forked from s464969/apo-bankomat
114 lines
3.9 KiB
Markdown
114 lines
3.9 KiB
Markdown
Use Case 6: Wplata na konto
|
|
=====================
|
|
|
|
Aktor podstawowy: Klient banku
|
|
|
|
|
|
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
|
-----------------------------------------------
|
|
|
|
- Klient: klient chce wpłacić gotówkę na swoje konto bankowe.
|
|
|
|
- Bank: bank chce odebrać u klienta gotówkę, aby kontrolować go;
|
|
|
|
|
|
Warunki wstępne:
|
|
----------------
|
|
|
|
Klient zalogował się do bankomatu i znajduje się na stronie wyboru operacji.
|
|
|
|
Warunki końcowe:
|
|
----------------
|
|
|
|
Klient wpłacił gotówkę na swoje konto bankowe. Bank otrzymał pieniądze klienta.
|
|
|
|
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
|
---------------------------------------
|
|
|
|
1. Bankomat wyświetla wszystkie opcje.
|
|
2. Klient wybiera operację „wpłata gotówki”.
|
|
3. System prosi klienta o wprowadzeniu kwoty wpłaty.
|
|
4. Klient wprowadza kwotę i zatwierdza;
|
|
5. System otwiera slot do przejmowania gotówki,
|
|
6. Klient wkłada gotówkę do tego slotu i zatwierdza.
|
|
7. System zamyka slot do przejmowania gotówki,
|
|
8. System liczy gotówkę.
|
|
9. System prosi klienta zatwierdzić, czy poprawnie przeliczył gotówkę.
|
|
10. Klient zatwierdza operację wpłaty.
|
|
11. System informuje bank klienta o wpłacie na konto i drukuje paragon klientowi.
|
|
12. Bankomat wysuwa kartę.
|
|
13. Klient odbiera kartę i odchodzi od bankomatu.
|
|
|
|
|
|
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
|
------------------------------------
|
|
|
|
a* Na dowolnym etapie, jeżeli od klienta nie ma aktywności więcej niż 30 sekund
|
|
|
|
1. bankomat włącza sygnał dźwiękowy i wydaje komunikat w którym pyta klienta, czy chce kontynuować.
|
|
2. klient wybiera opcje, "tak".
|
|
|
|
2a. od klienta nie ma odpowiedzi 20 sekund lub wybrał “nie”
|
|
|
|
1. system anuluje operację.
|
|
2. punkt 12 ścieżki podstawowej.
|
|
|
|
b* Na dowolnym etapie, klient może zakończyć operację i odebrać kartę.
|
|
|
|
1. punkt 12 ścieżki podstawowej.
|
|
|
|
c* Awaria zasilania
|
|
|
|
1. system przechodzi na zasilanie awaryjnie
|
|
2. zasilanie awaryjnie pozwala klientowi skończyć bieżącą operacje.
|
|
3. system przechodzi do trybu oczekującego na prąd, korzystanie z systemy jest niemożliwie.
|
|
4. po naprawie prądu, system odblokuje się i działa w trybie normalnym.
|
|
|
|
|
|
4a. Klient wprowadził kwotę wyższą lub niższą niż bankomat może obsłużyć.
|
|
|
|
1. system informuje klienta, że nie może zrobić taką wpłatę.
|
|
2. punkt 3 ścieżki podstawowej.
|
|
|
|
8a. Klient włożył uszkodzony banknot.
|
|
|
|
1. system otwiera slot i oddaje banknoty.
|
|
2. informuje klienta o uszkodzonym banknocie i prosi podejść do placówki banku.
|
|
3. punkt 12 ścieżki podstawowej.
|
|
|
|
8b. Kwota obliczona przez system nie zgadza się z kwota wprowadzą przez klienta.
|
|
|
|
1. system otwiera slot i oddaje klientowi jego banknoty.
|
|
2. system informuje, że kwota wprowadzona przez klienta nie zgadza się z obliczoną przez system.
|
|
3. punkt 12 ścieżki podstawowej.
|
|
|
|
9a. Bank nie zatwierdził wpłatę na konto, lub nie ma połączenia z bankiem klienta.
|
|
|
|
1. system otwiera slot i oddaje klientowi jego banknoty.
|
|
2. system informuje klienta że wpłata nie udała się.
|
|
3. punkt 12 ścieżki podstawowej.
|
|
|
|
11a. Klient nie odebrał kartę.
|
|
|
|
1. System zabiera kartę.
|
|
|
|
Wymagania specjalne:
|
|
--------------------
|
|
|
|
- Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim, angielski, niemieckim.
|
|
|
|
- Ekran z kątem widzenia w pionie / w poziomie 96 (pion), 96 (poziom)
|
|
|
|
- Awaryjnie zasilianie aby zabezpieczyć system przed nieprzewidzianą awarią prądu.
|
|
|
|
- Głośniki dla sygnału dźwiękowego
|
|
|
|
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
|
---------------------------------------------------------------
|
|
|
|
4. Kwota wpłaty nie może przekraczać 5000 (pięć tysięcy) złotych, nie może być ułamkowej, zerowej, ma być podzielna przez 10 bez reszty.
|
|
|
|
Kwestie otwarte:
|
|
----------------
|
|
|
|
- Czy będziemy obsługiwać inną walutę niż PLN. |