Compare commits
1 Commits
master
...
dodana_ety
Author | SHA1 | Date | |
---|---|---|---|
dc7dcd8e9d |
@ -4,7 +4,7 @@
|
|||||||
<content url="file://$MODULE_DIR$">
|
<content url="file://$MODULE_DIR$">
|
||||||
<excludeFolder url="file://$MODULE_DIR$/venv" />
|
<excludeFolder url="file://$MODULE_DIR$/venv" />
|
||||||
</content>
|
</content>
|
||||||
<orderEntry type="jdk" jdkName="Python 3.9 (Sztuczna_Inteligencja_Gr16_0304)" jdkType="Python SDK" />
|
<orderEntry type="jdk" jdkName="Python 3.10 (Sztuczna_Inteligencja_Gr16)" jdkType="Python SDK" />
|
||||||
<orderEntry type="sourceFolder" forTests="false" />
|
<orderEntry type="sourceFolder" forTests="false" />
|
||||||
</component>
|
</component>
|
||||||
</module>
|
</module>
|
@ -1,4 +1,4 @@
|
|||||||
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
|
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
|
||||||
<project version="4">
|
<project version="4">
|
||||||
<component name="ProjectRootManager" version="2" project-jdk-name="Python 3.9 (Sztuczna_Inteligencja_Gr16_0304)" project-jdk-type="Python SDK" />
|
<component name="ProjectRootManager" version="2" project-jdk-name="Python 3.10 (Sztuczna_Inteligencja_Gr16)" project-jdk-type="Python SDK" />
|
||||||
</project>
|
</project>
|
BIN
Ikony/forklift.png
Normal file
BIN
Ikony/forklift.png
Normal file
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 1.0 KiB |
70
agent.py
70
agent.py
@ -23,7 +23,7 @@ class Agent:
|
|||||||
self.zrobKrokWMoimKierunku()
|
self.zrobKrokWMoimKierunku()
|
||||||
self.droga -= 1
|
self.droga -= 1
|
||||||
self.okreslPolozenie()
|
self.okreslPolozenie()
|
||||||
if self.wyszedlemPozaKrate() or self.wszedlemWSciane():
|
if self.wyszedlemPozaKrate():
|
||||||
self.cofnijSie()
|
self.cofnijSie()
|
||||||
self.zawroc()
|
self.zawroc()
|
||||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||||
@ -64,14 +64,6 @@ class Agent:
|
|||||||
else:
|
else:
|
||||||
return False
|
return False
|
||||||
|
|
||||||
# ZROBIC sciany
|
|
||||||
def wszedlemWSciane(self):
|
|
||||||
for wiersz in range (self.poleStartoweGorne.wiersz,self.poleKoncoweDolne.wiersz+1):
|
|
||||||
for kolumna in range(self.poleStartoweGorne.kolumna,self.poleKoncoweDolne.kolumna+1):
|
|
||||||
if self.krata.krata[wiersz][kolumna]==ZawartoscPola.SCIANA:
|
|
||||||
return True
|
|
||||||
return False
|
|
||||||
|
|
||||||
def zawroc(self):
|
def zawroc(self):
|
||||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||||
self.kierunek = Kierunek.DOL
|
self.kierunek = Kierunek.DOL
|
||||||
@ -123,63 +115,3 @@ class Agent:
|
|||||||
|
|
||||||
def idzWPrawo(self):
|
def idzWPrawo(self):
|
||||||
self.poleStartoweGorne.kolumna += 1
|
self.poleStartoweGorne.kolumna += 1
|
||||||
|
|
||||||
#def bfs(self, start:PoleKraty, cel:PoleKraty):
|
|
||||||
# sciezka = [start]
|
|
||||||
# wierzcholek_sciezka = [start, sciezka]
|
|
||||||
# bfs_kolejka = [wierzcholek_sciezka]
|
|
||||||
# odwiedzone = set()
|
|
||||||
# while bfs_kolejka:
|
|
||||||
# aktualne, sciezka = bfs_kolejka.pop(0)
|
|
||||||
# odwiedzone.add(aktualne)
|
|
||||||
# for neighbor in graph[aktualne]:
|
|
||||||
# if neighbor not in odwiedzone:
|
|
||||||
# if neighbor is cel:
|
|
||||||
# return sciezka + [neighbor]
|
|
||||||
# else:
|
|
||||||
# bfs_kolejka.append([neighbor, sciezka + [neighbor]])
|
|
||||||
def bfs2(self, start: PoleKraty, cel: PoleKraty):
|
|
||||||
#sciezka = []
|
|
||||||
wierzcholek_sciezka = [["start",start], [["start",start]]]
|
|
||||||
bfs_kolejka = [wierzcholek_sciezka]
|
|
||||||
odwiedzone = set()
|
|
||||||
while bfs_kolejka:
|
|
||||||
#sciezka = []
|
|
||||||
elem=bfs_kolejka.pop(0)
|
|
||||||
odwA=str(elem[0][1].wiersz)+"/"+str(elem[0][1].kolumna)
|
|
||||||
odwiedzone.add(odwA)
|
|
||||||
polaObok=self.succ(elem[0][1])
|
|
||||||
for neighbor in polaObok:
|
|
||||||
sciezka=elem[1].copy()
|
|
||||||
sprOdw=str(neighbor[1].wiersz)+"/"+str(neighbor[1].kolumna)
|
|
||||||
if sprOdw not in odwiedzone:
|
|
||||||
if neighbor[1].wiersz==cel.wiersz and neighbor[1].kolumna==cel.kolumna:
|
|
||||||
sciezka.append(neighbor)
|
|
||||||
return sciezka
|
|
||||||
else:
|
|
||||||
sciezka.append([neighbor])
|
|
||||||
bfs_kolejka.append([neighbor, sciezka])
|
|
||||||
|
|
||||||
def succ(self, poleKraty: PoleKraty):
|
|
||||||
polaDostepneObok=list()
|
|
||||||
if poleKraty.kolumna-1>=0: #nie poza kratę
|
|
||||||
if self.krata.krata[poleKraty.wiersz][poleKraty.kolumna-1]!=ZawartoscPola.SCIANA: #nie szafka (szafka to ściana)
|
|
||||||
poleLewe=PoleKraty(self.krata, poleKraty.wiersz, poleKraty.kolumna-1)
|
|
||||||
naLewo=["Kierunek.LEWO", poleLewe]
|
|
||||||
polaDostepneObok.append(naLewo)
|
|
||||||
if poleKraty.wiersz - 1>= 0: # nie poza kratę
|
|
||||||
if self.krata.krata[poleKraty.wiersz-1][poleKraty.kolumna] != ZawartoscPola.SCIANA:
|
|
||||||
poleGorne = PoleKraty(self.krata, poleKraty.wiersz-1, poleKraty.kolumna)
|
|
||||||
naGore = ["Kierunek.GORA", poleGorne]
|
|
||||||
polaDostepneObok.append(naGore)
|
|
||||||
if poleKraty.kolumna+1<LICZBA_POL_W_POZIOMIE: #nie poza kratę
|
|
||||||
if self.krata.krata[poleKraty.wiersz][poleKraty.kolumna+1]!=ZawartoscPola.SCIANA:
|
|
||||||
polePrawe=PoleKraty(self.krata, poleKraty.wiersz, poleKraty.kolumna+1)
|
|
||||||
naPrawo = ["Kierunek.PRAWO", polePrawe]
|
|
||||||
polaDostepneObok.append(naPrawo)
|
|
||||||
if poleKraty.wiersz+1<LICZBA_POL_W_PIONIE: # nie poza kratę
|
|
||||||
if self.krata.krata[poleKraty.wiersz+1][poleKraty.kolumna] != ZawartoscPola.SCIANA:
|
|
||||||
poleDolne = PoleKraty(self.krata, poleKraty.wiersz+1, poleKraty.kolumna)
|
|
||||||
naDol = ["Kierunek.DOL", poleDolne]
|
|
||||||
polaDostepneObok.append(naDol)
|
|
||||||
return polaDostepneObok
|
|
45
bfs.py
45
bfs.py
@ -1,45 +0,0 @@
|
|||||||
from krata import *
|
|
||||||
|
|
||||||
def bfs(Krata: Krata, start: PoleKraty, cel: PoleKraty):
|
|
||||||
wierzcholek_sciezka = [["start", start], [["start", start]]]
|
|
||||||
bfs_kolejka = [wierzcholek_sciezka]
|
|
||||||
odwiedzone = set()
|
|
||||||
while bfs_kolejka:
|
|
||||||
elem = bfs_kolejka.pop(0)
|
|
||||||
odwNowe = str(elem[0][1].wiersz) + "/" + str(elem[0][1].kolumna)
|
|
||||||
odwiedzone.add(odwNowe)
|
|
||||||
polaObok = succ(Krata,elem[0][1])
|
|
||||||
for neighbor in polaObok:
|
|
||||||
sciezka = elem[1].copy()
|
|
||||||
sprOdw = str(neighbor[1].wiersz) + "/" + str(neighbor[1].kolumna)
|
|
||||||
if sprOdw not in odwiedzone:
|
|
||||||
if neighbor[1].wiersz == cel.wiersz and neighbor[1].kolumna == cel.kolumna:
|
|
||||||
sciezka.append(neighbor)
|
|
||||||
return sciezka
|
|
||||||
else:
|
|
||||||
sciezka.append([neighbor])
|
|
||||||
bfs_kolejka.append([neighbor, sciezka])
|
|
||||||
|
|
||||||
def succ(Krata: Krata, poleKraty: PoleKraty):
|
|
||||||
polaDostepneObok = list()
|
|
||||||
if poleKraty.kolumna - 1 >= 0: # nie poza kratę
|
|
||||||
if Krata.krata[poleKraty.wiersz][poleKraty.kolumna - 1] != ZawartoscPola.SCIANA: # nie szafka (szafka to ściana)
|
|
||||||
poleLewe = PoleKraty(Krata, poleKraty.wiersz, poleKraty.kolumna - 1)
|
|
||||||
naLewo = ["Kierunek.LEWO", poleLewe]
|
|
||||||
polaDostepneObok.append(naLewo)
|
|
||||||
if poleKraty.wiersz - 1 >= 0: # nie poza kratę
|
|
||||||
if Krata.krata[poleKraty.wiersz - 1][poleKraty.kolumna] != ZawartoscPola.SCIANA:
|
|
||||||
poleGorne = PoleKraty(Krata, poleKraty.wiersz - 1, poleKraty.kolumna)
|
|
||||||
naGore = ["Kierunek.GORA", poleGorne]
|
|
||||||
polaDostepneObok.append(naGore)
|
|
||||||
if poleKraty.kolumna + 1 < LICZBA_POL_W_POZIOMIE: # nie poza kratę
|
|
||||||
if Krata.krata[poleKraty.wiersz][poleKraty.kolumna + 1] != ZawartoscPola.SCIANA:
|
|
||||||
polePrawe = PoleKraty(Krata, poleKraty.wiersz, poleKraty.kolumna + 1)
|
|
||||||
naPrawo = ["Kierunek.PRAWO", polePrawe]
|
|
||||||
polaDostepneObok.append(naPrawo)
|
|
||||||
if poleKraty.wiersz + 1 < LICZBA_POL_W_PIONIE: # nie poza kratę
|
|
||||||
if Krata.krata[poleKraty.wiersz + 1][poleKraty.kolumna] != ZawartoscPola.SCIANA:
|
|
||||||
poleDolne = PoleKraty(Krata, poleKraty.wiersz + 1, poleKraty.kolumna)
|
|
||||||
naDol = ["Kierunek.DOL", poleDolne]
|
|
||||||
polaDostepneObok.append(naDol)
|
|
||||||
return polaDostepneObok
|
|
@ -1,59 +0,0 @@
|
|||||||
#def bfs(self, start:PoleKraty, cel:PoleKraty):
|
|
||||||
# sciezka = [start]
|
|
||||||
# wierzcholek_sciezka = [start, sciezka]
|
|
||||||
# bfs_kolejka = [wierzcholek_sciezka]
|
|
||||||
# odwiedzone = set()
|
|
||||||
# while bfs_kolejka:
|
|
||||||
# aktualne, sciezka = bfs_kolejka.pop(0)
|
|
||||||
# odwiedzone.add(aktualne)
|
|
||||||
# for neighbor in graph[aktualne]:
|
|
||||||
# if neighbor not in odwiedzone:
|
|
||||||
# if neighbor is cel:
|
|
||||||
# return sciezka + [neighbor]
|
|
||||||
# else:
|
|
||||||
# bfs_kolejka.append([neighbor, sciezka + [neighbor]])
|
|
||||||
def bfs(self, start: PoleKraty, cel: PoleKraty):
|
|
||||||
#sciezka = []
|
|
||||||
wierzcholek_sciezka = [["start",start], [["start",start]]]
|
|
||||||
bfs_kolejka = [wierzcholek_sciezka]
|
|
||||||
odwiedzone = set()
|
|
||||||
while bfs_kolejka:
|
|
||||||
#sciezka = []
|
|
||||||
elem=bfs_kolejka.pop(0)
|
|
||||||
odwA=str(elem[0][1].wiersz)+"/"+str(elem[0][1].kolumna)
|
|
||||||
odwiedzone.add(odwA)
|
|
||||||
polaObok=self.succ(elem[0][1])
|
|
||||||
for neighbor in polaObok:
|
|
||||||
sciezka=elem[1].copy()
|
|
||||||
sprOdw=str(neighbor[1].wiersz)+"/"+str(neighbor[1].kolumna)
|
|
||||||
if sprOdw not in odwiedzone:
|
|
||||||
if neighbor[1].wiersz==cel.wiersz and neighbor[1].kolumna==cel.kolumna:
|
|
||||||
sciezka.append(neighbor)
|
|
||||||
return sciezka
|
|
||||||
else:
|
|
||||||
sciezka.append([neighbor])
|
|
||||||
bfs_kolejka.append([neighbor, sciezka])
|
|
||||||
|
|
||||||
def succ(self, poleKraty: PoleKraty):
|
|
||||||
polaDostepneObok=list()
|
|
||||||
if poleKraty.kolumna-1>=0: #nie poza kratę
|
|
||||||
if self.krata.krata[poleKraty.wiersz][poleKraty.kolumna-1]!=ZawartoscPola.SCIANA: #nie szafka (szafka to ściana)
|
|
||||||
poleLewe=PoleKraty(self.krata, poleKraty.wiersz, poleKraty.kolumna-1)
|
|
||||||
naLewo=["Kierunek.LEWO", poleLewe]
|
|
||||||
polaDostepneObok.append(naLewo)
|
|
||||||
if poleKraty.wiersz - 1>= 0: # nie poza kratę
|
|
||||||
if self.krata.krata[poleKraty.wiersz-1][poleKraty.kolumna] != ZawartoscPola.SCIANA:
|
|
||||||
poleGorne = PoleKraty(self.krata, poleKraty.wiersz-1, poleKraty.kolumna)
|
|
||||||
naGore = ["Kierunek.GORA", poleGorne]
|
|
||||||
polaDostepneObok.append(naGore)
|
|
||||||
if poleKraty.kolumna+1<LICZBA_POL_W_POZIOMIE: #nie poza kratę
|
|
||||||
if self.krata.krata[poleKraty.wiersz][poleKraty.kolumna+1]!=ZawartoscPola.SCIANA:
|
|
||||||
polePrawe=PoleKraty(self.krata, poleKraty.wiersz, poleKraty.kolumna+1)
|
|
||||||
naPrawo = ["Kierunek.PRAWO", polePrawe]
|
|
||||||
polaDostepneObok.append(naPrawo)
|
|
||||||
if poleKraty.wiersz+1<LICZBA_POL_W_PIONIE: # nie poza kratę
|
|
||||||
if self.krata.krata[poleKraty.wiersz+1][poleKraty.kolumna] != ZawartoscPola.SCIANA:
|
|
||||||
poleDolne = PoleKraty(self.krata, poleKraty.wiersz+1, poleKraty.kolumna)
|
|
||||||
naDol = ["Kierunek.DOL", poleDolne]
|
|
||||||
polaDostepneObok.append(naDol)
|
|
||||||
return polaDostepneObok
|
|
14
enumy.py
Normal file
14
enumy.py
Normal file
@ -0,0 +1,14 @@
|
|||||||
|
from enum import Enum
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
class Kierunek(Enum):
|
||||||
|
GORA = 0
|
||||||
|
DOL = 1
|
||||||
|
LEWO = 2
|
||||||
|
PRAWO = 3
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
class ZawartoscPola(Enum):
|
||||||
|
PUSTE = 0
|
||||||
|
AGENT = 1
|
||||||
|
LAWA = 2
|
@ -1,21 +0,0 @@
|
|||||||
from enum import Enum
|
|
||||||
|
|
||||||
from stale import *
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
class Kierunek(Enum):
|
|
||||||
GORA = 0
|
|
||||||
DOL = 1
|
|
||||||
LEWO = 2
|
|
||||||
PRAWO = 3
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
class ZawartoscPola(Enum):
|
|
||||||
PUSTE = 0
|
|
||||||
SCIANA = 1
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
ZawartoscPolaNaKolorPola = {
|
|
||||||
ZawartoscPola.PUSTE: BIALY,
|
|
||||||
ZawartoscPola.SCIANA: CIEMNY_BRAZOWY1
|
|
||||||
}
|
|
12
etykieta.py
12
etykieta.py
@ -1,7 +1,5 @@
|
|||||||
class Etykieta:
|
nazwa_paczki =""
|
||||||
def __init__(self,nazwa_paczki,producent,numer_paczki,cecha_paczki,data_wysylki):
|
producent =""
|
||||||
self.nazwa_paczki = nazwa_paczki
|
numer_paczki=int
|
||||||
self.producent=producent
|
cecha_paczki =""
|
||||||
self.numer_paczki = numer_paczki
|
data_wysylki= ""
|
||||||
self.cecha_paczki = cecha_paczki
|
|
||||||
self.data_wysylki = data_wysylki
|
|
||||||
|
42
krata.py
42
krata.py
@ -1,6 +1,6 @@
|
|||||||
import pygame
|
import pygame
|
||||||
|
|
||||||
from enumy_i_slowniki import *
|
from enumy import *
|
||||||
from stale import *
|
from stale import *
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
@ -44,58 +44,30 @@ class Krata:
|
|||||||
self.liczbaPolPionowo = LICZBA_POL_W_PIONIE
|
self.liczbaPolPionowo = LICZBA_POL_W_PIONIE
|
||||||
self.bokPola = BOK_POLA
|
self.bokPola = BOK_POLA
|
||||||
self.odstepMiedzyPolami = ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
self.odstepMiedzyPolami = ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||||
self.utworzPustaKrate()
|
self.krata = self.utworzPustaKrate()
|
||||||
self.agent = None
|
self.agent = None
|
||||||
|
|
||||||
def utworzPustaKrate(self):
|
def utworzPustaKrate(self):
|
||||||
self.krata = []
|
self.krata = []
|
||||||
for wiersz in range(self.liczbaPolPionowo):
|
for rzad in range(self.liczbaPolPionowo):
|
||||||
self.krata.append([])
|
self.krata.append([])
|
||||||
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
|
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
|
||||||
zawartosc_pola = ZawartoscPola.PUSTE
|
self.krata[rzad].append(ZawartoscPola.PUSTE)
|
||||||
# ZROBIC sciany
|
|
||||||
# if wiersz in (0, self.liczbaPolPionowo - 1) or kolumna in (0, self.liczbaPolPoziomo - 1):
|
|
||||||
# zawartosc_pola = ZawartoscPola.SCIANA
|
|
||||||
# if wiersz in range(6,18) and kolumna in (5,15,25,35):
|
|
||||||
# zawartosc_pola = ZawartoscPola.SCIANA
|
|
||||||
# if wiersz in (4,22) and kolumna in range (10,35):
|
|
||||||
# zawartosc_pola = ZawartoscPola.SCIANA
|
|
||||||
self.krata[wiersz].append(zawartosc_pola)
|
|
||||||
|
|
||||||
def wyswietlKrate(self):
|
def wyswietlKrate(self):
|
||||||
self.narysujKrate()
|
self.narysujKrate()
|
||||||
# self.narysujKrateAlternatywnie()
|
|
||||||
self.narysujAgenta()
|
self.narysujAgenta()
|
||||||
pygame.display.update()
|
pygame.display.update()
|
||||||
|
|
||||||
def narysujKrate(self):
|
def narysujKrate(self):
|
||||||
self.okno.fill(SZARY1)
|
self.okno.fill(SZARY1)
|
||||||
for wiersz in range(self.liczbaPolPionowo):
|
for rzad in range(self.liczbaPolPionowo):
|
||||||
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
|
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
|
||||||
start = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * kolumna + self.odstepMiedzyPolami
|
start = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * kolumna + self.odstepMiedzyPolami
|
||||||
gora = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * wiersz + self.odstepMiedzyPolami
|
gora = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * rzad + self.odstepMiedzyPolami
|
||||||
kolor_pola = ZawartoscPolaNaKolorPola[self.krata[wiersz][kolumna]]
|
pygame.draw.rect(self.okno, BIALY, [start, gora, self.bokPola, self.bokPola])
|
||||||
pygame.draw.rect(self.okno, kolor_pola, [start, gora, self.bokPola, self.bokPola])
|
|
||||||
|
|
||||||
def narysujKrateAlternatywnie(self):
|
|
||||||
self.okno.fill(SZARY1)
|
|
||||||
# for i in range(stale.NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE):
|
|
||||||
# new_height = round(i * BLOCK_HEIGHT)
|
|
||||||
# new_width = round(i * BLOCK_HEIGHT)
|
|
||||||
# pygame.draw.line(surface, BLACK, (0, new_height), (SZEROKOSC_OKNA, new_height), 2)
|
|
||||||
# pygame.draw.line(surface, BLACK, (new_width, 0), (new_width, WYSOKOSC_OKNA), 2)
|
|
||||||
for i in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE + 1):
|
|
||||||
new_height = i * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
|
|
||||||
new_width = i * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
|
|
||||||
pygame.draw.line(self.okno, CZARNY, (0, new_height), (SZEROKOSC_OKNA, new_height), ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
|
|
||||||
pygame.draw.line(self.okno, CZARNY, (new_width, 0), (new_width, WYSOKOSC_OKNA), ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
|
|
||||||
|
|
||||||
def narysujAgenta(self):
|
def narysujAgenta(self):
|
||||||
if self.agent is not None:
|
if self.agent is not None:
|
||||||
self.okno.blit(self.agent.tekstura, (self.agent.hitbox.x, self.agent.hitbox.y))
|
self.okno.blit(self.agent.tekstura, (self.agent.hitbox.x, self.agent.hitbox.y))
|
||||||
self.agent.ruszSie()
|
self.agent.ruszSie()
|
||||||
|
|
||||||
def bfsA(self, start: PoleKraty, cel: PoleKraty):
|
|
||||||
if self.agent is not None:
|
|
||||||
odp= self.agent.bfs(start,cel)
|
|
||||||
return odp
|
|
36
main.py
36
main.py
@ -1,50 +1,25 @@
|
|||||||
import os
|
import os
|
||||||
import ctypes
|
|
||||||
|
|
||||||
from agent import *
|
from agent import *
|
||||||
from ramy_czyli_wiedza_agenta import *
|
import etykieta
|
||||||
from bfs import *
|
|
||||||
|
|
||||||
#aby działalo w oknie + rozdzielczość ekranu
|
|
||||||
#ctypes.windll.shcore.SetProcessDpiAwareness(1)
|
|
||||||
|
|
||||||
Okno = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
Okno = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
||||||
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
||||||
Krata = Krata(Okno)
|
Krata = Krata(Okno)
|
||||||
Pomieszczenie=Pomieszczenie(0,0)
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
#
|
||||||
def dodaj_agenta():
|
def dodaj_agenta():
|
||||||
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
|
pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
|
||||||
# random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH))
|
random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH))
|
||||||
pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, LICZBA_POL_W_PIONIE-BOK_AGENTA1_W_POLACH, int(LICZBA_POL_W_POZIOMIE/2))
|
pom = 'test1_ikona.png'
|
||||||
pom = 'traktor_ikona.png'
|
|
||||||
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
|
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
|
||||||
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
|
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
|
||||||
Agent(Krata, pole_lewe_gorne, ikona)
|
Agent(Krata, pole_lewe_gorne, ikona)
|
||||||
|
|
||||||
def dodaj_szafke(numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1):
|
|
||||||
wymiary_szafki = Wymiary(0, 0, 0)
|
|
||||||
szafka = Szafka(numerSzafki,wymiary_szafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1, Krata)
|
|
||||||
Pomieszczenie.dodajSzafke(szafka)
|
|
||||||
|
|
||||||
def main():
|
def main():
|
||||||
dodaj_szafke("A", 2, 7, "P", 0, 0)
|
|
||||||
dodaj_szafke("B", 2, 7, "L", 0, 3)
|
|
||||||
dodaj_szafke("C", 2, 7, "P", 0, 4)
|
|
||||||
dodaj_szafke("D", 2, 7, "L", 0, 7)
|
|
||||||
dodaj_szafke("E", 2, 7, "P", 0, 8)
|
|
||||||
dodaj_szafke("F", 2, 7, "L", 0, 11)
|
|
||||||
dodaj_szafke("G", 2, 7, "P", 0, 12)
|
|
||||||
dodaj_szafke("H", 2, 7, "L", 0, 15)
|
|
||||||
dodaj_szafke("I", 2, 7, "P", 0, 16)
|
|
||||||
dodaj_szafke("J", 2, 7, "L", 0, 19)
|
|
||||||
dodaj_agenta()
|
dodaj_agenta()
|
||||||
cel = PoleKraty(Krata, 0, 2) #pole kraty gdzie ma stać agent, aby położyć paczkę na półkę, w obiekcie Miejsce artybut dostęp
|
|
||||||
start=PoleKraty(Krata, 11, 10) # pole startowe agenta, == pole_lewe_gorne
|
|
||||||
#bfsList= Krata.bfsA(start, cel)
|
|
||||||
bfsList=bfs(Krata,start,cel)
|
|
||||||
|
|
||||||
klatkaz = pygame.time.Clock()
|
klatkaz = pygame.time.Clock()
|
||||||
warunek_dzialania = True
|
warunek_dzialania = True
|
||||||
while warunek_dzialania:
|
while warunek_dzialania:
|
||||||
@ -56,4 +31,5 @@ def main():
|
|||||||
Krata.wyswietlKrate()
|
Krata.wyswietlKrate()
|
||||||
pygame.quit()
|
pygame.quit()
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
main()
|
main()
|
||||||
|
10
miejsce.py
10
miejsce.py
@ -1,10 +0,0 @@
|
|||||||
class Miejsce:
|
|
||||||
def __init__(self, name, polka, miejsceNaPolce):
|
|
||||||
self.numer = name
|
|
||||||
#self.rozmiar = rozmiar
|
|
||||||
self.polka=polka
|
|
||||||
self.miejsceNaPolce=miejsceNaPolce
|
|
||||||
self.status = 'wolne'
|
|
||||||
self.numerUmieszczonejPaczki=''
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
@ -1,158 +0,0 @@
|
|||||||
from enumy_i_slowniki import *
|
|
||||||
from stale import *
|
|
||||||
from krata import *
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
class Wymiary:
|
|
||||||
def __init__(self, dlugosc, szerokosc, wysokosc):
|
|
||||||
self.dlugosc = dlugosc
|
|
||||||
self.szerokosc = szerokosc
|
|
||||||
self.wysokosc = wysokosc
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
class Mapa:
|
|
||||||
def __init__(self):
|
|
||||||
self.liczbaPolPoziomo = LICZBA_POL_W_POZIOMIE
|
|
||||||
self.liczbaPolPionowo = LICZBA_POL_W_PIONIE
|
|
||||||
self.bokPola = BOK_POLA
|
|
||||||
self.odstepMiedzyPolami = ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
|
||||||
self.utworzPustaMape()
|
|
||||||
self.agent = None
|
|
||||||
|
|
||||||
def utworzPustaMape(self):
|
|
||||||
self.krata = []
|
|
||||||
for wiersz in range(self.liczbaPolPionowo):
|
|
||||||
self.krata.append([])
|
|
||||||
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
|
|
||||||
zawartosc_pola = ZawartoscPola.PUSTE
|
|
||||||
nowe_pole = PoleMapy(self, wiersz, kolumna, zawartosc_pola)
|
|
||||||
self.krata[wiersz].append(nowe_pole)
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
class PoleMapy:
|
|
||||||
def __init__(self, mapa: Mapa, wiersz, kolumna, zawartosc: ZawartoscPola):
|
|
||||||
self.mapa = mapa
|
|
||||||
self.bok = self.mapa.bokPola
|
|
||||||
self.wiersz = wiersz
|
|
||||||
self.kolumna = kolumna
|
|
||||||
self.zawartosc = zawartosc
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
class WarunkiPowietrza:
|
|
||||||
def __init__(self, temperatura, wilgotnosc):
|
|
||||||
self.temperatura = temperatura
|
|
||||||
self.wilgotnosc = wilgotnosc
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
class Miejsce: #wcześniej półka
|
|
||||||
def __init__(self, numer, wymiary: Wymiary, udzwig, wysokoscOdPodlogi):
|
|
||||||
self.numer=numer
|
|
||||||
self.wymiary = wymiary
|
|
||||||
self.udzwig = udzwig
|
|
||||||
self.wysokoscOdPodlogi = wysokoscOdPodlogi
|
|
||||||
#self.status = 'wolne'
|
|
||||||
self.dostep=[]
|
|
||||||
self.zajmowanePola = []
|
|
||||||
|
|
||||||
def dodajPole(self, pole: PoleKraty):
|
|
||||||
self.zajmowanePola.append(pole)
|
|
||||||
|
|
||||||
def dodajDostep(self, pole: PoleKraty):
|
|
||||||
self.dostep.append(pole)
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
class Szafka:
|
|
||||||
def __init__(self, numerSzafki, wymiary: Wymiary, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1, Krata: Krata):
|
|
||||||
self.numerSzafki=numerSzafki
|
|
||||||
self.wymiary = wymiary
|
|
||||||
self.iloscPolek = iloscPolek
|
|
||||||
self.iloscMiejscNaPolce = iloscMiejscNaPolce
|
|
||||||
self.dostepZeStrony=dostepZeStrony
|
|
||||||
self.Miejsca = []
|
|
||||||
self.zajmowanePola = []
|
|
||||||
self.utworzPustaSzafke(numerSzafki,iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1,Krata)
|
|
||||||
|
|
||||||
def dodajMiejsce(self, miejsce: Miejsce):
|
|
||||||
self.Miejsca.append(miejsce)
|
|
||||||
|
|
||||||
def dodajPole(self, pole: PoleKraty):
|
|
||||||
self.zajmowanePola.append(pole)
|
|
||||||
|
|
||||||
def utworzPustaSzafke(self, numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostępZeStrony, poczatek_wiersz1, poczatek_kolumna, Krata: Krata):
|
|
||||||
for i in range(iloscPolek):
|
|
||||||
for j in range(iloscMiejscNaPolce):
|
|
||||||
wymiar_miejsca = Wymiary(0, 0, 0)
|
|
||||||
numerMiejsca = self.numerSzafki + "/" + str(i) + "/" + str(j)
|
|
||||||
miejsce = Miejsce(numerMiejsca,wymiar_miejsca, 0, 0)
|
|
||||||
#wypełnianie pól "zajmowane miejsca" i "dostęp"
|
|
||||||
for m in range(DUZA_SZAFA): # wiersz
|
|
||||||
poczatek_wiersz = poczatek_wiersz1 + j * DUZA_SZAFA + m
|
|
||||||
for n in range(DUZA_SZAFA): # kolumna
|
|
||||||
Krata.krata[poczatek_wiersz][poczatek_kolumna + n] = ZawartoscPola.SCIANA
|
|
||||||
pole = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna+n)
|
|
||||||
miejsce.dodajPole(pole)
|
|
||||||
self.dodajPole(pole)
|
|
||||||
if dostępZeStrony=="L":
|
|
||||||
pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna + n - BOK_AGENTA1_W_POLACH) #dostęp z lewej strony
|
|
||||||
miejsce.dodajDostep(pole_dostepu)
|
|
||||||
elif dostępZeStrony == "P":
|
|
||||||
pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna + n + BOK_AGENTA1_W_POLACH) # dostęp z prawej strony strony
|
|
||||||
miejsce.dodajDostep(pole_dostepu)
|
|
||||||
self.dodajMiejsce(miejsce)
|
|
||||||
|
|
||||||
class Pomieszczenie:
|
|
||||||
def __init__(self, warunkiPowietrza: WarunkiPowietrza, wysokoscSufitu):
|
|
||||||
self.warunkiPowietrza = warunkiPowietrza
|
|
||||||
self.wysokoscSufitu = wysokoscSufitu
|
|
||||||
self.Szafki = []
|
|
||||||
self.zajmowanePola = []
|
|
||||||
|
|
||||||
def dodajSzafke(self, szafka: Szafka):
|
|
||||||
self.Szafki.append(szafka)
|
|
||||||
|
|
||||||
def dodajPole(self, pole: PoleMapy):
|
|
||||||
self.zajmowanePola.append(pole)
|
|
||||||
|
|
||||||
class Etykieta:
|
|
||||||
def __init__(self, nazwaTowaru, nazwaNadawcy, dataZapakowania, id, niePietrowac, zachowacSuchosc, ostroznie, uwagaSzklo):
|
|
||||||
# realistyczne? informacje na paczce
|
|
||||||
# kategoryzowanie towaru może odbywać się na podstawie jego nazwy
|
|
||||||
self.nazwaTowaru = nazwaTowaru
|
|
||||||
self.nazwaNadawcy = nazwaNadawcy
|
|
||||||
self.dataZapakowania = dataZapakowania
|
|
||||||
self.id = id
|
|
||||||
# nalepki na paczce - być może nie będą na etykiecie, a trzeba je będzie rozpoznać na obrazie
|
|
||||||
self.niePietrowac = niePietrowac
|
|
||||||
self.zachowacSuchosc = zachowacSuchosc
|
|
||||||
self.ostroznie = ostroznie
|
|
||||||
self.uwagaSzklo = uwagaSzklo
|
|
||||||
|
|
||||||
class Paczka:
|
|
||||||
def __init__(self,wymiary: Wymiary, waga, etykieta: Etykieta):
|
|
||||||
self.wymiary = wymiary
|
|
||||||
self.waga = waga
|
|
||||||
self.etykieta = etykieta
|
|
||||||
|
|
||||||
class Paleta:
|
|
||||||
def __init__(self):
|
|
||||||
self.Paczki = []
|
|
||||||
|
|
||||||
def dodajPaczke(self, paczka: Paczka):
|
|
||||||
self.Paczki.append(paczka)
|
|
||||||
|
|
||||||
class Nadawca:
|
|
||||||
def __init__(self,nazwa, id):
|
|
||||||
self.nazwa = nazwa
|
|
||||||
self.id = id
|
|
||||||
# plus dodatkowe informacje mogące wpływać na priorytet rozpakowania transportu / miejsce składowania paczek?
|
|
||||||
|
|
||||||
class Transport:
|
|
||||||
def __init__(self, dataPrzyjecia, nadawca: Nadawca, id):
|
|
||||||
Palety = []
|
|
||||||
self.dataPrzyjecia = dataPrzyjecia
|
|
||||||
self.nadawca = nadawca
|
|
||||||
self.id = id
|
|
||||||
|
|
||||||
# wyliczanie priorytetu rozpakowania transportu ?
|
|
||||||
# def okrescPriorytet(self):
|
|
||||||
# self.priorytet =
|
|
70
stale.py
70
stale.py
@ -1,50 +1,20 @@
|
|||||||
FPS = 5
|
FPS = 10
|
||||||
#
|
|
||||||
# SZEROKOSC_OKNA = 1500
|
# SZEROKOSC_OKNA = 1500
|
||||||
# WYSOKOSC_OKNA = 750
|
# WYSOKOSC_OKNA = 750
|
||||||
#
|
|
||||||
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 20
|
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 60
|
||||||
LICZBA_POL_W_PIONIE = 12
|
LICZBA_POL_W_PIONIE = 20
|
||||||
BOK_POLA = 45
|
BOK_POLA = 20
|
||||||
ODSTEP_MIEDZY_POLAMI = 1
|
ODSTEP_MIEDZY_POLAMI =2
|
||||||
SZEROKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_POZIOMIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
SZEROKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_POZIOMIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||||
WYSOKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_PIONIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
WYSOKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_PIONIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||||
#
|
|
||||||
BOK_AGENTA1_W_POLACH = 1
|
BOK_AGENTA1_W_POLACH = 1
|
||||||
BOK_AGENTA1 = BOK_AGENTA1_W_POLACH * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) - ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
BOK_AGENTA1 = BOK_AGENTA1_W_POLACH * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) - ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||||
#
|
KROK_AGENTA1 = 2
|
||||||
DUZA_SZAFA=1
|
|
||||||
#
|
BIALY = (255, 255, 255)
|
||||||
BIALY = (255, 255, 255)
|
JASNOSZARY1 = (200, 200, 200)
|
||||||
JASNOSZARY1 = (200, 200, 200)
|
SZARY1 = (150, 150, 150)
|
||||||
SZARY1 = (150, 150, 150)
|
ZIELONY1 = (26, 122, 26)
|
||||||
ZIELONY1 = (26, 122, 26)
|
|
||||||
CZARNY = (0, 0, 0)
|
|
||||||
CIEMNY_BRAZOWY1 = (60, 19, 33)
|
|
||||||
###
|
|
||||||
|
|
||||||
###
|
|
||||||
GREY = (150, 150, 150)
|
|
||||||
RED = (255, 0, 0)
|
|
||||||
BLUE = (55, 55, 255)
|
|
||||||
BLACK = (0, 0, 0)
|
|
||||||
GREEN = (0, 200, 0)
|
|
||||||
DARKGREY = (150, 150, 150)
|
|
||||||
UGLY_PINK = (255, 0, 255)
|
|
||||||
BROWN = (153, 76, 0)
|
|
||||||
GOLD = (153, 153, 0)
|
|
||||||
DARKGREEN = (0, 102, 0)
|
|
||||||
DARKORANGE = (255, 128, 0)
|
|
||||||
#
|
|
||||||
# NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE=8
|
|
||||||
# NUMBER_OF_BLOCKS_HIGH=8
|
|
||||||
# BLOCK_HEIGHT=round(SZEROKOSC_OKNA/NUMBER_OF_BLOCKS_HIGH)
|
|
||||||
# BLOCK_WIDTH=round(WYSOKOSC_OKNA/NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE)
|
|
||||||
#
|
|
||||||
MAPFILE = "map.txt"
|
|
||||||
TITLE = "Gierka"
|
|
||||||
#
|
|
||||||
NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE = LICZBA_POL_W_POZIOMIE
|
|
||||||
NUMBER_OF_BLOCKS_HIGH = LICZBA_POL_W_PIONIE
|
|
||||||
BLOCK_HEIGHT = BOK_POLA
|
|
||||||
BLOCK_WIDTH = BOK_POLA
|
|
||||||
|
37
szafka2.py
37
szafka2.py
@ -1,37 +0,0 @@
|
|||||||
import miejsce
|
|
||||||
|
|
||||||
class Szafka:
|
|
||||||
def __init__(self, numerSzafki, rozmiar, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce):
|
|
||||||
self.numer = numerSzafki
|
|
||||||
# np. A
|
|
||||||
self.rozmiarMiejsc=rozmiar
|
|
||||||
#średni, duży, mały
|
|
||||||
#self.iloscWolnychMiejsc = iloscPolek*iloscMiejscNaPolce
|
|
||||||
self.iloscPolek=iloscPolek
|
|
||||||
self.iloscMiejscNaPolce=iloscMiejscNaPolce
|
|
||||||
self.listaMiejsc=[]
|
|
||||||
self.listaWolnychMiejsc=[]
|
|
||||||
self.stworzMiejsca()
|
|
||||||
|
|
||||||
def stworzMiejsca(self):
|
|
||||||
j=0 #półka
|
|
||||||
k=0
|
|
||||||
while j<self.iloscPolek:
|
|
||||||
name=self.numer+"/"+str(j)+"/"+str(k)
|
|
||||||
nowe_miejsce= miejsce.Miejsce(name,j, k)
|
|
||||||
self.listaMiejsc.append(nowe_miejsce)
|
|
||||||
k=k+1
|
|
||||||
if k>self.iloscMiejscNaPolce-1:
|
|
||||||
j=j+1
|
|
||||||
k=0
|
|
||||||
|
|
||||||
self.listaWolnychMiejsc = self.listaMiejsc.copy()
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
def polozPaczke(self, numerPaczki):
|
|
||||||
if len(self.listaWolnychMiejsc)!=0:
|
|
||||||
self.listaWolnychMiejsc[0].numerUmieszczonejPaczki=numerPaczki
|
|
||||||
self.listaWolnychMiejsc[0].status="zajęte"
|
|
||||||
self.listaWolnychMiejsc.pop(0)
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user