Szafki z półkami i miejscami na półkach

This commit is contained in:
s464931 2022-04-01 18:18:30 +02:00
parent d3387c820c
commit 321ac8490e
2 changed files with 46 additions and 36 deletions

21
main.py
View File

@ -17,25 +17,26 @@ Pomieszczenie=Pomieszczenie(0,0)
def dodaj_agenta(): def dodaj_agenta():
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH), # pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
# random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH)) # random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH))
pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, 1, 1) pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, LICZBA_POL_W_PIONIE-BOK_AGENTA1_W_POLACH, int(LICZBA_POL_W_POZIOMIE/2))
pom = 'traktor_ikona.png' pom = 'traktor_ikona.png'
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)), ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)) (BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
Agent(Krata, pole_lewe_gorne, ikona) Agent(Krata, pole_lewe_gorne, ikona)
def dodaj_szafke(poczatek_wiersz1, poczatek_kolumna,ilosc_polek): def dodaj_szafke(numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1):
#bardzo prosta szafka, później do zmiany i uzupełnienia
#tworzymy jeden typ szafki składającej się z dużych półek(to znaczy jest jedna półka oraz kilka miejsc na niej), każda z półek zajmuje po 3 pola z każdego boku
wymiary_szafki = Wymiary(0, 0, 0) wymiary_szafki = Wymiary(0, 0, 0)
szafka = Szafka(wymiary_szafki, ilosc_polek, poczatek_wiersz1, poczatek_kolumna, Krata) szafka = Szafka(numerSzafki,wymiary_szafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1, Krata)
Pomieszczenie.dodajSzafke(szafka) Pomieszczenie.dodajSzafke(szafka)
def main(): def main():
dodaj_szafke(0, 20, 8) dodaj_szafke("A", 2, 10, "L", 0, 20) #przykładowe wartości dla szafek
dodaj_szafke(0, 40, 8) dodaj_szafke("B", 2, 10, "P", 0, 24)
dodaj_szafke(0, 60, 8) dodaj_szafke("C", 2, 10, "L", 0, 40)
dodaj_szafke(0, 80, 8) dodaj_szafke("D", 2, 10, "P", 0, 44)
dodaj_szafke("E", 2, 10, "L", 0, 60)
dodaj_szafke("F", 2, 10, "P", 0, 64)
dodaj_szafke("G", 2, 10, "L", 0, 80)
dodaj_szafke("H", 2, 10, "P", 0, 84)
dodaj_agenta() dodaj_agenta()
klatkaz = pygame.time.Clock() klatkaz = pygame.time.Clock()
warunek_dzialania = True warunek_dzialania = True

View File

@ -44,14 +44,13 @@ class WarunkiPowietrza:
self.wilgotnosc = wilgotnosc self.wilgotnosc = wilgotnosc
class Polka: class Miejsce: #wcześniej półka
def __init__(self, wymiary: Wymiary, udzwig, wysokoscOdPodlogi): def __init__(self, numer, wymiary: Wymiary, udzwig, wysokoscOdPodlogi):
self.numer=numer
self.wymiary = wymiary self.wymiary = wymiary
self.udzwig = udzwig self.udzwig = udzwig
self.wysokoscOdPodlogi = wysokoscOdPodlogi self.wysokoscOdPodlogi = wysokoscOdPodlogi
# zakładamy że aby położyć paczkę na półkę, agent musi stać dokładnie na polach kraty, określonych w atrybucie dostęp #self.status = 'wolne'
# atrybut dostęp składa się z 9 pól ponieważ tyle miejsca na kracie zajmuje agent
# utworzyłam szafki "wertykalnie" oraz zakładam że do półki można się dostać tylko z jednej strony (na razie tylko z lewej, ale można teżdodać, że tylko z prawej)
self.dostep=[] self.dostep=[]
self.zajmowanePola = [] self.zajmowanePola = []
@ -63,33 +62,43 @@ class Polka:
class Szafka: class Szafka:
def __init__(self, wymiary: Wymiary, ilosc_polek, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1, Krata: Krata): def __init__(self, numerSzafki, wymiary: Wymiary, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1, Krata: Krata):
self.numerSzafki=numerSzafki
self.wymiary = wymiary self.wymiary = wymiary
self.Polki = [] self.iloscPolek = iloscPolek
self.iloscMiejscNaPolce = iloscMiejscNaPolce
self.dostepZeStrony=dostepZeStrony
self.Miejsca = []
self.zajmowanePola = [] self.zajmowanePola = []
self.utworzPustaSzafke(ilosc_polek, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1, Krata) self.utworzPustaSzafke(numerSzafki,iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1,Krata)
def dodajPolke(self, polka: Polka): def dodajMiejsce(self, miejsce: Miejsce):
self.Polki.append(polka) self.Miejsca.append(miejsce)
def dodajPole(self, pole: PoleKraty): def dodajPole(self, pole: PoleKraty):
self.zajmowanePola.append(pole) self.zajmowanePola.append(pole)
def utworzPustaSzafke(self, ilosc_polek, poczatek_wiersz1, poczatek_kolumna, Krata: Krata): def utworzPustaSzafke(self, numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostępZeStrony, poczatek_wiersz1, poczatek_kolumna, Krata: Krata):
for i in range(ilosc_polek): for i in range(iloscPolek):
wymiar_polki = Wymiary(0, 0, 0) for j in range(iloscMiejscNaPolce):
polka = Polka(wymiar_polki, 0, 0) wymiar_miejsca = Wymiary(0, 0, 0)
numerMiejsca = self.numerSzafki + "/" + str(i) + "/" + str(j)
miejsce = Miejsce(numerMiejsca,wymiar_miejsca, 0, 0)
#wypełnianie pól "zajmowane miejsca" i "dostęp"
for m in range(DUZA_SZAFA): # wiersz for m in range(DUZA_SZAFA): # wiersz
poczatek_wiersz = poczatek_wiersz1 + i * 3 + m poczatek_wiersz = poczatek_wiersz1 + j * 3 + m
for n in range(DUZA_SZAFA): # kolumna for n in range(DUZA_SZAFA): # kolumna
Krata.krata[poczatek_wiersz][poczatek_kolumna + n] = ZawartoscPola.SCIANA Krata.krata[poczatek_wiersz][poczatek_kolumna + n] = ZawartoscPola.SCIANA
pole = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna) pole = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna+n)
polka.dodajPole(pole) miejsce.dodajPole(pole)
self.dodajPole(pole) self.dodajPole(pole)
if dostępZeStrony=="L":
pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna + n - BOK_AGENTA1_W_POLACH) #dostęp z lewej strony pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna + n - BOK_AGENTA1_W_POLACH) #dostęp z lewej strony
polka.dodajDostep(pole_dostepu) miejsce.dodajDostep(pole_dostepu)
self.dodajPolke(polka) elif dostępZeStrony == "P":
pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna + n + BOK_AGENTA1_W_POLACH) # dostęp z prawej strony strony
miejsce.dodajDostep(pole_dostepu)
self.dodajMiejsce(miejsce)
class Pomieszczenie: class Pomieszczenie:
def __init__(self, warunkiPowietrza: WarunkiPowietrza, wysokoscSufitu): def __init__(self, warunkiPowietrza: WarunkiPowietrza, wysokoscSufitu):