diff --git a/agenci.py b/agent.py similarity index 97% rename from agenci.py rename to agent.py index 5e9f3ac..509f288 100644 --- a/agenci.py +++ b/agent.py @@ -1,95 +1,95 @@ -import random - -from stale import * - - -class Agent1: - def __init__(self, hitbox, tekstura, kierunek, droga): - self.hitbox = hitbox - self.tekstura = tekstura - self.kierunek = kierunek - self.droga = droga - - def obierzNowyKierunek(self): - self.kierunek = KIERUNEK(random.randint(0, 3)) - - def okreslDlugoscDrogi(self): - losowa_droga = None - if self.kierunek == KIERUNEK.GORA: - losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.y) - elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL: - losowa_droga = random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.y) - elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO: - losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.x) - elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO: - losowa_droga = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.x) - self.droga = losowa_droga - losowa_droga % KROK_AGENTA1 - - def idzWGore(self): - if self.hitbox.y - KROK_AGENTA1 > 0: - self.hitbox.y -= KROK_AGENTA1 - self.droga -= KROK_AGENTA1 - else: - self.droga = 0 - - def idzWDol(self): - if self.hitbox.y + KROK_AGENTA1 < WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.height: - self.hitbox.y += KROK_AGENTA1 - self.droga -= KROK_AGENTA1 - else: - self.droga = 0 - - def idzWLewo(self): - if self.hitbox.x - KROK_AGENTA1 > 0: - self.hitbox.x -= KROK_AGENTA1 - self.droga -= KROK_AGENTA1 - else: - self.droga = 0 - - def idzWPrawo(self): - if self.hitbox.x + KROK_AGENTA1 < SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.width: - self.hitbox.x += KROK_AGENTA1 - self.droga -= KROK_AGENTA1 - else: - self.droga = 0 - - def czyWszedlesWInnegoAgenta(self, Agenci): - for a in Agenci: - if a.hitbox.colliderect(self.hitbox) and a != self: - return True - return False - - def ruszSie(self, Agenci): - if self.kierunek == KIERUNEK.GORA: - self.idzWGore() - elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL: - self.idzWDol() - elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO: - self.idzWLewo() - elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO: - self.idzWPrawo() - if self.czyWszedlesWInnegoAgenta(Agenci): - self.cofnijSie() - self.zawroc() - self.okreslDlugoscDrogi() - # self.ruszSie(Agenci) - - def cofnijSie(self): - if self.kierunek == KIERUNEK.GORA: - self.idzWDol() - elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL: - self.idzWGore() - elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO: - self.idzWPrawo() - elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO: - self.idzWLewo() - - def zawroc(self): - if self.kierunek == KIERUNEK.GORA: - self.kierunek = KIERUNEK.DOL - elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL: - self.kierunek = KIERUNEK.GORA - elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO: - self.kierunek = KIERUNEK.PRAWO - elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO: - self.kierunek = KIERUNEK.LEWO +import random + +from stale import * + + +class Agent1: + def __init__(self, hitbox, tekstura, kierunek, droga): + self.hitbox = hitbox + self.tekstura = tekstura + self.kierunek = kierunek + self.droga = droga + + def obierzNowyKierunek(self): + self.kierunek = KIERUNEK(random.randint(0, 3)) + + def okreslDlugoscDrogi(self): + losowa_droga = None + if self.kierunek == KIERUNEK.GORA: + losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.y) + elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL: + losowa_droga = random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.y) + elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO: + losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.x) + elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO: + losowa_droga = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.x) + self.droga = losowa_droga - losowa_droga % KROK_AGENTA1 + + def idzWGore(self): + if self.hitbox.y - KROK_AGENTA1 > 0: + self.hitbox.y -= KROK_AGENTA1 + self.droga -= KROK_AGENTA1 + else: + self.droga = 0 + + def idzWDol(self): + if self.hitbox.y + KROK_AGENTA1 < WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.height: + self.hitbox.y += KROK_AGENTA1 + self.droga -= KROK_AGENTA1 + else: + self.droga = 0 + + def idzWLewo(self): + if self.hitbox.x - KROK_AGENTA1 > 0: + self.hitbox.x -= KROK_AGENTA1 + self.droga -= KROK_AGENTA1 + else: + self.droga = 0 + + def idzWPrawo(self): + if self.hitbox.x + KROK_AGENTA1 < SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.width: + self.hitbox.x += KROK_AGENTA1 + self.droga -= KROK_AGENTA1 + else: + self.droga = 0 + + def czyWszedlesWInnegoAgenta(self, Agenci): + for a in Agenci: + if a.hitbox.colliderect(self.hitbox) and a != self: + return True + return False + + def ruszSie(self, Agenci): + if self.kierunek == KIERUNEK.GORA: + self.idzWGore() + elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL: + self.idzWDol() + elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO: + self.idzWLewo() + elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO: + self.idzWPrawo() + if self.czyWszedlesWInnegoAgenta(Agenci): + self.cofnijSie() + self.zawroc() + self.okreslDlugoscDrogi() + # self.ruszSie(Agenci) + + def cofnijSie(self): + if self.kierunek == KIERUNEK.GORA: + self.idzWDol() + elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL: + self.idzWGore() + elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO: + self.idzWPrawo() + elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO: + self.idzWLewo() + + def zawroc(self): + if self.kierunek == KIERUNEK.GORA: + self.kierunek = KIERUNEK.DOL + elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL: + self.kierunek = KIERUNEK.GORA + elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO: + self.kierunek = KIERUNEK.PRAWO + elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO: + self.kierunek = KIERUNEK.LEWO