diff --git a/agent.py b/agent.py new file mode 100644 index 0000000..ec82f44 --- /dev/null +++ b/agent.py @@ -0,0 +1,117 @@ +import random + +from krata import * + + +class Agent: + bok = BOK_AGENTA1 + bokWPolach = BOK_AGENTA1_W_POLACH + + def __init__(self, Krata, poleStartoweGorne, tekstura): + self.krata = Krata + self.poleStartoweGorne = poleStartoweGorne + self.tekstura = tekstura + self.okreslPolozenie() + self.obierzNowyKierunek() + self.okreslDlugoscDrogi() + Krata.agent = self + + def ruszSie(self): + if self.droga <= 0: + self.obierzNowyKierunek() + self.okreslDlugoscDrogi() + self.zrobKrokWMoimKierunku() + self.droga -= 1 + self.okreslPolozenie() + if self.wyszedlemPozaKrate(): + self.cofnijSie() + self.zawroc() + self.okreslDlugoscDrogi() + + def obierzNowyKierunek(self): + self.kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3)) + if self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku() < 1: + self.obierzNowyKierunek() + + def okreslDlugoscDrogi(self): + self.droga = random.randint(1, self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku()) + + def cofnijSie(self): + self.zrobKrokWOdwrotnymKierunku() + self.okreslPolozenie() + + def okreslPolozenie(self): + self.okreslPoleKoncoweDolne() + self.okreslHitbox() + + def okreslHitbox(self): + self.hitbox = pygame.Rect(self.poleStartoweGorne.start, self.poleStartoweGorne.gora, self.bok, self.bok) + + def okreslPoleKoncoweDolne(self): + wiersz = self.poleStartoweGorne.wiersz + self.bokWPolach - 1 + kolumna = self.poleStartoweGorne.kolumna + self.bokWPolach - 1 + self.poleKoncoweDolne = PoleKraty(self.krata, wiersz, kolumna) + + def wyszedlemPozaKrate(self): + if self.poleStartoweGorne.wiersz < 0: + return True + elif self.poleKoncoweDolne.wiersz > self.krata.liczbaPolPionowo - 1: + return True + elif self.poleStartoweGorne.kolumna < 0: + return True + elif self.poleKoncoweDolne.kolumna > self.krata.liczbaPolPoziomo - 1: + return True + else: + return False + + def zawroc(self): + if self.kierunek == Kierunek.GORA: + self.kierunek = Kierunek.DOL + elif self.kierunek == Kierunek.DOL: + self.kierunek = Kierunek.GORA + elif self.kierunek == Kierunek.LEWO: + self.kierunek = Kierunek.PRAWO + elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO: + self.kierunek = Kierunek.LEWO + + def maxDlugoscDrogiWMoimKierunku(self): + if self.kierunek == Kierunek.GORA: + return self.poleStartoweGorne.wiersz + elif self.kierunek == Kierunek.DOL: + return self.krata.liczbaPolPionowo - self.poleKoncoweDolne.wiersz - 1 + elif self.kierunek == Kierunek.LEWO: + return self.poleStartoweGorne.kolumna + elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO: + return self.krata.liczbaPolPoziomo - self.poleKoncoweDolne.kolumna - 1 + + def zrobKrokWMoimKierunku(self): + if self.kierunek == Kierunek.GORA: + self.idzWGore() + elif self.kierunek == Kierunek.DOL: + self.idzWDol() + elif self.kierunek == Kierunek.LEWO: + self.idzWLewo() + elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO: + self.idzWPrawo() + + def zrobKrokWOdwrotnymKierunku(self): + if self.kierunek == Kierunek.GORA: + self.idzWDol() + elif self.kierunek == Kierunek.DOL: + self.idzWGore() + elif self.kierunek == Kierunek.LEWO: + self.idzWPrawo() + elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO: + self.idzWLewo() + + def idzWGore(self): + self.poleStartoweGorne.wiersz -= 1 + + def idzWDol(self): + self.poleStartoweGorne.wiersz += 1 + + def idzWLewo(self): + self.poleStartoweGorne.kolumna -= 1 + + def idzWPrawo(self): + self.poleStartoweGorne.kolumna += 1