82 lines
3.0 KiB
Python
82 lines
3.0 KiB
Python
import os
|
|
|
|
from agent import *
|
|
from ramy_czyli_wiedza_agenta import *
|
|
|
|
# aby działalo w oknie + rozdzielczość ekranu
|
|
# ctypes.windll.shcore.SetProcessDpiAwareness(1)
|
|
|
|
Okno = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
|
|
pygame.display.set_caption("Okno1")
|
|
Krata = Krata(Okno)
|
|
Pomieszczenie = Pomieszczenie(WarunkiPowietrza(0, 0), 0)
|
|
|
|
|
|
def dodaj_agenta():
|
|
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
|
|
# random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH))
|
|
# pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH, int(LICZBA_POL_W_POZIOMIE / 2))
|
|
pole_lewe_gorne = PoleKraty(Krata, 0, 0)
|
|
pom = 'traktor_ikona.png'
|
|
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
|
|
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
|
|
Agent(Krata, pole_lewe_gorne, ikona)
|
|
# zawsze na poczatku polnoc
|
|
Krata.agent.kierunek = Kierunek.POLNOC
|
|
|
|
|
|
def dodaj_szafke(numerSzafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_wiersz, poczatek_kolumna):
|
|
wymiary_szafki = Wymiary(0, 0, 0)
|
|
szafka = Szafka(numerSzafki, wymiary_szafki, iloscPolek, iloscMiejscNaPolce, dostepZeStrony, poczatek_wiersz,
|
|
poczatek_kolumna, Krata)
|
|
Pomieszczenie.dodajSzafke(szafka)
|
|
|
|
|
|
def losowy_cel():
|
|
kierunek = Kierunek(random.randint(0, 3))
|
|
wiersz = random.randint(-1, Krata.liczbaPolPionowo - 1)
|
|
kolumna = random.randint(-1, Krata.liczbaPolPoziomo - 1)
|
|
Krata.krata[wiersz][kolumna] = ZawartoscPola.CEL
|
|
return Stan(kierunek, PoleKraty(Krata, wiersz, kolumna))
|
|
|
|
|
|
def main():
|
|
dodaj_szafke("A", 2, 12, "P", 2, 2)
|
|
dodaj_szafke("B", 2, 12, "L", 2, 3)
|
|
dodaj_szafke("C", 2, 5, "P", 1, 6)
|
|
dodaj_szafke("D", 2, 6, "L", 1, 7)
|
|
dodaj_szafke("C", 2, 4, "P", 9, 6)
|
|
dodaj_szafke("D", 2, 3, "L", 10, 7)
|
|
dodaj_szafke("E", 2, 8, "P", 3, 11)
|
|
dodaj_szafke("F", 2, 10, "L", 2, 13)
|
|
dodaj_szafke("H", 2, 12, "L", 1, 18)
|
|
dodaj_szafke("I", 2, 7, "P", 5, 23)
|
|
dodaj_szafke("J", 2, 12, "L", 1, 25)
|
|
dodaj_szafke("G", 2, 10, "P", 5, 29)
|
|
|
|
dodaj_agenta()
|
|
|
|
# Krata.wyswietlKrate()
|
|
|
|
klatkaz = pygame.time.Clock()
|
|
warunek_dzialania = True
|
|
while warunek_dzialania:
|
|
klatkaz.tick(FPS)
|
|
for event in pygame.event.get():
|
|
if event.type == pygame.QUIT:
|
|
warunek_dzialania = False
|
|
break
|
|
|
|
# cel to Stan (pole kraty gdzie ma stać agent, aby położyć paczkę na półkę, w obiekcie klasy Miejsce jest to artybut dostęp + kierunek <-na razie niepotrzebny)
|
|
if Krata.agent.cel is None:
|
|
Krata.agent.cel = losowy_cel()
|
|
Krata.krata[Krata.agent.cel.poleStartoweGorne.wiersz][
|
|
Krata.agent.cel.poleStartoweGorne.kolumna] = ZawartoscPola.CEL
|
|
print("CEL:", Krata.agent.cel.poleStartoweGorne.wiersz, Krata.agent.cel.poleStartoweGorne.kolumna)
|
|
Krata.agent.idzDoCelu(klatkaz)
|
|
|
|
pygame.quit()
|
|
|
|
|
|
main()
|