InteligentnySaper/classes/ai.py

72 lines
2.1 KiB
Python

import pygame
from classes import minesweeper, system, bfs
from random import randrange
class AI:
window:system.Window
current_map:minesweeper.Map
saper:minesweeper.Minesweeper
#jak True to można się poruszać strzałkami, jak False sam się porusza
user_controlled=False
def __init__(self, window, current_map, saper):
self.window = window
self.current_map = current_map
self.saper = saper
#co ma zrobić tylko na początku
def ready(self):
self.saper.set_map(self.current_map)
goal_state = [minesweeper.Map.mines[0].position_x, minesweeper.Map.mines[0].position_y]
print(goal_state)
find_path = bfs.BFS(self.saper)
find_path.graphsearch([], [], bfs.BFS.successor, goal_state)
#co ma robić przy każdym FPS'ie
def updateFPS(self):
pass
#co ma zrobić przy każdym ruchu <------------------------- najważniejsze
def updateTile(self):
#aktualne pola (do debugu)
sensor = self.saper.sensor()
#print(sensor[0])
#print(sensor[1])
#print(sensor[2])
#print("-------")
#podniesienie bomby jeśli jest jakaś na tym polu
self.saper.pick_up()
#poruszenie się
if self.user_controlled:
self.minesweeper_controls()
return
self.chaos_controls() # <--------------------------zamiast tego trzeba wstawić jakiś algorytm
def minesweeper_controls(self):
keys = pygame.key.get_pressed()
if keys[pygame.K_DOWN]:
self.saper.move(0)
elif keys[pygame.K_UP]:
self.saper.move(180)
elif keys[pygame.K_LEFT]:
self.saper.move(270)
elif keys[pygame.K_RIGHT]:
self.saper.move(90)
def chaos_controls(self):
dir = randrange(4)
if dir==0:
self.saper.rotate("N")
elif dir==1:
self.saper.rotate("S")
elif dir==2:
self.saper.rotate("W")
elif dir==3:
self.saper.rotate("E")
self.saper.move()