Wózki nie najeżdżają na siebie. Dodanie funkcjonalności agentom.

This commit is contained in:
Dominik Jagosz 2022-03-21 22:12:01 +01:00
parent 90356ec6d8
commit 2d05a136a0
5 changed files with 89 additions and 8 deletions

View File

@ -3,7 +3,6 @@ import random
from klasy import *
# poleKoncoweDolne -> wiersz+bokWPolach-1 kolumna+bokWPolach-1
class Agent:
bok = BOK_AGENTA1
bokWPolach = BOK_AGENTA1_W_POLACH

14
enumy.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,14 @@
from enum import Enum
class Kierunek(Enum):
GORA = 0
DOL = 1
LEWO = 2
PRAWO = 3
class ZawartoscPola(Enum):
PUSTE = 0
AGENT = 1
LAWA = 2

68
klasy.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,68 @@
import pygame
from enumy import *
from stale import *
class PoleKraty:
def __init__(self, Krata, wiersz, kolumna):
self.krata = Krata
self.bok = self.krata.bokPola
self._wiersz = wiersz
self._kolumna = kolumna
self.okreslGore()
self.okreslStart()
def okreslGore(self):
self.gora = (self.bok + self.krata.odstepMiedzyPolami) * self.wiersz + self.krata.odstepMiedzyPolami
def okreslStart(self):
self.start = (self.bok + self.krata.odstepMiedzyPolami) * self.kolumna + self.krata.odstepMiedzyPolami
def getWiersz(self):
return self._wiersz
def setWiersz(self, x):
self._wiersz = x
self.okreslGore()
def getKolumna(self):
return self._kolumna
def setKolumna(self, x):
self._kolumna = x
self.okreslStart()
wiersz = property(getWiersz, setWiersz)
kolumna = property(getKolumna, setKolumna)
class Krata:
def __init__(self, okno):
self.okno = okno
self.liczbaPolPoziomo = LICZBA_POL_W_POZIOMIE
self.liczbaPolPionowo = LICZBA_POL_W_PIONIE
self.bokPola = BOK_POLA
self.odstepMiedzyPolami = ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
self.krata = self.utworzPustaKrate()
self.agent = None
def utworzPustaKrate(self):
self.krata = []
for rzad in range(self.liczbaPolPionowo):
self.krata.append([])
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
self.krata[rzad].append(ZawartoscPola.PUSTE)
def wyswietlKrate(self):
self.okno.fill(SZARY1)
for rzad in range(self.liczbaPolPionowo):
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
start = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * kolumna + self.odstepMiedzyPolami
gora = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * rzad + self.odstepMiedzyPolami
pygame.draw.rect(self.okno, BIALY, [start, gora, self.bokPola, self.bokPola])
pygame.display.update()
def wyswietlAgenta(self):
self.okno.blit(self.agent.tekstura, (self.agent.hitbox.x, self.agent.hitbox.y))
pygame.display.update()

View File

@ -1,6 +1,6 @@
import os
from agenci import *
from agent import *
Okno = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
pygame.display.set_caption("Okno1")
@ -13,7 +13,7 @@ def dodaj_agenta():
pom = 'test1_ikona.png'
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
nowy_agent = Agent(Krata, pole_lewe_gorne, ikona, Kierunek.GORA, 0)
Agent(Krata, pole_lewe_gorne, ikona, Kierunek.GORA, 0)
def main():

View File

@ -3,10 +3,10 @@ FPS = 1
# SZEROKOSC_OKNA = 1500
# WYSOKOSC_OKNA = 750
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 80
LICZBA_POL_W_PIONIE = 40
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 60
LICZBA_POL_W_PIONIE = 30
BOK_POLA = 20
ODSTEP_MIEDZY_POLAMI = 1
ODSTEP_MIEDZY_POLAMI = 2
SZEROKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_POZIOMIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
WYSOKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_PIONIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI