Sztuczna_Inteligencja_Gr16/main.py

83 lines
3.0 KiB
Python

import os
import random
import pygame
FPS = 10
SZEROKOSC_OKNA = 1280
WYSOKOSC_OKNA = 960
BOK_AGENTA1 = 100
BIALY = (255, 255, 255)
JASNOSZARY1 = (180, 180, 180)
OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
pygame.display.set_caption("Okno1")
TEST1_IKONA = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'test1_ikona.png')), (500, 500))
TRAKTOR_IKONA = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'traktor_ikona.png')), (100, 100))
wozek_ikona = pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek.png'))
wozek_ze_skrzynka_ikona = pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek_ze_skrzynka.png'))
agent1 = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', 'wozek_ze_skrzynka.png')),
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
lista_agentow = []
lista_hitboxow_agentow = []
def wyswietl_okno():
OKNO.fill(JASNOSZARY1)
for a in range(len(lista_agentow)):
OKNO.blit(lista_agentow[a], (lista_hitboxow_agentow[a].x, lista_hitboxow_agentow[a].y))
os = random.randint(0, 1)
odleglosc = random.randint(20, 100)
znak = random.randint(0, 1)
if znak == 1:
odleglosc = 0 - odleglosc
if os == 0:
if SZEROKOSC_OKNA - lista_hitboxow_agentow[a].width > lista_hitboxow_agentow[a].x + odleglosc > 0:
lista_hitboxow_agentow[a].x += odleglosc
else:
if WYSOKOSC_OKNA - lista_hitboxow_agentow[a].height > lista_hitboxow_agentow[a].y + odleglosc > 0:
lista_hitboxow_agentow[a].y += odleglosc
pygame.display.update()
def main():
klatkaz = pygame.time.Clock()
agent1_hitbox = pygame.Rect(SZEROKOSC_OKNA / 2 - BOK_AGENTA1 / 2,
WYSOKOSC_OKNA / 2 - BOK_AGENTA1 / 2, BOK_AGENTA1,
BOK_AGENTA1)
warunek_dzialania = True
while warunek_dzialania:
klatkaz.tick(FPS)
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
warunek_dzialania = False
break
wyswietl_okno()
print(agent1_hitbox.x, agent1_hitbox.y)
# wyswietl_agenta1(agent1_hitbox)
los = random.randint(1, 30)
if len(lista_agentow) < 30:
pom = None
if los == 1:
pom = 'wozek_ze_skrzynka.png'
elif los == 2:
pom = 'wozek.png'
elif los == 3 and len(lista_agentow) > 6:
pom = 'traktor_ikona.png'
if pom != None:
lista_agentow.append(pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)))
lista_hitboxow_agentow.append(pygame.Rect(random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1),
random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), BOK_AGENTA1,
BOK_AGENTA1))
pygame.quit()
main()