Agent porusza się losowo po kracie zajmując 9 pól.
This commit is contained in:
parent
adece3ebc9
commit
21fccb422f
138
agent.py
138
agent.py
@ -1,22 +1,49 @@
|
||||
import random
|
||||
|
||||
from klasy import *
|
||||
from krata import *
|
||||
|
||||
|
||||
class Agent:
|
||||
bok = BOK_AGENTA1
|
||||
bokWPolach = BOK_AGENTA1_W_POLACH
|
||||
|
||||
def __init__(self, Krata, poleStartoweGorne, tekstura, kierunek, droga):
|
||||
def __init__(self, Krata, poleStartoweGorne, tekstura):
|
||||
self.krata = Krata
|
||||
self.poleStartoweGorne = poleStartoweGorne
|
||||
self.okreslHitbox()
|
||||
self.okreslPoleKoncoweDolne()
|
||||
self.tekstura = tekstura
|
||||
self.kierunek = kierunek
|
||||
self.droga = droga
|
||||
self.okreslPolozenie()
|
||||
self.obierzNowyKierunek()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
Krata.agent = self
|
||||
|
||||
def ruszSie(self):
|
||||
if self.droga <= 0:
|
||||
self.obierzNowyKierunek()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
self.zrobKrokWMoimKierunku()
|
||||
self.droga -= 1
|
||||
self.okreslPolozenie()
|
||||
if self.wyszedlemPozaKrate():
|
||||
self.cofnijSie()
|
||||
self.zawroc()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
|
||||
def obierzNowyKierunek(self):
|
||||
self.kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3))
|
||||
if self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku() < 1:
|
||||
self.obierzNowyKierunek()
|
||||
|
||||
def okreslDlugoscDrogi(self):
|
||||
self.droga = random.randint(1, self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku())
|
||||
|
||||
def cofnijSie(self):
|
||||
self.zrobKrokWOdwrotnymKierunku()
|
||||
self.okreslPolozenie()
|
||||
|
||||
def okreslPolozenie(self):
|
||||
self.okreslPoleKoncoweDolne()
|
||||
self.okreslHitbox()
|
||||
|
||||
def okreslHitbox(self):
|
||||
self.hitbox = pygame.Rect(self.poleStartoweGorne.start, self.poleStartoweGorne.gora, self.bok, self.bok)
|
||||
|
||||
@ -25,22 +52,57 @@ class Agent:
|
||||
kolumna = self.poleStartoweGorne.kolumna + self.bokWPolach - 1
|
||||
self.poleKoncoweDolne = PoleKraty(self.krata, wiersz, kolumna)
|
||||
|
||||
def obierzNowyKierunek(self):
|
||||
self.kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3))
|
||||
def wyszedlemPozaKrate(self):
|
||||
if self.poleStartoweGorne.wiersz < 0:
|
||||
return True
|
||||
elif self.poleKoncoweDolne.wiersz > self.krata.liczbaPolPionowo - 1:
|
||||
return True
|
||||
elif self.poleStartoweGorne.kolumna < 0:
|
||||
return True
|
||||
elif self.poleKoncoweDolne.kolumna > self.krata.liczbaPolPoziomo - 1:
|
||||
return True
|
||||
else:
|
||||
return False
|
||||
|
||||
def okreslDlugoscDrogi(self):
|
||||
losowa_droga = None
|
||||
def zawroc(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
losowa_droga = random.randint(0, self.poleStartoweGorne.wiersz)
|
||||
self.kierunek = Kierunek.DOL
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
losowa_droga = random.randint(0, (self.krata.liczbaPolPionowo - 1) - (
|
||||
self.poleStartoweGorne.wiersz + self.bokWPolach - 1))
|
||||
self.kierunek = Kierunek.GORA
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
losowa_droga = random.randint(0, self.poleStartoweGorne.kolumna)
|
||||
self.kierunek = Kierunek.PRAWO
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
losowa_droga = random.randint(0, (self.krata.liczbaPolPoziomo - 1) - (
|
||||
self.poleStartoweGorne.wiersz + self.bokWPolach - 1))
|
||||
self.droga = losowa_droga
|
||||
self.kierunek = Kierunek.LEWO
|
||||
|
||||
def maxDlugoscDrogiWMoimKierunku(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
return self.poleStartoweGorne.wiersz
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
return self.krata.liczbaPolPionowo - self.poleKoncoweDolne.wiersz - 1
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
return self.poleStartoweGorne.kolumna
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
return self.krata.liczbaPolPoziomo - self.poleKoncoweDolne.kolumna - 1
|
||||
|
||||
def zrobKrokWMoimKierunku(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
self.idzWGore()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
self.idzWDol()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
self.idzWLewo()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
self.idzWPrawo()
|
||||
|
||||
def zrobKrokWOdwrotnymKierunku(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
self.idzWDol()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
self.idzWGore()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
self.idzWPrawo()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
self.idzWLewo()
|
||||
|
||||
def idzWGore(self):
|
||||
self.poleStartoweGorne.wiersz -= 1
|
||||
@ -53,45 +115,3 @@ class Agent:
|
||||
|
||||
def idzWPrawo(self):
|
||||
self.poleStartoweGorne.kolumna += 1
|
||||
|
||||
def wyszedlemPozaKrate(self):
|
||||
if self.poleStartoweGorne.wiersz not in range(0, (self.krata.liczbaPolWPionie - 1) - (self.bokWPolach - 1)):
|
||||
return False
|
||||
elif self.poleStartoweGorne.kolumna in range(0, (self.krata.liczbaPolWPoziomie - 1) - (self.bokWPolach - 1)):
|
||||
return False
|
||||
else:
|
||||
return True
|
||||
|
||||
def ruszSie(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
self.idzWGore()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
self.idzWDol()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
self.idzWLewo()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
self.idzWPrawo()
|
||||
if self.wyszedlemPozaKrate():
|
||||
self.cofnijSie()
|
||||
self.zawroc()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
|
||||
def cofnijSie(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
self.idzWDol()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
self.idzWGore()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
self.idzWPrawo()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
self.idzWLewo()
|
||||
|
||||
def zawroc(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.DOL
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.GORA
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.PRAWO
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.LEWO
|
||||
|
@ -55,14 +55,19 @@ class Krata:
|
||||
self.krata[rzad].append(ZawartoscPola.PUSTE)
|
||||
|
||||
def wyswietlKrate(self):
|
||||
self.narysujKrate()
|
||||
self.narysujAgenta()
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
|
||||
def narysujKrate(self):
|
||||
self.okno.fill(SZARY1)
|
||||
for rzad in range(self.liczbaPolPionowo):
|
||||
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
|
||||
start = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * kolumna + self.odstepMiedzyPolami
|
||||
gora = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * rzad + self.odstepMiedzyPolami
|
||||
pygame.draw.rect(self.okno, BIALY, [start, gora, self.bokPola, self.bokPola])
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
|
||||
def wyswietlAgenta(self):
|
||||
def narysujAgenta(self):
|
||||
if self.agent is not None:
|
||||
self.okno.blit(self.agent.tekstura, (self.agent.hitbox.x, self.agent.hitbox.y))
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
self.agent.ruszSie()
|
6
main.py
6
main.py
@ -6,6 +6,7 @@ Okno = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
||||
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
||||
Krata = Krata(Okno)
|
||||
|
||||
|
||||
#
|
||||
def dodaj_agenta():
|
||||
pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
|
||||
@ -13,10 +14,11 @@ def dodaj_agenta():
|
||||
pom = 'test1_ikona.png'
|
||||
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
|
||||
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
|
||||
Agent(Krata, pole_lewe_gorne, ikona, Kierunek.GORA, 0)
|
||||
Agent(Krata, pole_lewe_gorne, ikona)
|
||||
|
||||
|
||||
def main():
|
||||
dodaj_agenta()
|
||||
klatkaz = pygame.time.Clock()
|
||||
warunek_dzialania = True
|
||||
while warunek_dzialania:
|
||||
@ -26,8 +28,6 @@ def main():
|
||||
warunek_dzialania = False
|
||||
break
|
||||
Krata.wyswietlKrate()
|
||||
dodaj_agenta()
|
||||
Krata.wyswietlAgenta()
|
||||
pygame.quit()
|
||||
|
||||
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user