import os from klasy import * from agenci import * OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA)) pygame.display.set_caption("Okno1") Krata = Krata(OKNO) def wyswietl_agentow(): for a in Agent1.Agenci: OKNO.blit(a.tekstura, (a.hitbox.x, a.hitbox.y)) if a.droga == 0: a.obierzNowyKierunek() a.okreslDlugoscDrogi() # a.ruszSie(Agenci1) pygame.display.update() def czy_wylosowane_dla_agenta_pola_sa_puste(pole_lewe_gorne): wynik = True for wiersz in range(pole_lewe_gorne.wiersz, pole_lewe_gorne.wiersz + BOK_AGENTA1_W_POLACH): for kolumna in range(pole_lewe_gorne.kolumna, pole_lewe_gorne.kolumna + BOK_AGENTA1_W_POLACH): if Krata.krata[wiersz][kolumna] != POLE.PUSTE: wynik = False break if wynik == False: break return wynik def dodaj_agenta1(): los = None if len(Agent1.Agenci) in range(0, 40): los = random.randint(1, 150) elif len(Agent1.Agenci) in range(40, 50): los = random.randint(1, 15) if los != None: pom = None if los in (1, 2) or len(Agent1.Agenci) == 0: pom = 'wozek.png' elif los in (3, 4): pom = 'wozek_ze_skrzynka.png' elif los == 5 and len(Agent1.Agenci) > 6: pom = 'traktor_ikona.png' if pom != None: pole_lewe_gorne = Pole(random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH), random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH)) if len(Agent1.Agenci) == 0: pole_lewe_gorne = Pole(0, 0) if czy_wylosowane_dla_agenta_pola_sa_puste(pole_lewe_gorne): pom = 'test1_ikona.png' ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)), (BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)) nowy_agent = Agent1(pole_lewe_gorne, ikona, KIERUNEK.GORA, 0) nowy_agent.zaznacz_zajmowane_pola_na_kracie(Krata) Agent1.Agenci.append(nowy_agent) # print(Krata) def main(): klatkaz = pygame.time.Clock() warunek_dzialania = True while warunek_dzialania: klatkaz.tick(FPS) for event in pygame.event.get(): if event.type == pygame.QUIT: warunek_dzialania = False break Krata.wyswietl_krate() wyswietl_agentow() dodaj_agenta1() pygame.quit() main()