Wózki nie najeżdżają na siebie. Dodanie funkcjonalności agentom.
This commit is contained in:
parent
e7d28ad14a
commit
61c8f63437
63
agenci.py
63
agenci.py
@ -1,16 +1,8 @@
|
|||||||
import random
|
import random
|
||||||
from enum import Enum
|
|
||||||
|
|
||||||
from stale import *
|
from stale import *
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
class KIERUNEK(Enum):
|
|
||||||
GORA = 0
|
|
||||||
DOL = 1
|
|
||||||
LEWO = 2
|
|
||||||
PRAWO = 3
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
class Agent1:
|
class Agent1:
|
||||||
def __init__(self, hitbox, tekstura, kierunek, droga):
|
def __init__(self, hitbox, tekstura, kierunek, droga):
|
||||||
self.hitbox = hitbox
|
self.hitbox = hitbox
|
||||||
@ -20,6 +12,8 @@ class Agent1:
|
|||||||
|
|
||||||
def obierzNowyKierunek(self):
|
def obierzNowyKierunek(self):
|
||||||
self.kierunek = KIERUNEK(random.randint(0, 3))
|
self.kierunek = KIERUNEK(random.randint(0, 3))
|
||||||
|
|
||||||
|
def okreslDlugoscDrogi(self):
|
||||||
losowa_droga = None
|
losowa_droga = None
|
||||||
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
||||||
losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.y)
|
losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.y)
|
||||||
@ -31,28 +25,71 @@ class Agent1:
|
|||||||
losowa_droga = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.x)
|
losowa_droga = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.x)
|
||||||
self.droga = losowa_droga - losowa_droga % KROK_AGENTA1
|
self.droga = losowa_droga - losowa_droga % KROK_AGENTA1
|
||||||
|
|
||||||
def ruszSie(self):
|
def idzWGore(self):
|
||||||
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
|
||||||
if self.hitbox.y - KROK_AGENTA1 > 0:
|
if self.hitbox.y - KROK_AGENTA1 > 0:
|
||||||
self.hitbox.y -= KROK_AGENTA1
|
self.hitbox.y -= KROK_AGENTA1
|
||||||
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
||||||
else:
|
else:
|
||||||
self.droga = 0
|
self.droga = 0
|
||||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
|
|
||||||
|
def idzWDol(self):
|
||||||
if self.hitbox.y + KROK_AGENTA1 < WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.height:
|
if self.hitbox.y + KROK_AGENTA1 < WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.height:
|
||||||
self.hitbox.y += KROK_AGENTA1
|
self.hitbox.y += KROK_AGENTA1
|
||||||
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
||||||
else:
|
else:
|
||||||
self.droga = 0
|
self.droga = 0
|
||||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
|
|
||||||
|
def idzWLewo(self):
|
||||||
if self.hitbox.x - KROK_AGENTA1 > 0:
|
if self.hitbox.x - KROK_AGENTA1 > 0:
|
||||||
self.hitbox.x -= KROK_AGENTA1
|
self.hitbox.x -= KROK_AGENTA1
|
||||||
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
||||||
else:
|
else:
|
||||||
self.droga = 0
|
self.droga = 0
|
||||||
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
|
||||||
|
def idzWPrawo(self):
|
||||||
if self.hitbox.x + KROK_AGENTA1 < SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.width:
|
if self.hitbox.x + KROK_AGENTA1 < SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.width:
|
||||||
self.hitbox.x += KROK_AGENTA1
|
self.hitbox.x += KROK_AGENTA1
|
||||||
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
self.droga -= KROK_AGENTA1
|
||||||
else:
|
else:
|
||||||
self.droga = 0
|
self.droga = 0
|
||||||
|
|
||||||
|
def czyWszedlesWInnegoAgenta(self, Agenci):
|
||||||
|
for a in Agenci:
|
||||||
|
if a.hitbox.colliderect(self.hitbox) and a != self:
|
||||||
|
return True
|
||||||
|
return False
|
||||||
|
|
||||||
|
def ruszSie(self, Agenci):
|
||||||
|
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
||||||
|
self.idzWGore()
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
|
||||||
|
self.idzWDol()
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
|
||||||
|
self.idzWLewo()
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||||
|
self.idzWPrawo()
|
||||||
|
if self.czyWszedlesWInnegoAgenta(Agenci):
|
||||||
|
self.cofnijSie()
|
||||||
|
self.zawroc()
|
||||||
|
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||||
|
# self.ruszSie(Agenci)
|
||||||
|
|
||||||
|
def cofnijSie(self):
|
||||||
|
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
||||||
|
self.idzWDol()
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
|
||||||
|
self.idzWGore()
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
|
||||||
|
self.idzWPrawo()
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||||
|
self.idzWLewo()
|
||||||
|
|
||||||
|
def zawroc(self):
|
||||||
|
if self.kierunek == KIERUNEK.GORA:
|
||||||
|
self.kierunek = KIERUNEK.DOL
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL:
|
||||||
|
self.kierunek = KIERUNEK.GORA
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO:
|
||||||
|
self.kierunek = KIERUNEK.PRAWO
|
||||||
|
elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO:
|
||||||
|
self.kierunek = KIERUNEK.LEWO
|
||||||
|
30
main.py
30
main.py
@ -7,7 +7,6 @@ from stale import *
|
|||||||
|
|
||||||
OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
||||||
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
||||||
|
|
||||||
Agenci1 = []
|
Agenci1 = []
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
@ -17,24 +16,34 @@ def wyswietl_okno():
|
|||||||
OKNO.blit(a.tekstura, (a.hitbox.x, a.hitbox.y))
|
OKNO.blit(a.tekstura, (a.hitbox.x, a.hitbox.y))
|
||||||
if a.droga == 0:
|
if a.droga == 0:
|
||||||
a.obierzNowyKierunek()
|
a.obierzNowyKierunek()
|
||||||
a.ruszSie()
|
a.okreslDlugoscDrogi()
|
||||||
|
a.ruszSie(Agenci1)
|
||||||
pygame.display.update()
|
pygame.display.update()
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
def dodaj_agenta1():
|
def dodaj_agenta1():
|
||||||
los = random.randint(1, 240)
|
los = None
|
||||||
if len(Agenci1) < 50:
|
if len(Agenci1) in range(0, 40):
|
||||||
|
los = random.randint(1, 150)
|
||||||
|
elif len(Agenci1) in range(40, 50):
|
||||||
|
los = random.randint(1, 15)
|
||||||
|
if los != None:
|
||||||
pom = None
|
pom = None
|
||||||
if los in (1, 2) or len(Agenci1) == 0:
|
if los in (1, 2) or len(Agenci1) == 0:
|
||||||
pom = 'wozek.png'
|
pom = 'wozek.png'
|
||||||
elif los in (2, 3):
|
elif los in (3, 4):
|
||||||
pom = 'wozek_ze_skrzynka.png'
|
pom = 'wozek_ze_skrzynka.png'
|
||||||
elif los == 4 and len(Agenci1) > 6:
|
elif los == 5 and len(Agenci1) > 6:
|
||||||
pom = 'traktor_ikona.png'
|
pom = 'traktor_ikona.png'
|
||||||
if pom != None:
|
if pom != None:
|
||||||
hitbox = pygame.Rect(random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1),
|
x, y = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1)
|
||||||
random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), BOK_AGENTA1,
|
hitbox = pygame.Rect(x, y, BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)
|
||||||
BOK_AGENTA1)
|
warunek = True
|
||||||
|
for a in Agenci1:
|
||||||
|
if a.hitbox.colliderect(hitbox):
|
||||||
|
warunek = False
|
||||||
|
break
|
||||||
|
if warunek:
|
||||||
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
|
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
|
||||||
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
|
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
|
||||||
Agenci1.append(Agent1(hitbox, ikona, KIERUNEK.GORA, 0))
|
Agenci1.append(Agent1(hitbox, ikona, KIERUNEK.GORA, 0))
|
||||||
@ -49,12 +58,9 @@ def main():
|
|||||||
if event.type == pygame.QUIT:
|
if event.type == pygame.QUIT:
|
||||||
warunek_dzialania = False
|
warunek_dzialania = False
|
||||||
break
|
break
|
||||||
|
|
||||||
wyswietl_okno()
|
wyswietl_okno()
|
||||||
dodaj_agenta1()
|
dodaj_agenta1()
|
||||||
|
|
||||||
pygame.quit()
|
pygame.quit()
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
main()
|
main()
|
||||||
pygame.quit()
|
|
||||||
|
12
stale.py
12
stale.py
@ -1,11 +1,17 @@
|
|||||||
|
from enum import Enum
|
||||||
|
|
||||||
FPS = 120
|
FPS = 120
|
||||||
KROK_AGENTA1 = 2
|
KROK_AGENTA1 = 2
|
||||||
|
|
||||||
SZEROKOSC_OKNA = 1280
|
SZEROKOSC_OKNA = 1280
|
||||||
WYSOKOSC_OKNA = 960
|
WYSOKOSC_OKNA = 960
|
||||||
|
|
||||||
BOK_AGENTA1 = 100
|
BOK_AGENTA1 = 100
|
||||||
|
|
||||||
BIALY = (255, 255, 255)
|
BIALY = (255, 255, 255)
|
||||||
JASNOSZARY1 = (200, 200, 200)
|
JASNOSZARY1 = (200, 200, 200)
|
||||||
ZIELONY1 = (26, 122, 26)
|
ZIELONY1 = (26, 122, 26)
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
class KIERUNEK(Enum):
|
||||||
|
GORA = 0
|
||||||
|
DOL = 1
|
||||||
|
LEWO = 2
|
||||||
|
PRAWO = 3
|
||||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user