#pygame - biblioteka do symulacji graficznych import pygame #system - klasy związane z pygame #minesweeper - klasy związane z samym saperem from classes import system, minesweeper #ustalenie wielkości pojedyńczych kawałków mapy, oraz wielkości mapy TILE_SIZE = 64 TILES_X = 16 TILES_Y = 10 def main(): #utworzenie okna do gry window = system.Window(TILE_SIZE*TILES_X, TILE_SIZE*TILES_Y, "Intelligent Minesweeper", "icon.png") #utworzenie objektu mapy, wygenerowanie jej i narysowanie na ekranie map = minesweeper.Map(window, TILE_SIZE, TILES_X, TILES_Y) map.generate() map.draw_tiles() #główna pętla game_loop = True clock = pygame.time.Clock() while game_loop: #ustalenie FPS clock.tick(60) #sprawdzanie różnych interakcji użytkownika for event in pygame.event.get(): if event.type == pygame.QUIT: game_loop = False pygame.quit() #sterowanie keys = pygame.key.get_pressed() not_moving = map.minesweeper.offset_x==0 and map.minesweeper.offset_y==0 if keys[pygame.K_DOWN] and not_moving: map.minesweeper.move(0) elif keys[pygame.K_UP] and not_moving: map.minesweeper.move(1) elif keys[pygame.K_LEFT] and not_moving: map.minesweeper.move(2) elif keys[pygame.K_RIGHT] and not_moving: map.minesweeper.move(3) #narysowanie terenu i obiektów map.draw_tiles() map.draw_objects() #odświeżenie ekranu pygame.display.update() if __name__ == "__main__": main()