import os import pygame from agenci import * from stale import * import stale OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA)) pygame.display.set_caption("Okno1") Agenci1 = [] def kratka(surface): for i in range(stale.NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE): new_height=round(i*BLOCK_HEIGHT) new_width =round(i*BLOCK_HEIGHT) pygame.draw.line(surface, BLACK,(0,new_height),(SZEROKOSC_OKNA,new_height),2) pygame.draw.line(surface,BLACK,(new_width,0),(new_width,WYSOKOSC_OKNA),2) def wyswietl_okno(): OKNO.fill(JASNOSZARY1) for a in Agenci1: OKNO.blit(a.tekstura, (a.hitbox.x, a.hitbox.y)) if a.droga == 0: a.obierzNowyKierunek() a.okreslDlugoscDrogi() a.ruszSie(Agenci1) kratka(OKNO) pygame.display.update() def dodaj_agenta1(): los = None if len(Agenci1) in range(0, 1): los = random.randint(1, 15) if los != None: pom = None if los in (1, 2) or len(Agenci1) == 0: pom = 'wozek.png' elif los in (3, 4): pom = 'wozek_ze_skrzynka.png' elif los == 5 and len(Agenci1) > 6: pom = 'traktor_ikona.png' if pom != None: x, y = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1) hitbox = pygame.Rect(x, y, BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1) warunek = True for a in Agenci1: if a.hitbox.colliderect(hitbox): warunek = False break if warunek: ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)), (BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)) Agenci1.append(Agent1(hitbox, ikona, KIERUNEK.GORA, 0)) def dodaj_agenta2(): los = None if len(Agenci1) in range(0, 1): los = random.randint(1, 15) pom = 'wozek.png' if pom != None: x, y = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1) hitbox = pygame.Rect(x, y, BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1) def main(): klatkaz = pygame.time.Clock() warunek_dzialania = True while warunek_dzialania: klatkaz.tick(FPS) for event in pygame.event.get(): if event.type == pygame.QUIT: warunek_dzialania = False break wyswietl_okno() dodaj_agenta1() pygame.quit() main()