import random from enum import Enum from stale import * class KIERUNEK(Enum): GORA = 0 DOL = 1 LEWO = 2 PRAWO = 3 class Agent1: def __init__(self, hitbox, tekstura, kierunek, droga): self.hitbox = hitbox self.tekstura = tekstura self.kierunek = kierunek self.droga = droga def obierzNowyKierunek(self): self.kierunek = KIERUNEK(random.randint(0, 3)) losowa_droga = None if self.kierunek == KIERUNEK.GORA: losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.y) elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL: losowa_droga = random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.y) elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO: losowa_droga = random.randint(0, self.hitbox.x) elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO: losowa_droga = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.x) self.droga = losowa_droga - losowa_droga % KROK_AGENTA1 def ruszSie(self): if self.kierunek == KIERUNEK.GORA: if self.hitbox.y - KROK_AGENTA1 > 0: self.hitbox.y -= KROK_AGENTA1 self.droga -= KROK_AGENTA1 else: self.droga = 0 elif self.kierunek == KIERUNEK.DOL: if self.hitbox.y + KROK_AGENTA1 < WYSOKOSC_OKNA - self.hitbox.height: self.hitbox.y += KROK_AGENTA1 self.droga -= KROK_AGENTA1 else: self.droga = 0 elif self.kierunek == KIERUNEK.LEWO: if self.hitbox.x - KROK_AGENTA1 > 0: self.hitbox.x -= KROK_AGENTA1 self.droga -= KROK_AGENTA1 else: self.droga = 0 elif self.kierunek == KIERUNEK.PRAWO: if self.hitbox.x + KROK_AGENTA1 < SZEROKOSC_OKNA - self.hitbox.width: self.hitbox.x += KROK_AGENTA1 self.droga -= KROK_AGENTA1 else: self.droga = 0