# Widzenie komputerowe – materiały do zajęć ## Cele przedmiotu Celem kursu jest nabycie umiejętności wykorzystywania klasycznych i współczesnych algorytmów z dziedziny widzenia komputerowego. Uczestnicy zajęć będą przetwarzać obrazy cyfrowe oraz materiały wideo w celu odwzorowania zadań, do których jest przystosowany system wzrokowy człowieka, np. takich jak rozpoznawanie i śledzenie obiektów. Kurs będzie opierał się na praktycznym wykorzystaniu biblioteki OpenCV. ## Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych * Umiejętność programowania na poziomie inżyniera informatyki. * Znajomość podstaw uczenia maszynowego. ## Oprogramowanie * Ubuntu 20.04 * Python 3.7 * OpenCV 4.5.3 * FFmpeg 4.1.8 ## Literatura * L. Venturi, & K. Korda (2020). Hands-On Vision and Behavior for Self-Driving Cars. Packt Publishing. * D.M. Escriva, & R. Laganiere (2019). OpenCV 4 Computer Vision Application Programming Cookbook (wyd. 4). Packt Publishing. * A.F. Villan (2019). Mastering OpenCV 4 with Python. Packt Publishing. * E.R. Davies (2017). Computer Vision: Principles, Algorithms, Applications, Learning (wyd. 5). Academic Press. * R. Szeliski (2021). Computer Vision: Algorithms and Applications. Springer-Verlag. * D. Fouhey, & J. Johnson (2021). EECS 442: Computer Vision. University of Michigan. * S. Malick (2021). LearnOpenCV.