Compare commits
1 Commits
master
...
wygaszacz_
Author | SHA1 | Date | |
---|---|---|---|
561801db80 |
@ -4,7 +4,7 @@
|
||||
<content url="file://$MODULE_DIR$">
|
||||
<excludeFolder url="file://$MODULE_DIR$/venv" />
|
||||
</content>
|
||||
<orderEntry type="jdk" jdkName="Python 3.9 (Sztuczna_Inteligencja_Gr16_0304)" jdkType="Python SDK" />
|
||||
<orderEntry type="jdk" jdkName="Python 3.10 (Sztuczna_Inteligencja_Gr16)" jdkType="Python SDK" />
|
||||
<orderEntry type="sourceFolder" forTests="false" />
|
||||
</component>
|
||||
</module>
|
@ -1,4 +1,4 @@
|
||||
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
|
||||
<project version="4">
|
||||
<component name="ProjectRootManager" version="2" project-jdk-name="Python 3.9 (Sztuczna_Inteligencja_Gr16_0304)" project-jdk-type="Python SDK" />
|
||||
<component name="ProjectRootManager" version="2" project-jdk-name="Python 3.10 (Sztuczna_Inteligencja_Gr16)" project-jdk-type="Python SDK" />
|
||||
</project>
|
BIN
Ikony/forklift.png
Normal file
BIN
Ikony/forklift.png
Normal file
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 1.0 KiB |
185
agent.py
185
agent.py
@ -1,185 +0,0 @@
|
||||
import random
|
||||
|
||||
from krata import *
|
||||
|
||||
|
||||
class Agent:
|
||||
bok = BOK_AGENTA1
|
||||
bokWPolach = BOK_AGENTA1_W_POLACH
|
||||
|
||||
def __init__(self, Krata, poleStartoweGorne, tekstura):
|
||||
self.krata = Krata
|
||||
self.poleStartoweGorne = poleStartoweGorne
|
||||
self.tekstura = tekstura
|
||||
self.okreslPolozenie()
|
||||
self.obierzNowyKierunek()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
Krata.agent = self
|
||||
|
||||
def ruszSie(self):
|
||||
if self.droga <= 0:
|
||||
self.obierzNowyKierunek()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
self.zrobKrokWMoimKierunku()
|
||||
self.droga -= 1
|
||||
self.okreslPolozenie()
|
||||
if self.wyszedlemPozaKrate() or self.wszedlemWSciane():
|
||||
self.cofnijSie()
|
||||
self.zawroc()
|
||||
self.okreslDlugoscDrogi()
|
||||
|
||||
def obierzNowyKierunek(self):
|
||||
self.kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3))
|
||||
if self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku() < 1:
|
||||
self.obierzNowyKierunek()
|
||||
|
||||
def okreslDlugoscDrogi(self):
|
||||
self.droga = random.randint(1, self.maxDlugoscDrogiWMoimKierunku())
|
||||
|
||||
def cofnijSie(self):
|
||||
self.zrobKrokWOdwrotnymKierunku()
|
||||
self.okreslPolozenie()
|
||||
|
||||
def okreslPolozenie(self):
|
||||
self.okreslPoleKoncoweDolne()
|
||||
self.okreslHitbox()
|
||||
|
||||
def okreslHitbox(self):
|
||||
self.hitbox = pygame.Rect(self.poleStartoweGorne.start, self.poleStartoweGorne.gora, self.bok, self.bok)
|
||||
|
||||
def okreslPoleKoncoweDolne(self):
|
||||
wiersz = self.poleStartoweGorne.wiersz + self.bokWPolach - 1
|
||||
kolumna = self.poleStartoweGorne.kolumna + self.bokWPolach - 1
|
||||
self.poleKoncoweDolne = PoleKraty(self.krata, wiersz, kolumna)
|
||||
|
||||
def wyszedlemPozaKrate(self):
|
||||
if self.poleStartoweGorne.wiersz < 0:
|
||||
return True
|
||||
elif self.poleKoncoweDolne.wiersz > self.krata.liczbaPolPionowo - 1:
|
||||
return True
|
||||
elif self.poleStartoweGorne.kolumna < 0:
|
||||
return True
|
||||
elif self.poleKoncoweDolne.kolumna > self.krata.liczbaPolPoziomo - 1:
|
||||
return True
|
||||
else:
|
||||
return False
|
||||
|
||||
# ZROBIC sciany
|
||||
def wszedlemWSciane(self):
|
||||
for wiersz in range (self.poleStartoweGorne.wiersz,self.poleKoncoweDolne.wiersz+1):
|
||||
for kolumna in range(self.poleStartoweGorne.kolumna,self.poleKoncoweDolne.kolumna+1):
|
||||
if self.krata.krata[wiersz][kolumna]==ZawartoscPola.SCIANA:
|
||||
return True
|
||||
return False
|
||||
|
||||
def zawroc(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.DOL
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.GORA
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.PRAWO
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
self.kierunek = Kierunek.LEWO
|
||||
|
||||
def maxDlugoscDrogiWMoimKierunku(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
return self.poleStartoweGorne.wiersz
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
return self.krata.liczbaPolPionowo - self.poleKoncoweDolne.wiersz - 1
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
return self.poleStartoweGorne.kolumna
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
return self.krata.liczbaPolPoziomo - self.poleKoncoweDolne.kolumna - 1
|
||||
|
||||
def zrobKrokWMoimKierunku(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
self.idzWGore()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
self.idzWDol()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
self.idzWLewo()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
self.idzWPrawo()
|
||||
|
||||
def zrobKrokWOdwrotnymKierunku(self):
|
||||
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
||||
self.idzWDol()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
||||
self.idzWGore()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
||||
self.idzWPrawo()
|
||||
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
||||
self.idzWLewo()
|
||||
|
||||
def idzWGore(self):
|
||||
self.poleStartoweGorne.wiersz -= 1
|
||||
|
||||
def idzWDol(self):
|
||||
self.poleStartoweGorne.wiersz += 1
|
||||
|
||||
def idzWLewo(self):
|
||||
self.poleStartoweGorne.kolumna -= 1
|
||||
|
||||
def idzWPrawo(self):
|
||||
self.poleStartoweGorne.kolumna += 1
|
||||
|
||||
#def bfs(self, start:PoleKraty, cel:PoleKraty):
|
||||
# sciezka = [start]
|
||||
# wierzcholek_sciezka = [start, sciezka]
|
||||
# bfs_kolejka = [wierzcholek_sciezka]
|
||||
# odwiedzone = set()
|
||||
# while bfs_kolejka:
|
||||
# aktualne, sciezka = bfs_kolejka.pop(0)
|
||||
# odwiedzone.add(aktualne)
|
||||
# for neighbor in graph[aktualne]:
|
||||
# if neighbor not in odwiedzone:
|
||||
# if neighbor is cel:
|
||||
# return sciezka + [neighbor]
|
||||
# else:
|
||||
# bfs_kolejka.append([neighbor, sciezka + [neighbor]])
|
||||
def bfs2(self, start: PoleKraty, cel: PoleKraty):
|
||||
#sciezka = []
|
||||
wierzcholek_sciezka = [["start",start], [["start",start]]]
|
||||
bfs_kolejka = [wierzcholek_sciezka]
|
||||
odwiedzone = set()
|
||||
while bfs_kolejka:
|
||||
#sciezka = []
|
||||
elem=bfs_kolejka.pop(0)
|
||||
odwA=str(elem[0][1].wiersz)+"/"+str(elem[0][1].kolumna)
|
||||
odwiedzone.add(odwA)
|
||||
polaObok=self.succ(elem[0][1])
|
||||
for neighbor in polaObok:
|
||||
sciezka=elem[1].copy()
|
||||
sprOdw=str(neighbor[1].wiersz)+"/"+str(neighbor[1].kolumna)
|
||||
if sprOdw not in odwiedzone:
|
||||
if neighbor[1].wiersz==cel.wiersz and neighbor[1].kolumna==cel.kolumna:
|
||||
sciezka.append(neighbor)
|
||||
return sciezka
|
||||
else:
|
||||
sciezka.append([neighbor])
|
||||
bfs_kolejka.append([neighbor, sciezka])
|
||||
|
||||
def succ(self, poleKraty: PoleKraty):
|
||||
polaDostepneObok=list()
|
||||
if poleKraty.kolumna-1>=0: #nie poza kratę
|
||||
if self.krata.krata[poleKraty.wiersz][poleKraty.kolumna-1]!=ZawartoscPola.SCIANA: #nie szafka (szafka to ściana)
|
||||
poleLewe=PoleKraty(self.krata, poleKraty.wiersz, poleKraty.kolumna-1)
|
||||
naLewo=["Kierunek.LEWO", poleLewe]
|
||||
polaDostepneObok.append(naLewo)
|
||||
if poleKraty.wiersz - 1>= 0: # nie poza kratę
|
||||
if self.krata.krata[poleKraty.wiersz-1][poleKraty.kolumna] != ZawartoscPola.SCIANA:
|
||||
poleGorne = PoleKraty(self.krata, poleKraty.wiersz-1, poleKraty.kolumna)
|
||||
naGore = ["Kierunek.GORA", poleGorne]
|
||||
polaDostepneObok.append(naGore)
|
||||
if poleKraty.kolumna+1<LICZBA_POL_W_POZIOMIE: #nie poza kratę
|
||||
if self.krata.krata[poleKraty.wiersz][poleKraty.kolumna+1]!=ZawartoscPola.SCIANA:
|
||||
polePrawe=PoleKraty(self.krata, poleKraty.wiersz, poleKraty.kolumna+1)
|
||||
naPrawo = ["Kierunek.PRAWO", polePrawe]
|
||||
polaDostepneObok.append(naPrawo)
|
||||
if poleKraty.wiersz+1<LICZBA_POL_W_PIONIE: # nie poza kratę
|
||||
if self.krata.krata[poleKraty.wiersz+1][poleKraty.kolumna] != ZawartoscPola.SCIANA:
|
||||
poleDolne = PoleKraty(self.krata, poleKraty.wiersz+1, poleKraty.kolumna)
|
||||
naDol = ["Kierunek.DOL", poleDolne]
|
||||
polaDostepneObok.append(naDol)
|
||||
return polaDostepneObok
|
45
bfs.py
45
bfs.py
@ -1,45 +0,0 @@
|
||||
from krata import *
|
||||
|
||||
def bfs(Krata: Krata, start: PoleKraty, cel: PoleKraty):
|
||||
wierzcholek_sciezka = [["start", start], [["start", start]]]
|
||||
bfs_kolejka = [wierzcholek_sciezka]
|
||||
odwiedzone = set()
|
||||
while bfs_kolejka:
|
||||
elem = bfs_kolejka.pop(0)
|
||||
odwNowe = str(elem[0][1].wiersz) + "/" + str(elem[0][1].kolumna)
|
||||
odwiedzone.add(odwNowe)
|
||||
polaObok = succ(Krata,elem[0][1])
|
||||
for neighbor in polaObok:
|
||||
sciezka = elem[1].copy()
|
||||
sprOdw = str(neighbor[1].wiersz) + "/" + str(neighbor[1].kolumna)
|
||||
if sprOdw not in odwiedzone:
|
||||
if neighbor[1].wiersz == cel.wiersz and neighbor[1].kolumna == cel.kolumna:
|
||||
sciezka.append(neighbor)
|
||||
return sciezka
|
||||
else:
|
||||
sciezka.append([neighbor])
|
||||
bfs_kolejka.append([neighbor, sciezka])
|
||||
|
||||
def succ(Krata: Krata, poleKraty: PoleKraty):
|
||||
polaDostepneObok = list()
|
||||
if poleKraty.kolumna - 1 >= 0: # nie poza kratę
|
||||
if Krata.krata[poleKraty.wiersz][poleKraty.kolumna - 1] != ZawartoscPola.SCIANA: # nie szafka (szafka to ściana)
|
||||
poleLewe = PoleKraty(Krata, poleKraty.wiersz, poleKraty.kolumna - 1)
|
||||
naLewo = ["Kierunek.LEWO", poleLewe]
|
||||
polaDostepneObok.append(naLewo)
|
||||
if poleKraty.wiersz - 1 >= 0: # nie poza kratę
|
||||
if Krata.krata[poleKraty.wiersz - 1][poleKraty.kolumna] != ZawartoscPola.SCIANA:
|
||||
poleGorne = PoleKraty(Krata, poleKraty.wiersz - 1, poleKraty.kolumna)
|
||||
naGore = ["Kierunek.GORA", poleGorne]
|
||||
polaDostepneObok.append(naGore)
|
||||
if poleKraty.kolumna + 1 < LICZBA_POL_W_POZIOMIE: # nie poza kratę
|
||||
if Krata.krata[poleKraty.wiersz][poleKraty.kolumna + 1] != ZawartoscPola.SCIANA:
|
||||
polePrawe = PoleKraty(Krata, poleKraty.wiersz, poleKraty.kolumna + 1)
|
||||
naPrawo = ["Kierunek.PRAWO", polePrawe]
|
||||
polaDostepneObok.append(naPrawo)
|
||||
if poleKraty.wiersz + 1 < LICZBA_POL_W_PIONIE: # nie poza kratę
|
||||
if Krata.krata[poleKraty.wiersz + 1][poleKraty.kolumna] != ZawartoscPola.SCIANA:
|
||||
poleDolne = PoleKraty(Krata, poleKraty.wiersz + 1, poleKraty.kolumna)
|
||||
naDol = ["Kierunek.DOL", poleDolne]
|
||||
polaDostepneObok.append(naDol)
|
||||
return polaDostepneObok
|
@ -1,59 +0,0 @@
|
||||
#def bfs(self, start:PoleKraty, cel:PoleKraty):
|
||||
# sciezka = [start]
|
||||
# wierzcholek_sciezka = [start, sciezka]
|
||||
# bfs_kolejka = [wierzcholek_sciezka]
|
||||
# odwiedzone = set()
|
||||
# while bfs_kolejka:
|
||||
# aktualne, sciezka = bfs_kolejka.pop(0)
|
||||
# odwiedzone.add(aktualne)
|
||||
# for neighbor in graph[aktualne]:
|
||||
# if neighbor not in odwiedzone:
|
||||
# if neighbor is cel:
|
||||
# return sciezka + [neighbor]
|
||||
# else:
|
||||
# bfs_kolejka.append([neighbor, sciezka + [neighbor]])
|
||||
def bfs(self, start: PoleKraty, cel: PoleKraty):
|
||||
#sciezka = []
|
||||
wierzcholek_sciezka = [["start",start], [["start",start]]]
|
||||
bfs_kolejka = [wierzcholek_sciezka]
|
||||
odwiedzone = set()
|
||||
while bfs_kolejka:
|
||||
#sciezka = []
|
||||
elem=bfs_kolejka.pop(0)
|
||||
odwA=str(elem[0][1].wiersz)+"/"+str(elem[0][1].kolumna)
|
||||
odwiedzone.add(odwA)
|
||||
polaObok=self.succ(elem[0][1])
|
||||
for neighbor in polaObok:
|
||||
sciezka=elem[1].copy()
|
||||
sprOdw=str(neighbor[1].wiersz)+"/"+str(neighbor[1].kolumna)
|
||||
if sprOdw not in odwiedzone:
|
||||
if neighbor[1].wiersz==cel.wiersz and neighbor[1].kolumna==cel.kolumna:
|
||||
sciezka.append(neighbor)
|
||||
return sciezka
|
||||
else:
|
||||
sciezka.append([neighbor])
|
||||
bfs_kolejka.append([neighbor, sciezka])
|
||||
|
||||
def succ(self, poleKraty: PoleKraty):
|
||||
polaDostepneObok=list()
|
||||
if poleKraty.kolumna-1>=0: #nie poza kratę
|
||||
if self.krata.krata[poleKraty.wiersz][poleKraty.kolumna-1]!=ZawartoscPola.SCIANA: #nie szafka (szafka to ściana)
|
||||
poleLewe=PoleKraty(self.krata, poleKraty.wiersz, poleKraty.kolumna-1)
|
||||
naLewo=["Kierunek.LEWO", poleLewe]
|
||||
polaDostepneObok.append(naLewo)
|
||||
if poleKraty.wiersz - 1>= 0: # nie poza kratę
|
||||
if self.krata.krata[poleKraty.wiersz-1][poleKraty.kolumna] != ZawartoscPola.SCIANA:
|
||||
poleGorne = PoleKraty(self.krata, poleKraty.wiersz-1, poleKraty.kolumna)
|
||||
naGore = ["Kierunek.GORA", poleGorne]
|
||||
polaDostepneObok.append(naGore)
|
||||
if poleKraty.kolumna+1<LICZBA_POL_W_POZIOMIE: #nie poza kratę
|
||||
if self.krata.krata[poleKraty.wiersz][poleKraty.kolumna+1]!=ZawartoscPola.SCIANA:
|
||||
polePrawe=PoleKraty(self.krata, poleKraty.wiersz, poleKraty.kolumna+1)
|
||||
naPrawo = ["Kierunek.PRAWO", polePrawe]
|
||||
polaDostepneObok.append(naPrawo)
|
||||
if poleKraty.wiersz+1<LICZBA_POL_W_PIONIE: # nie poza kratę
|
||||
if self.krata.krata[poleKraty.wiersz+1][poleKraty.kolumna] != ZawartoscPola.SCIANA:
|
||||
poleDolne = PoleKraty(self.krata, poleKraty.wiersz+1, poleKraty.kolumna)
|
||||
naDol = ["Kierunek.DOL", poleDolne]
|
||||
polaDostepneObok.append(naDol)
|
||||
return polaDostepneObok
|
@ -1,21 +0,0 @@
|
||||
from enum import Enum
|
||||
|
||||
from stale import *
|
||||
|
||||
|
||||
class Kierunek(Enum):
|
||||
GORA = 0
|
||||
DOL = 1
|
||||
LEWO = 2
|
||||
PRAWO = 3
|
||||
|
||||
|
||||
class ZawartoscPola(Enum):
|
||||
PUSTE = 0
|
||||
SCIANA = 1
|
||||
|
||||
|
||||
ZawartoscPolaNaKolorPola = {
|
||||
ZawartoscPola.PUSTE: BIALY,
|
||||
ZawartoscPola.SCIANA: CIEMNY_BRAZOWY1
|
||||
}
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
||||
class Etykieta:
|
||||
def __init__(self,nazwa_paczki,producent,numer_paczki,cecha_paczki,data_wysylki):
|
||||
self.nazwa_paczki = nazwa_paczki
|
||||
self.producent=producent
|
||||
self.numer_paczki = numer_paczki
|
||||
self.cecha_paczki = cecha_paczki
|
||||
self.data_wysylki = data_wysylki
|
101
krata.py
101
krata.py
@ -1,101 +0,0 @@
|
||||
import pygame
|
||||
|
||||
from enumy_i_slowniki import *
|
||||
from stale import *
|
||||
|
||||
|
||||
class PoleKraty:
|
||||
def __init__(self, Krata, wiersz, kolumna):
|
||||
self.krata = Krata
|
||||
self.bok = self.krata.bokPola
|
||||
self._wiersz = wiersz
|
||||
self._kolumna = kolumna
|
||||
self.okreslGore()
|
||||
self.okreslStart()
|
||||
|
||||
def okreslGore(self):
|
||||
self.gora = (self.bok + self.krata.odstepMiedzyPolami) * self.wiersz + self.krata.odstepMiedzyPolami
|
||||
|
||||
def okreslStart(self):
|
||||
self.start = (self.bok + self.krata.odstepMiedzyPolami) * self.kolumna + self.krata.odstepMiedzyPolami
|
||||
|
||||
def getWiersz(self):
|
||||
return self._wiersz
|
||||
|
||||
def setWiersz(self, x):
|
||||
self._wiersz = x
|
||||
self.okreslGore()
|
||||
|
||||
def getKolumna(self):
|
||||
return self._kolumna
|
||||
|
||||
def setKolumna(self, x):
|
||||
self._kolumna = x
|
||||
self.okreslStart()
|
||||
|
||||
wiersz = property(getWiersz, setWiersz)
|
||||
kolumna = property(getKolumna, setKolumna)
|
||||
|
||||
|
||||
class Krata:
|
||||
def __init__(self, okno):
|
||||
self.okno = okno
|
||||
self.liczbaPolPoziomo = LICZBA_POL_W_POZIOMIE
|
||||
self.liczbaPolPionowo = LICZBA_POL_W_PIONIE
|
||||
self.bokPola = BOK_POLA
|
||||
self.odstepMiedzyPolami = ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||
self.utworzPustaKrate()
|
||||
self.agent = None
|
||||
|
||||
def utworzPustaKrate(self):
|
||||
self.krata = []
|
||||
for wiersz in range(self.liczbaPolPionowo):
|
||||
self.krata.append([])
|
||||
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
|
||||
zawartosc_pola = ZawartoscPola.PUSTE
|
||||
# ZROBIC sciany
|
||||
# if wiersz in (0, self.liczbaPolPionowo - 1) or kolumna in (0, self.liczbaPolPoziomo - 1):
|
||||
# zawartosc_pola = ZawartoscPola.SCIANA
|
||||
# if wiersz in range(6,18) and kolumna in (5,15,25,35):
|
||||
# zawartosc_pola = ZawartoscPola.SCIANA
|
||||
# if wiersz in (4,22) and kolumna in range (10,35):
|
||||
# zawartosc_pola = ZawartoscPola.SCIANA
|
||||
self.krata[wiersz].append(zawartosc_pola)
|
||||
|
||||
def wyswietlKrate(self):
|
||||
self.narysujKrate()
|
||||
# self.narysujKrateAlternatywnie()
|
||||
self.narysujAgenta()
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
|
||||
def narysujKrate(self):
|
||||
self.okno.fill(SZARY1)
|
||||
for wiersz in range(self.liczbaPolPionowo):
|
||||
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
|
||||
start = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * kolumna + self.odstepMiedzyPolami
|
||||
gora = (self.odstepMiedzyPolami + self.bokPola) * wiersz + self.odstepMiedzyPolami
|
||||
kolor_pola = ZawartoscPolaNaKolorPola[self.krata[wiersz][kolumna]]
|
||||
pygame.draw.rect(self.okno, kolor_pola, [start, gora, self.bokPola, self.bokPola])
|
||||
|
||||
def narysujKrateAlternatywnie(self):
|
||||
self.okno.fill(SZARY1)
|
||||
# for i in range(stale.NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE):
|
||||
# new_height = round(i * BLOCK_HEIGHT)
|
||||
# new_width = round(i * BLOCK_HEIGHT)
|
||||
# pygame.draw.line(surface, BLACK, (0, new_height), (SZEROKOSC_OKNA, new_height), 2)
|
||||
# pygame.draw.line(surface, BLACK, (new_width, 0), (new_width, WYSOKOSC_OKNA), 2)
|
||||
for i in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE + 1):
|
||||
new_height = i * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
|
||||
new_width = i * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
|
||||
pygame.draw.line(self.okno, CZARNY, (0, new_height), (SZEROKOSC_OKNA, new_height), ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
|
||||
pygame.draw.line(self.okno, CZARNY, (new_width, 0), (new_width, WYSOKOSC_OKNA), ODSTEP_MIEDZY_POLAMI)
|
||||
|
||||
def narysujAgenta(self):
|
||||
if self.agent is not None:
|
||||
self.okno.blit(self.agent.tekstura, (self.agent.hitbox.x, self.agent.hitbox.y))
|
||||
self.agent.ruszSie()
|
||||
|
||||
def bfsA(self, start: PoleKraty, cel: PoleKraty):
|
||||
if self.agent is not None:
|
||||
odp= self.agent.bfs(start,cel)
|
||||
return odp
|
111
main.py
111
main.py
@ -1,49 +1,71 @@
|
||||
import math
|
||||
import os
|
||||
import ctypes
|
||||
import random
|
||||
|
||||
from agent import *
|
||||
from ramy_czyli_wiedza_agenta import *
|
||||
from bfs import *
|
||||
import pygame
|
||||
|
||||
#aby działalo w oknie + rozdzielczość ekranu
|
||||
#ctypes.windll.shcore.SetProcessDpiAwareness(1)
|
||||
FPS = 1
|
||||
|
||||
Okno = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
||||
SZEROKOSC_OKNA = 1280
|
||||
WYSOKOSC_OKNA = 960
|
||||
|
||||
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 8
|
||||
LICZBA_POL_W_PIONIE = 6
|
||||
|
||||
Krata = []
|
||||
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
|
||||
Krata.append([])
|
||||
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
|
||||
Krata[rzad].append(random.randint(0, 9))
|
||||
|
||||
bok_pola = min(int(SZEROKOSC_OKNA / LICZBA_POL_W_POZIOMIE), int(WYSOKOSC_OKNA / LICZBA_POL_W_PIONIE))
|
||||
odstep_miedzy_polami = max(1, math.floor(0.0625 * bok_pola))
|
||||
bok_pola -= odstep_miedzy_polami
|
||||
|
||||
BIALY = (255, 255, 255)
|
||||
JASNOSZARY1 = (180, 180, 180)
|
||||
|
||||
OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
||||
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
||||
Krata = Krata(Okno)
|
||||
Pomieszczenie=Pomieszczenie(0,0)
|
||||
|
||||
TEST1_IKONA = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'test1_ikona.png')), (500, 500))
|
||||
TRAKTOR_IKONA = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'traktor_ikona.png')), (100, 100))
|
||||
wozek_ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek.png')),
|
||||
(bok_pola - odstep_miedzy_polami, bok_pola - odstep_miedzy_polami))
|
||||
wozek_ze_skrzynka_ikona = pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek_ze_skrzynka.png'))
|
||||
|
||||
|
||||
def dodaj_agenta():
|
||||
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
|
||||
# random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH))
|
||||
pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, LICZBA_POL_W_PIONIE-BOK_AGENTA1_W_POLACH, int(LICZBA_POL_W_POZIOMIE/2))
|
||||
pom = 'traktor_ikona.png'
|
||||
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
|
||||
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
|
||||
Agent(Krata, pole_lewe_gorne, ikona)
|
||||
def wyswietl_okno():
|
||||
OKNO.fill(JASNOSZARY1)
|
||||
|
||||
def dodaj_szafke(numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1):
|
||||
wymiary_szafki = Wymiary(0, 0, 0)
|
||||
szafka = Szafka(numerSzafki,wymiary_szafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1, Krata)
|
||||
Pomieszczenie.dodajSzafke(szafka)
|
||||
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
|
||||
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
|
||||
pygame.draw.rect(OKNO, BIALY, [(odstep_miedzy_polami + bok_pola) * kolumna + odstep_miedzy_polami,
|
||||
(odstep_miedzy_polami + bok_pola) * rzad + odstep_miedzy_polami,
|
||||
bok_pola, bok_pola])
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
|
||||
|
||||
def wyswietl_wozek():
|
||||
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE):
|
||||
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE):
|
||||
pom = Krata[rzad][kolumna]
|
||||
if pom == 0:
|
||||
pom = wozek_ikona
|
||||
elif pom == 1:
|
||||
pom = wozek_ze_skrzynka_ikona
|
||||
elif pom == 2:
|
||||
pom = TRAKTOR_IKONA
|
||||
else:
|
||||
pom = None
|
||||
if pom != None:
|
||||
pom = pygame.transform.scale(pom, (bok_pola - odstep_miedzy_polami, bok_pola - odstep_miedzy_polami))
|
||||
OKNO.blit(pom, (((
|
||||
odstep_miedzy_polami + bok_pola) * kolumna + odstep_miedzy_polami) + bok_pola / 2 - pom.get_width() / 2,
|
||||
((
|
||||
odstep_miedzy_polami + bok_pola) * rzad + odstep_miedzy_polami) + bok_pola / 2 - pom.get_height() / 2))
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
|
||||
def main():
|
||||
dodaj_szafke("A", 2, 7, "P", 0, 0)
|
||||
dodaj_szafke("B", 2, 7, "L", 0, 3)
|
||||
dodaj_szafke("C", 2, 7, "P", 0, 4)
|
||||
dodaj_szafke("D", 2, 7, "L", 0, 7)
|
||||
dodaj_szafke("E", 2, 7, "P", 0, 8)
|
||||
dodaj_szafke("F", 2, 7, "L", 0, 11)
|
||||
dodaj_szafke("G", 2, 7, "P", 0, 12)
|
||||
dodaj_szafke("H", 2, 7, "L", 0, 15)
|
||||
dodaj_szafke("I", 2, 7, "P", 0, 16)
|
||||
dodaj_szafke("J", 2, 7, "L", 0, 19)
|
||||
dodaj_agenta()
|
||||
cel = PoleKraty(Krata, 0, 2) #pole kraty gdzie ma stać agent, aby położyć paczkę na półkę, w obiekcie Miejsce artybut dostęp
|
||||
start=PoleKraty(Krata, 11, 10) # pole startowe agenta, == pole_lewe_gorne
|
||||
#bfsList= Krata.bfsA(start, cel)
|
||||
bfsList=bfs(Krata,start,cel)
|
||||
|
||||
klatkaz = pygame.time.Clock()
|
||||
warunek_dzialania = True
|
||||
@ -53,7 +75,16 @@ def main():
|
||||
if event.type == pygame.QUIT:
|
||||
warunek_dzialania = False
|
||||
break
|
||||
Krata.wyswietlKrate()
|
||||
pygame.quit()
|
||||
|
||||
main()
|
||||
wyswietl_okno()
|
||||
wyswietl_wozek()
|
||||
|
||||
pom = Krata[LICZBA_POL_W_PIONIE - 1][LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1]
|
||||
for rzad in range(LICZBA_POL_W_PIONIE - 1, -1, -1):
|
||||
for kolumna in range(LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1, 0, -1):
|
||||
Krata[rzad][kolumna] = Krata[rzad][(kolumna - 1)]
|
||||
Krata[rzad][0] = Krata[rzad - 1][LICZBA_POL_W_POZIOMIE - 1]
|
||||
Krata[0][0] = pom
|
||||
print(Krata)
|
||||
|
||||
pygame.quit()
|
||||
|
10
miejsce.py
10
miejsce.py
@ -1,10 +0,0 @@
|
||||
class Miejsce:
|
||||
def __init__(self, name, polka, miejsceNaPolce):
|
||||
self.numer = name
|
||||
#self.rozmiar = rozmiar
|
||||
self.polka=polka
|
||||
self.miejsceNaPolce=miejsceNaPolce
|
||||
self.status = 'wolne'
|
||||
self.numerUmieszczonejPaczki=''
|
||||
|
||||
|
@ -1,158 +0,0 @@
|
||||
from enumy_i_slowniki import *
|
||||
from stale import *
|
||||
from krata import *
|
||||
|
||||
|
||||
class Wymiary:
|
||||
def __init__(self, dlugosc, szerokosc, wysokosc):
|
||||
self.dlugosc = dlugosc
|
||||
self.szerokosc = szerokosc
|
||||
self.wysokosc = wysokosc
|
||||
|
||||
|
||||
class Mapa:
|
||||
def __init__(self):
|
||||
self.liczbaPolPoziomo = LICZBA_POL_W_POZIOMIE
|
||||
self.liczbaPolPionowo = LICZBA_POL_W_PIONIE
|
||||
self.bokPola = BOK_POLA
|
||||
self.odstepMiedzyPolami = ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||
self.utworzPustaMape()
|
||||
self.agent = None
|
||||
|
||||
def utworzPustaMape(self):
|
||||
self.krata = []
|
||||
for wiersz in range(self.liczbaPolPionowo):
|
||||
self.krata.append([])
|
||||
for kolumna in range(self.liczbaPolPoziomo):
|
||||
zawartosc_pola = ZawartoscPola.PUSTE
|
||||
nowe_pole = PoleMapy(self, wiersz, kolumna, zawartosc_pola)
|
||||
self.krata[wiersz].append(nowe_pole)
|
||||
|
||||
|
||||
class PoleMapy:
|
||||
def __init__(self, mapa: Mapa, wiersz, kolumna, zawartosc: ZawartoscPola):
|
||||
self.mapa = mapa
|
||||
self.bok = self.mapa.bokPola
|
||||
self.wiersz = wiersz
|
||||
self.kolumna = kolumna
|
||||
self.zawartosc = zawartosc
|
||||
|
||||
|
||||
class WarunkiPowietrza:
|
||||
def __init__(self, temperatura, wilgotnosc):
|
||||
self.temperatura = temperatura
|
||||
self.wilgotnosc = wilgotnosc
|
||||
|
||||
|
||||
class Miejsce: #wcześniej półka
|
||||
def __init__(self, numer, wymiary: Wymiary, udzwig, wysokoscOdPodlogi):
|
||||
self.numer=numer
|
||||
self.wymiary = wymiary
|
||||
self.udzwig = udzwig
|
||||
self.wysokoscOdPodlogi = wysokoscOdPodlogi
|
||||
#self.status = 'wolne'
|
||||
self.dostep=[]
|
||||
self.zajmowanePola = []
|
||||
|
||||
def dodajPole(self, pole: PoleKraty):
|
||||
self.zajmowanePola.append(pole)
|
||||
|
||||
def dodajDostep(self, pole: PoleKraty):
|
||||
self.dostep.append(pole)
|
||||
|
||||
|
||||
class Szafka:
|
||||
def __init__(self, numerSzafki, wymiary: Wymiary, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1, Krata: Krata):
|
||||
self.numerSzafki=numerSzafki
|
||||
self.wymiary = wymiary
|
||||
self.iloscPolek = iloscPolek
|
||||
self.iloscMiejscNaPolce = iloscMiejscNaPolce
|
||||
self.dostepZeStrony=dostepZeStrony
|
||||
self.Miejsca = []
|
||||
self.zajmowanePola = []
|
||||
self.utworzPustaSzafke(numerSzafki,iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_kolumna, poczatek_wiersz1,Krata)
|
||||
|
||||
def dodajMiejsce(self, miejsce: Miejsce):
|
||||
self.Miejsca.append(miejsce)
|
||||
|
||||
def dodajPole(self, pole: PoleKraty):
|
||||
self.zajmowanePola.append(pole)
|
||||
|
||||
def utworzPustaSzafke(self, numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostępZeStrony, poczatek_wiersz1, poczatek_kolumna, Krata: Krata):
|
||||
for i in range(iloscPolek):
|
||||
for j in range(iloscMiejscNaPolce):
|
||||
wymiar_miejsca = Wymiary(0, 0, 0)
|
||||
numerMiejsca = self.numerSzafki + "/" + str(i) + "/" + str(j)
|
||||
miejsce = Miejsce(numerMiejsca,wymiar_miejsca, 0, 0)
|
||||
#wypełnianie pól "zajmowane miejsca" i "dostęp"
|
||||
for m in range(DUZA_SZAFA): # wiersz
|
||||
poczatek_wiersz = poczatek_wiersz1 + j * DUZA_SZAFA + m
|
||||
for n in range(DUZA_SZAFA): # kolumna
|
||||
Krata.krata[poczatek_wiersz][poczatek_kolumna + n] = ZawartoscPola.SCIANA
|
||||
pole = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna+n)
|
||||
miejsce.dodajPole(pole)
|
||||
self.dodajPole(pole)
|
||||
if dostępZeStrony=="L":
|
||||
pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna + n - BOK_AGENTA1_W_POLACH) #dostęp z lewej strony
|
||||
miejsce.dodajDostep(pole_dostepu)
|
||||
elif dostępZeStrony == "P":
|
||||
pole_dostepu = PoleKraty(Krata, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna + n + BOK_AGENTA1_W_POLACH) # dostęp z prawej strony strony
|
||||
miejsce.dodajDostep(pole_dostepu)
|
||||
self.dodajMiejsce(miejsce)
|
||||
|
||||
class Pomieszczenie:
|
||||
def __init__(self, warunkiPowietrza: WarunkiPowietrza, wysokoscSufitu):
|
||||
self.warunkiPowietrza = warunkiPowietrza
|
||||
self.wysokoscSufitu = wysokoscSufitu
|
||||
self.Szafki = []
|
||||
self.zajmowanePola = []
|
||||
|
||||
def dodajSzafke(self, szafka: Szafka):
|
||||
self.Szafki.append(szafka)
|
||||
|
||||
def dodajPole(self, pole: PoleMapy):
|
||||
self.zajmowanePola.append(pole)
|
||||
|
||||
class Etykieta:
|
||||
def __init__(self, nazwaTowaru, nazwaNadawcy, dataZapakowania, id, niePietrowac, zachowacSuchosc, ostroznie, uwagaSzklo):
|
||||
# realistyczne? informacje na paczce
|
||||
# kategoryzowanie towaru może odbywać się na podstawie jego nazwy
|
||||
self.nazwaTowaru = nazwaTowaru
|
||||
self.nazwaNadawcy = nazwaNadawcy
|
||||
self.dataZapakowania = dataZapakowania
|
||||
self.id = id
|
||||
# nalepki na paczce - być może nie będą na etykiecie, a trzeba je będzie rozpoznać na obrazie
|
||||
self.niePietrowac = niePietrowac
|
||||
self.zachowacSuchosc = zachowacSuchosc
|
||||
self.ostroznie = ostroznie
|
||||
self.uwagaSzklo = uwagaSzklo
|
||||
|
||||
class Paczka:
|
||||
def __init__(self,wymiary: Wymiary, waga, etykieta: Etykieta):
|
||||
self.wymiary = wymiary
|
||||
self.waga = waga
|
||||
self.etykieta = etykieta
|
||||
|
||||
class Paleta:
|
||||
def __init__(self):
|
||||
self.Paczki = []
|
||||
|
||||
def dodajPaczke(self, paczka: Paczka):
|
||||
self.Paczki.append(paczka)
|
||||
|
||||
class Nadawca:
|
||||
def __init__(self,nazwa, id):
|
||||
self.nazwa = nazwa
|
||||
self.id = id
|
||||
# plus dodatkowe informacje mogące wpływać na priorytet rozpakowania transportu / miejsce składowania paczek?
|
||||
|
||||
class Transport:
|
||||
def __init__(self, dataPrzyjecia, nadawca: Nadawca, id):
|
||||
Palety = []
|
||||
self.dataPrzyjecia = dataPrzyjecia
|
||||
self.nadawca = nadawca
|
||||
self.id = id
|
||||
|
||||
# wyliczanie priorytetu rozpakowania transportu ?
|
||||
# def okrescPriorytet(self):
|
||||
# self.priorytet =
|
50
stale.py
50
stale.py
@ -1,50 +0,0 @@
|
||||
FPS = 5
|
||||
#
|
||||
# SZEROKOSC_OKNA = 1500
|
||||
# WYSOKOSC_OKNA = 750
|
||||
#
|
||||
LICZBA_POL_W_POZIOMIE = 20
|
||||
LICZBA_POL_W_PIONIE = 12
|
||||
BOK_POLA = 45
|
||||
ODSTEP_MIEDZY_POLAMI = 1
|
||||
SZEROKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_POZIOMIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||
WYSOKOSC_OKNA = LICZBA_POL_W_PIONIE * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||
#
|
||||
BOK_AGENTA1_W_POLACH = 1
|
||||
BOK_AGENTA1 = BOK_AGENTA1_W_POLACH * (BOK_POLA + ODSTEP_MIEDZY_POLAMI) - ODSTEP_MIEDZY_POLAMI
|
||||
#
|
||||
DUZA_SZAFA=1
|
||||
#
|
||||
BIALY = (255, 255, 255)
|
||||
JASNOSZARY1 = (200, 200, 200)
|
||||
SZARY1 = (150, 150, 150)
|
||||
ZIELONY1 = (26, 122, 26)
|
||||
CZARNY = (0, 0, 0)
|
||||
CIEMNY_BRAZOWY1 = (60, 19, 33)
|
||||
###
|
||||
|
||||
###
|
||||
GREY = (150, 150, 150)
|
||||
RED = (255, 0, 0)
|
||||
BLUE = (55, 55, 255)
|
||||
BLACK = (0, 0, 0)
|
||||
GREEN = (0, 200, 0)
|
||||
DARKGREY = (150, 150, 150)
|
||||
UGLY_PINK = (255, 0, 255)
|
||||
BROWN = (153, 76, 0)
|
||||
GOLD = (153, 153, 0)
|
||||
DARKGREEN = (0, 102, 0)
|
||||
DARKORANGE = (255, 128, 0)
|
||||
#
|
||||
# NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE=8
|
||||
# NUMBER_OF_BLOCKS_HIGH=8
|
||||
# BLOCK_HEIGHT=round(SZEROKOSC_OKNA/NUMBER_OF_BLOCKS_HIGH)
|
||||
# BLOCK_WIDTH=round(WYSOKOSC_OKNA/NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE)
|
||||
#
|
||||
MAPFILE = "map.txt"
|
||||
TITLE = "Gierka"
|
||||
#
|
||||
NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE = LICZBA_POL_W_POZIOMIE
|
||||
NUMBER_OF_BLOCKS_HIGH = LICZBA_POL_W_PIONIE
|
||||
BLOCK_HEIGHT = BOK_POLA
|
||||
BLOCK_WIDTH = BOK_POLA
|
37
szafka2.py
37
szafka2.py
@ -1,37 +0,0 @@
|
||||
import miejsce
|
||||
|
||||
class Szafka:
|
||||
def __init__(self, numerSzafki, rozmiar, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce):
|
||||
self.numer = numerSzafki
|
||||
# np. A
|
||||
self.rozmiarMiejsc=rozmiar
|
||||
#średni, duży, mały
|
||||
#self.iloscWolnychMiejsc = iloscPolek*iloscMiejscNaPolce
|
||||
self.iloscPolek=iloscPolek
|
||||
self.iloscMiejscNaPolce=iloscMiejscNaPolce
|
||||
self.listaMiejsc=[]
|
||||
self.listaWolnychMiejsc=[]
|
||||
self.stworzMiejsca()
|
||||
|
||||
def stworzMiejsca(self):
|
||||
j=0 #półka
|
||||
k=0
|
||||
while j<self.iloscPolek:
|
||||
name=self.numer+"/"+str(j)+"/"+str(k)
|
||||
nowe_miejsce= miejsce.Miejsce(name,j, k)
|
||||
self.listaMiejsc.append(nowe_miejsce)
|
||||
k=k+1
|
||||
if k>self.iloscMiejscNaPolce-1:
|
||||
j=j+1
|
||||
k=0
|
||||
|
||||
self.listaWolnychMiejsc = self.listaMiejsc.copy()
|
||||
|
||||
|
||||
def polozPaczke(self, numerPaczki):
|
||||
if len(self.listaWolnychMiejsc)!=0:
|
||||
self.listaWolnychMiejsc[0].numerUmieszczonejPaczki=numerPaczki
|
||||
self.listaWolnychMiejsc[0].status="zajęte"
|
||||
self.listaWolnychMiejsc.pop(0)
|
||||
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user