98 lines
3.4 KiB
Python
98 lines
3.4 KiB
Python
import random
|
|
|
|
from klasy import *
|
|
|
|
|
|
class Agent:
|
|
bok = BOK_AGENTA1
|
|
bokWPolach = BOK_AGENTA1_W_POLACH
|
|
|
|
def __init__(self, Krata, poleStartoweGorne, tekstura, kierunek, droga):
|
|
self.krata = Krata
|
|
self.poleStartoweGorne = poleStartoweGorne
|
|
self.okreslHitbox()
|
|
self.okreslPoleKoncoweDolne()
|
|
self.tekstura = tekstura
|
|
self.kierunek = kierunek
|
|
self.droga = droga
|
|
Krata.agent = self
|
|
|
|
def okreslHitbox(self):
|
|
self.hitbox = pygame.Rect(self.poleStartoweGorne.start, self.poleStartoweGorne.gora, self.bok, self.bok)
|
|
|
|
def okreslPoleKoncoweDolne(self):
|
|
wiersz = self.poleStartoweGorne.wiersz + self.bokWPolach - 1
|
|
kolumna = self.poleStartoweGorne.kolumna + self.bokWPolach - 1
|
|
self.poleKoncoweDolne = PoleKraty(self.krata, wiersz, kolumna)
|
|
|
|
def obierzNowyKierunek(self):
|
|
self.kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3))
|
|
|
|
def okreslDlugoscDrogi(self):
|
|
losowa_droga = None
|
|
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
|
losowa_droga = random.randint(0, self.poleStartoweGorne.wiersz)
|
|
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
|
losowa_droga = random.randint(0, (self.krata.liczbaPolPionowo - 1) - (
|
|
self.poleStartoweGorne.wiersz + self.bokWPolach - 1))
|
|
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
|
losowa_droga = random.randint(0, self.poleStartoweGorne.kolumna)
|
|
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
|
losowa_droga = random.randint(0, (self.krata.liczbaPolPoziomo - 1) - (
|
|
self.poleStartoweGorne.wiersz + self.bokWPolach - 1))
|
|
self.droga = losowa_droga
|
|
|
|
def idzWGore(self):
|
|
self.poleStartoweGorne.wiersz -= 1
|
|
|
|
def idzWDol(self):
|
|
self.poleStartoweGorne.wiersz += 1
|
|
|
|
def idzWLewo(self):
|
|
self.poleStartoweGorne.kolumna -= 1
|
|
|
|
def idzWPrawo(self):
|
|
self.poleStartoweGorne.kolumna += 1
|
|
|
|
def wyszedlemPozaKrate(self):
|
|
if self.poleStartoweGorne.wiersz not in range(0, (self.krata.liczbaPolWPionie - 1) - (self.bokWPolach - 1)):
|
|
return False
|
|
elif self.poleStartoweGorne.kolumna in range(0, (self.krata.liczbaPolWPoziomie - 1) - (self.bokWPolach - 1)):
|
|
return False
|
|
else:
|
|
return True
|
|
|
|
def ruszSie(self):
|
|
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
|
self.idzWGore()
|
|
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
|
self.idzWDol()
|
|
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
|
self.idzWLewo()
|
|
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
|
self.idzWPrawo()
|
|
if self.wyszedlemPozaKrate():
|
|
self.cofnijSie()
|
|
self.zawroc()
|
|
self.okreslDlugoscDrogi()
|
|
|
|
def cofnijSie(self):
|
|
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
|
self.idzWDol()
|
|
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
|
self.idzWGore()
|
|
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
|
self.idzWPrawo()
|
|
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
|
self.idzWLewo()
|
|
|
|
def zawroc(self):
|
|
if self.kierunek == Kierunek.GORA:
|
|
self.kierunek = Kierunek.DOL
|
|
elif self.kierunek == Kierunek.DOL:
|
|
self.kierunek = Kierunek.GORA
|
|
elif self.kierunek == Kierunek.LEWO:
|
|
self.kierunek = Kierunek.PRAWO
|
|
elif self.kierunek == Kierunek.PRAWO:
|
|
self.kierunek = Kierunek.LEWO
|