Use Case 1: Operacja zakupu kodu do telefonii pre-paidowej ===================== **Aktor podstawowy:** Klient Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: ----------------------------------------------- - Klient: Chce kupić kartę pre-paidową przy pomocy systemu bankomatu. - Bank: Umożliwia klientowi zakup karty pre-paidowej za pomocą bankomatu oraz poprawnie zrealizowanej transkacji. Warunki wstępne: ---------------- Klient posiada konto w banko oraz aktywną kartę bankową (debetową, kredytową itd.). Bankomat działa (podłączony do sieci itd.) i wyświetla ekran początkowy. Warunki końcowe: ---------------- Karta prepaidowa została wydrukowana i odebrana przez klienta. Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): --------------------------------------- 1. Klient wkłada kartę do bankomatu. 2. System prosi o podanie PIN-u. 3. Klient wprowadza PIN. 4. Bankomat potwierdza poprawność wprowadzonego PIN-u. 5. Bankomat wyświetla wszystkie możliwości interakcji, które może wybrać klient. 6. Klient wybiera opcję zakupu kodu do telefonii pre-paidowej. 7. System pyta o kwotę, za którą kod do telefonii pre-paidowej ma zostać kupiony. 8. Klient wybiera kwotę. 9. System realizuję operację zakupu kodu do telefonii pre-paidowej. 11. System drukuje kod do telefonii pre-paidowej. 12. Klient odbiera wydrukowany kod. 13. Bankomat wydaje kartę. 14. Klient odbiera kartę. Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): ------------------------------------ *a. System zawiesza się. 1. Wszystkie operacje zostają przerwane 2. Bankomat wydaje kartę i wyświetla komunikat o awarii systemu. 3. System informuje bank o awarii. 3a. Klient wprowadził nieprawidłowy PIN. 1. System prosi o podanie kodu PIN ponownie. 2. Klient wprowadza prawidłowy kod PIN. 3. Przejście do kroku 4 scenariusza głównego. 1a. Klient wprowadził kod PIN nieprawidłowo 3 razy. 1. System przerywa operację i wysuwa kartę z bankomatu. 8a. Klient nie wybrał kwoty w czasie 30 sekund. 1. Klient wybiera kwotę jeszcze raz. 2. Przejście do kroku 9 scenariusza głównego. 1a. Klient nie wprowadził kwoty ponownie. 1. Przejście do kroku 5 scencariusza głównego. 8b. Klient wybrał kwotę większą niż ma środków na koncie: 1. Bankomat wyświetla informację o braku środków na koncie na wykonanie zakupu. 2. Przejście do kroku 8 scenariusza głównego. 11a. System nie drukuje kodu do telefonii pre-paidowej. 1. System próbuje wydrukować kod jeszcze raz. 2. Przejście do kroku 12 scenariusza głównego. 1a. System nie może wydrukować kodu do telefonii-prepaidowej. 1. System informuje bank o zaistniałej sytuacji. 2. Bank będzie się kontaktował z klientem w sprawie kodu. 3. Przejście do kroku 13 scenariusza głównego. 14a. Klient nie odbiera karty. 1. Bankomat wsysa kartę do środka . 2. Bankomat wyświetla komunikat o pobraniu karty. 3. System informuje bank o zostawieniu przez klienta karty w bankomacie. 4. Bankomat wraca do ekranu startowego. Wymagania specjalne: -------------------- - Niezbędny ekran dotykowy na dużym i płaskim monitorze, tekst musi być widoczny z odległosci 1 metra. - Niezbędna jest klawiatura numeryczna (mechaniczna) znajdująca się pod ekranem. - Interfejs użytkownika musi być dostępny w językach: polskim, angielskim, niemieckim i ukraińskim. - Klient ma ograniczony czas na autoryzację (logowanie do systemu). Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: --------------------------------------------------------------- 3. Kod PIN składa sie z 4 cyfr. Kwestie otwarte: ---------------- - Czy bankomat powinien przyjmować banknoty w innej walucie niż PLN (polski złoty)? - Czy bankomat powininen posiadać inne sposoby logowania do systemu (np. biometria)?