Zaktualizuj 'use-case-4.md'

This commit is contained in:
Aliaksandr Trafimchyk 2022-11-09 01:07:03 +01:00
parent 1f20998334
commit 7d0aa81894

View File

@ -45,52 +45,37 @@ Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
------------------------------------ ------------------------------------
*a. System zawiesza się: *a. System zawiesza się:
1. Bankomat zatrzymuje kartę 1. Bankomat zatrzymuje kartę
2a. System restartuje się, wykrywa błędy, wyświetla ekran interkacji i kontynuje swoje działanie 2. System restartuje się, wykrywa błędy, wyświetla ekran interkacji i kontynuje swoje działanie
2b. System nie może ponownie uruchomić się: 2a. System nie może ponownie uruchomić się
1. Bank otrzymuje informację o błędzie 1. Bank otrzymuje informację o błędzie
2. Bank wysyła komunikat do klienta (przez telefon, e-mail, i t.d.) w sprawie zwroty karty 2. Bank wysyła komunikat do klienta (przez telefon, e-mail, i t.d.) w sprawie zwroty karty
3. Bank podejmuje decyzję jak naprawić system 3. Bank podejmuje decyzję jak naprawić system
4a. Nieprawidłowy pin: 4a. Nieprawidłowy pin:
1. System sygnalizuje nieprawidłowy pin (znowu zaczynamy od kroku 2)
1a. System sygnalizuje nieprawidłowy pin (znowu zaczynamy od kroku 2) 1a. System sygnalizuje nieprawidłowy pin po trzech próbach
1b. System sygnalizuje nieprawidłowy pin po trzech próbach 1. Bankomat zatrzymuje kartę
2. System powiadamia klienta, że karta została zatrzymana przez bankomat
1. Bankomat zatrzymuje kartę 3. System wysyła informację o zatrzymaniu karty do banku
2. System powiadamia klienta, że karta została zatrzymana przez bankomat 4. Bank wysyła komunikat do klienta w sprawie zatrzymania karty
3. System wysyła informację o zatrzymaniu karty do banku
4. Bank wysyła komunikat do klienta w sprawie zatrzymania karty
6a. Bankomata jest pusty i nie może wydać pieniędzy: 6a. Bankomata jest pusty i nie może wydać pieniędzy:
1. System wyświetla informację, że nie można wypłacić pieniędzy, bo bankomat jest pusty (przychodzimy do kroku 14) 1. System wyświetla informację, że nie można wypłacić pieniędzy, bo bankomat jest pusty (przychodzimy do kroku 14)
9a. W bankomacie nie ma wystarczającej ilości pieniędzy: 9a. W bankomacie nie ma wystarczającej ilości pieniędzy:
1. System wyświetla informację, że bankomat nie ma wystarczającej ilości pieniędzy (przychodzimy do kroku 14) 1. System wyświetla informację, że bankomat nie ma wystarczającej ilości pieniędzy (przychodzimy do kroku 14)
10a. Bank odmawia skorzystania z tej możliwości: 10a. Bank odmawia skorzystania z tej możliwości:
1. Bank wysyła komunikat do systemu, że nie można wypłacić gotówkę, bo karta nie ma wystarczającej ilości środków na koncie albo z powodu dziennego limitu wypłat z bankomatu
1a. Bank wysyła komunikat do systemu, że nie można wypłacić gotówkę, bo karta nie ma wystarczającej ilości środków na koncie 1a. Bank wysyła komunikat do systemu, że nie można wypłacić gotówkę w celach bezpieczeństwa klienta
1b. Bank wysyła komunikat do systemu, że nie można wypłacić gotówkę z powodu dziennego limitu wypłat z bankomatu
1c. Bank wysyła komunikat do systemu, że nie można wypłacić gotówkę w celach bezpieczeństwa klienta
1. System wyświetla informację, że nie można wypłacić pieniędzy i prosi o kontakt z najbliższym oddziałem banku (przychodzimy do kroku 14) 1. System wyświetla informację, że nie można wypłacić pieniędzy i prosi o kontakt z najbliższym oddziałem banku (przychodzimy do kroku 14)
2. System wyświetla informację otrzymaną od banku (przychodzimy do kroku 14) 2. System wyświetla informację otrzymaną od banku (przychodzimy do kroku 14)
11a. System nie otrzymuje zwrotnej informacji od banku: 11a. System nie otrzymuje zwrotnej informacji od banku:
1. System ponownie wysyła informację do banku 1. System ponownie wysyła informację do banku
2. System otrzymuje informację zwrotną
1a. System otrzymuje informację zwrotną 2a. System nie otrzymuje informację zwrotną
1b. System nie otrzymuje informację zwrotną
1. Bankomat zatrzymuje kartę 1. Bankomat zatrzymuje kartę
2. System powiadamia klienta, że karta została zatrzymana przez bankomat i prosi o kontakt z najbliższym oddziałem banku 2. System powiadamia klienta, że karta została zatrzymana przez bankomat i prosi o kontakt z najbliższym oddziałem banku
3. System wysyła informację o zatrzymaniu karty do banku 3. System wysyła informację o zatrzymaniu karty do banku