Prześlij pliki do ''

This commit is contained in:
Aniela Walczak 2022-03-22 11:54:07 +01:00
parent b88ac20618
commit 512af7d696
5 changed files with 244 additions and 0 deletions

117
agent.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,117 @@
import random
from krata import *
class Agent:
bok = BOK_AGENTA1
bokWPolach = BOK_AGENTA1_W_POLACH
def __init__(self, Krata, poleStartoweGorne, tekstura):
self.krata = Krata
self.poleStartoweGorne = poleStartoweGorne
self.tekstura = tekstura
self.okreslPolozenie()
self.obierzNowyKierunek()
self.okreslDlugoscDrogi()
Krata.agent = self
def ruszSie(self):
if self.droga <= 0:
self.obierzNowyKierunek()
self.okreslDlugoscDrogi()
self.zrobKrokWMoimKierunku()
self.droga -= 1
self.okreslPolozenie()
if self.wyszedlemPozaKrate():
self.cofnijSie()
self.zawroc()
self.okreslDlugoscDrogi()
def obierzNowyKierunek(self):
self.kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3))
if self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku() < 1:
self.obierzNowyKierunek()
def okreslDlugoscDrogi(self):
self.droga = random.randint(1, self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku())
def cofnijSie(self):
self.zrobKrokWOdwrotnymKierunku()
self.okreslPolozenie()
def okreslPolozenie(self):
self.okreslPoleKoncoweDolne()
self.okreslHitbox()
def okreslHitbox(self):
self.hitbox = pygame.Rect(self.poleStartoweGorne.start, self.poleStartoweGorne.gora, self.bok, self.bok)
def okreslPoleKoncoweDolne(self):
wiersz = self.poleStartoweGorne.wiersz + self.bokWPolach - 1
kolumna = self.poleStartoweGorne.kolumna + self.bokWPolach - 1
self.poleKoncoweDolne = PoleKraty(self.krata, wiersz, kolumna)
def wyszedlemPozaKrate(self):
if self.poleStartoweGorne.wiersz < 0:
return True
elif self.poleKoncoweDolne.wiersz > self.krata.liczbaPolPionowo - 1:
return True
elif self.poleStartoweGorne.kolumna < 0:
return True
elif self.poleKoncoweDolne.kolumna > self.krata.liczbaPolPoziomo - 1:
return True
else:
return False
def zawroc(self):
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
self.kierunek = Kierunek.DOL
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
self.kierunek = Kierunek.GORA
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
self.kierunek = Kierunek.PRAWO
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
self.kierunek = Kierunek.LEWO
def maxDlugoscDrogiWMoimKierunku(self):
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
return self.poleStartoweGorne.wiersz
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
return self.krata.liczbaPolPionowo - self.poleKoncoweDolne.wiersz - 1
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
return self.poleStartoweGorne.kolumna
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
return self.krata.liczbaPolPoziomo - self.poleKoncoweDolne.kolumna - 1
def zrobKrokWMoimKierunku(self):
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
self.idzWGore()
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
self.idzWDol()
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
self.idzWLewo()
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
self.idzWPrawo()
def zrobKrokWOdwrotnymKierunku(self):
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
self.idzWDol()
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
self.idzWGore()
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
self.idzWPrawo()
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
self.idzWLewo()
def idzWGore(self):
self.poleStartoweGorne.wiersz -= 1
def idzWDol(self):
self.poleStartoweGorne.wiersz += 1
def idzWLewo(self):
self.poleStartoweGorne.kolumna -= 1
def idzWPrawo(self):
self.poleStartoweGorne.kolumna += 1

14
enumy.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,14 @@
from enum import Enum
class Kierunek(Enum):
GORA = 0
DOL = 1
LEWO = 2
PRAWO = 3
class ZawartoscPola(Enum):
PUSTE = 0
AGENT = 1
LAWA = 2

5
etykieta.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,5 @@
nazwa_paczki =""
producent =""
numer_paczki=int
cecha_paczki =""
data_wysylki= ""

73
krata.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,73 @@
import pygame
from enumy import *
from stale import *
class PoleKraty:
def __init__(self, Krata, wiersz, kolumna):
self.krata = Krata
self.bok = self.krata.bokPola
self._wiersz = wiersz
self._kolumna = kolumna
self.okreslGore()
self.okreslStart()
def okreslGore(self):
self.gora = (self.bok + self.krata.odstepMiedzyPolami) * self.wiersz + self.krata.odstepMiedzyPolami
def okreslStart(self):
self.start = (self.bok + self.krata.odstepMiedzyPolami) * self.kolumna + self.krata.odstepMiedzyPolami
def getWiersz(self):
return self._wiersz
def setWiersz(self, x):
self._wiersz = x
self.okreslGore()
def getKolumna(self):
return self._kolumna
def setKolumna(self, x):
self._kolumna = x
self.okreslStart()
wiersz = property(getWiersz, setWiersz)
kolumna = property(getKolumna, setKolumna)
class Krata:
def __init__(self, okno):
self.okno = okno
self.liczbaPolPoziomo = LICZBA_POL_W_POZIOMIE
self.liczbaPolPionowo = LICZBA_POL_W_PIONIE
self.bokPola = BOK_POLA
self.odstepMiedzyPolami = ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
self.krata = self.utworzPustaKrate()
self.agent = None
def utworzPustaKrate(self):
self.krata = []
for rzad in range(self.liczbaPolPionowo):
self.krata.append([])
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
self.krata[rzad].append(ZawartoscPola.PUSTE)
def wyswietlKrate(self):
self.narysujKrate()
self.narysujAgenta()
pygame.display.update()
def narysujKrate(self):
self.okno.fill(SZARY1)
for rzad in range(self.liczbaPolPionowo):
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
start = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * kolumna + self.odstepMiedzyPolami
gora = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * rzad + self.odstepMiedzyPolami
pygame.draw.rect(self.okno, BIALY, [start, gora, self.bokPola, self.bokPola])
def narysujAgenta(self):
if self.agent is not None:
self.okno.blit(self.agent.tekstura, (self.agent.hitbox.x, self.agent.hitbox.y))
self.agent.ruszSie()

35
main.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,35 @@
import os
from agent import *
import etykieta
Okno = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
pygame.display.set_caption("Okno1")
Krata = Krata(Okno)
#
def dodaj_agenta():
pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH))
pom = 'test1_ikona.png'
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
Agent(Krata, pole_lewe_gorne, ikona)
def main():
dodaj_agenta()
klatkaz = pygame.time.Clock()
warunek_dzialania = True
while warunek_dzialania:
klatkaz.tick(FPS)
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
warunek_dzialania = False
break
Krata.wyswietlKrate()
pygame.quit()
main()