Poprawa płynności jazdy wózków.
This commit is contained in:
parent
4b57fba82a
commit
027e111573
93
main.py
93
main.py
@ -1,9 +1,18 @@
|
||||
import os
|
||||
import random
|
||||
from enum import Enum
|
||||
|
||||
import pygame
|
||||
|
||||
FPS = 10
|
||||
|
||||
class KIERUNEK(Enum):
|
||||
GORA = 0
|
||||
DOL = 1
|
||||
LEWO = 2
|
||||
PRAWO = 3
|
||||
|
||||
|
||||
FPS = 120
|
||||
|
||||
SZEROKOSC_OKNA = 1280
|
||||
WYSOKOSC_OKNA = 960
|
||||
@ -12,6 +21,7 @@ BOK_AGENTA1 = 100
|
||||
|
||||
BIALY = (255, 255, 255)
|
||||
JASNOSZARY1 = (180, 180, 180)
|
||||
ZIELONY1 = (26, 122, 26)
|
||||
|
||||
OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
||||
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
||||
@ -22,33 +32,58 @@ wozek_ikona = pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek.png'))
|
||||
wozek_ze_skrzynka_ikona = pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek_ze_skrzynka.png'))
|
||||
agent1 = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek_ze_skrzynka.png')),
|
||||
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
|
||||
lista_agentow = []
|
||||
lista_hitboxow_agentow = []
|
||||
Agenci = []
|
||||
HitboxyAgentow = []
|
||||
DrogiAgentow = []
|
||||
KierunkiAgentow = []
|
||||
|
||||
|
||||
def wyswietl_okno():
|
||||
OKNO.fill(JASNOSZARY1)
|
||||
for a in range(len(lista_agentow)):
|
||||
OKNO.blit(lista_agentow[a], (lista_hitboxow_agentow[a].x, lista_hitboxow_agentow[a].y))
|
||||
os = random.randint(0, 1)
|
||||
odleglosc = random.randint(20, 100)
|
||||
znak = random.randint(0, 1)
|
||||
if znak == 1:
|
||||
odleglosc = 0 - odleglosc
|
||||
if os == 0:
|
||||
if SZEROKOSC_OKNA - lista_hitboxow_agentow[a].width > lista_hitboxow_agentow[a].x + odleglosc > 0:
|
||||
lista_hitboxow_agentow[a].x += odleglosc
|
||||
OKNO.fill(ZIELONY1)
|
||||
KROK_WOZKA = 2
|
||||
for a in range(len(Agenci)):
|
||||
OKNO.blit(Agenci[a], (HitboxyAgentow[a].x, HitboxyAgentow[a].y))
|
||||
if DrogiAgentow[a] == 0:
|
||||
KierunkiAgentow[a] = KIERUNEK(random.randint(0, 3))
|
||||
losowa_droga = None
|
||||
if KierunkiAgentow[a] == KIERUNEK.GORA:
|
||||
losowa_droga = random.randint(0, HitboxyAgentow[a].y)
|
||||
elif KierunkiAgentow[a] == KIERUNEK.DOL:
|
||||
losowa_droga = random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - HitboxyAgentow[a].y)
|
||||
elif KierunkiAgentow[a] == KIERUNEK.LEWO:
|
||||
losowa_droga = random.randint(0, HitboxyAgentow[a].x)
|
||||
elif KierunkiAgentow[a] == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||
losowa_droga = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - HitboxyAgentow[a].x)
|
||||
DrogiAgentow[a] = losowa_droga - losowa_droga % KROK_WOZKA
|
||||
if KierunkiAgentow[a] == KIERUNEK.GORA:
|
||||
if HitboxyAgentow[a].y - KROK_WOZKA > 0:
|
||||
HitboxyAgentow[a].y -= KROK_WOZKA
|
||||
DrogiAgentow[a] -= KROK_WOZKA
|
||||
else:
|
||||
if WYSOKOSC_OKNA - lista_hitboxow_agentow[a].height > lista_hitboxow_agentow[a].y + odleglosc > 0:
|
||||
lista_hitboxow_agentow[a].y += odleglosc
|
||||
DrogiAgentow[a] = 0
|
||||
elif KierunkiAgentow[a] == KIERUNEK.DOL:
|
||||
if HitboxyAgentow[a].y + KROK_WOZKA < WYSOKOSC_OKNA - HitboxyAgentow[a].height:
|
||||
HitboxyAgentow[a].y += KROK_WOZKA
|
||||
DrogiAgentow[a] -= KROK_WOZKA
|
||||
else:
|
||||
DrogiAgentow[a] = 0
|
||||
elif KierunkiAgentow[a] == KIERUNEK.LEWO:
|
||||
if HitboxyAgentow[a].x - KROK_WOZKA > 0:
|
||||
HitboxyAgentow[a].x -= KROK_WOZKA
|
||||
DrogiAgentow[a] -= KROK_WOZKA
|
||||
else:
|
||||
DrogiAgentow[a] = 0
|
||||
elif KierunkiAgentow[a] == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||
if HitboxyAgentow[a].x + KROK_WOZKA < SZEROKOSC_OKNA - HitboxyAgentow[a].width:
|
||||
HitboxyAgentow[a].x += KROK_WOZKA
|
||||
DrogiAgentow[a] -= KROK_WOZKA
|
||||
else:
|
||||
DrogiAgentow[a] = 0
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
|
||||
|
||||
def main():
|
||||
klatkaz = pygame.time.Clock()
|
||||
agent1_hitbox = pygame.Rect(SZEROKOSC_OKNA / 2 - BOK_AGENTA1 / 2,
|
||||
WYSOKOSC_OKNA / 2 - BOK_AGENTA1 / 2, BOK_AGENTA1,
|
||||
BOK_AGENTA1)
|
||||
warunek_dzialania = True
|
||||
while warunek_dzialania:
|
||||
klatkaz.tick(FPS)
|
||||
@ -58,23 +93,23 @@ def main():
|
||||
break
|
||||
|
||||
wyswietl_okno()
|
||||
print(agent1_hitbox.x, agent1_hitbox.y)
|
||||
# wyswietl_agenta1(agent1_hitbox)
|
||||
los = random.randint(1, 30)
|
||||
if len(lista_agentow) < 30:
|
||||
los = random.randint(1, 240)
|
||||
if len(Agenci) < 50:
|
||||
pom = None
|
||||
if los == 1:
|
||||
pom = 'wozek_ze_skrzynka.png'
|
||||
elif los == 2:
|
||||
if los in (1, 2) or len(Agenci) == 0:
|
||||
pom = 'wozek.png'
|
||||
elif los == 3 and len(lista_agentow) > 6:
|
||||
elif los in (2, 3):
|
||||
pom = 'wozek_ze_skrzynka.png'
|
||||
elif los == 4 and len(Agenci) > 6:
|
||||
pom = 'traktor_ikona.png'
|
||||
if pom != None:
|
||||
lista_agentow.append(pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
|
||||
Agenci.append(pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
|
||||
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)))
|
||||
lista_hitboxow_agentow.append(pygame.Rect(random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1),
|
||||
HitboxyAgentow.append(pygame.Rect(random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1),
|
||||
random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), BOK_AGENTA1,
|
||||
BOK_AGENTA1))
|
||||
DrogiAgentow.append(0)
|
||||
KierunkiAgentow.append(KIERUNEK.GORA)
|
||||
|
||||
pygame.quit()
|
||||
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user