Sztuczna_Inteligencja_Gr16/main.py

80 lines
2.5 KiB
Python

import os
import pygame
from agent import *
from stale import *
import stale
OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
pygame.display.set_caption("Okno1")
Agenci1 = []
def kratka(surface):
for i in range(stale.NUMBER_OF_BLOCKS_WIDE):
new_height=round(i*BLOCK_HEIGHT)
new_width =round(i*BLOCK_HEIGHT)
pygame.draw.line(surface, BLACK,(0,new_height),(SZEROKOSC_OKNA,new_height),2)
pygame.draw.line(surface,BLACK,(new_width,0),(new_width,WYSOKOSC_OKNA),2)
def wyswietl_okno():
OKNO.fill(JASNOSZARY1)
for a in Agenci1:
OKNO.blit(a.tekstura, (a.hitbox.x, a.hitbox.y))
if a.droga == 0:
a.obierzNowyKierunek()
a.okreslDlugoscDrogi()
a.ruszSie(Agenci1)
kratka(OKNO)
pygame.display.update()
def dodaj_agenta1():
los = None
if len(Agenci1) in range(0, 1):
los = random.randint(1, 15)
if los != None:
pom = None
if los in (1, 2) or len(Agenci1) == 0:
pom = 'wozek.png'
elif los in (3, 4):
pom = 'wozek_ze_skrzynka.png'
elif los == 5 and len(Agenci1) > 6:
pom = 'traktor_ikona.png'
if pom != None:
x, y = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1)
hitbox = pygame.Rect(x, y, BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)
warunek = True
for a in Agenci1:
if a.hitbox.colliderect(hitbox):
warunek = False
break
if warunek:
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
Agenci1.append(Agent1(hitbox, ikona, KIERUNEK.GORA, 0))
def dodaj_agenta2():
los = None
if len(Agenci1) in range(0, 1):
los = random.randint(1, 15)
pom = 'wozek.png'
if pom != None:
x, y = random.randint(0, SZEROKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1), random.randint(0, WYSOKOSC_OKNA - BOK_AGENTA1)
hitbox = pygame.Rect(x, y, BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1)
def main():
klatkaz = pygame.time.Clock()
warunek_dzialania = True
while warunek_dzialania:
klatkaz.tick(FPS)
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
warunek_dzialania = False
break
wyswietl_okno()
dodaj_agenta1()
pygame.quit()
main()