Merge remote-tracking branch 'Task-D-and-E/main'
This commit is contained in:
commit
92f076743d
3
TaskD01/description.txt
Normal file
3
TaskD01/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,3 @@
|
|||||||
|
Write a program to find lines containing the word "Hamlet".
|
||||||
|
Do use regular expressions.
|
||||||
|
|
0
TaskD01/shakespeare.exp
Normal file
0
TaskD01/shakespeare.exp
Normal file
0
TaskD01/shakespeare.in
Normal file
0
TaskD01/shakespeare.in
Normal file
2
TaskD01/simple.exp
Normal file
2
TaskD01/simple.exp
Normal file
@ -0,0 +1,2 @@
|
|||||||
|
Here comes Hamlet
|
||||||
|
Hamlet Hamlet again
|
3
TaskD01/simple.in
Normal file
3
TaskD01/simple.in
Normal file
@ -0,0 +1,3 @@
|
|||||||
|
Here comes Hamlet
|
||||||
|
ABC
|
||||||
|
Hamlet Hamlet again
|
4
TaskD02/description.txt
Normal file
4
TaskD02/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,4 @@
|
|||||||
|
Write a program to find lines containing the word "pies" separated by spaces.
|
||||||
|
The word does not need to have space on the left if it is the line beginning or space on the right if it is line ending.
|
||||||
|
Return line no matter of word "pies" casing.
|
||||||
|
Do use regular expressions.
|
0
TaskD02/polish_wiki_excerpt.exp
Normal file
0
TaskD02/polish_wiki_excerpt.exp
Normal file
0
TaskD02/polish_wiki_excerpt.in
Normal file
0
TaskD02/polish_wiki_excerpt.in
Normal file
3
TaskD02/simple.exp
Normal file
3
TaskD02/simple.exp
Normal file
@ -0,0 +1,3 @@
|
|||||||
|
Pies ma Alę
|
||||||
|
Kot i pies to zwierzęta
|
||||||
|
pies
|
5
TaskD02/simple.in
Normal file
5
TaskD02/simple.in
Normal file
@ -0,0 +1,5 @@
|
|||||||
|
Pies ma Alę
|
||||||
|
Ala ma psa
|
||||||
|
tu nic nie ma
|
||||||
|
Kot i pies to zwierzęta
|
||||||
|
pies
|
4
TaskD03/description.txt
Normal file
4
TaskD03/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,4 @@
|
|||||||
|
Write a program to find lines containing date from 1900 to 1999 in format '19XX r.' no matter what on the left or right of the expression.
|
||||||
|
Note that part ' r.' is obligatory.
|
||||||
|
Do use regular expressions.
|
||||||
|
|
0
TaskD03/polish_wiki_excerpt.exp
Normal file
0
TaskD03/polish_wiki_excerpt.exp
Normal file
0
TaskD03/polish_wiki_excerpt.in
Normal file
0
TaskD03/polish_wiki_excerpt.in
Normal file
3
TaskD03/simple.exp
Normal file
3
TaskD03/simple.exp
Normal file
@ -0,0 +1,3 @@
|
|||||||
|
Kiedyś był 1934 r.
|
||||||
|
Kiedyś był 1934 r.fsdfsdfsdf
|
||||||
|
1934 r. to jakaś data
|
5
TaskD03/simple.in
Normal file
5
TaskD03/simple.in
Normal file
@ -0,0 +1,5 @@
|
|||||||
|
Kiedyś był 1934 r.
|
||||||
|
Kiedyś był 1934 r.fsdfsdfsdf
|
||||||
|
Kiedyś był 1935 rok
|
||||||
|
1934 r. to jakaś data
|
||||||
|
1934 to też jakaś data
|
3
TaskD04/description.txt
Normal file
3
TaskD04/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,3 @@
|
|||||||
|
Write a program to find all maximum substrings of digits.
|
||||||
|
Return only these substrings separated by spaces in their order.
|
||||||
|
Do use regular expressions.
|
0
TaskD04/polish_wiki_excerpt.exp
Normal file
0
TaskD04/polish_wiki_excerpt.exp
Normal file
0
TaskD04/polish_wiki_excerpt.in
Normal file
0
TaskD04/polish_wiki_excerpt.in
Normal file
4
TaskD04/simple.exp
Normal file
4
TaskD04/simple.exp
Normal file
@ -0,0 +1,4 @@
|
|||||||
|
34234 34 5
|
||||||
|
34535
|
||||||
|
34
|
||||||
|
1992 1999
|
5
TaskD04/simple.in
Normal file
5
TaskD04/simple.in
Normal file
@ -0,0 +1,5 @@
|
|||||||
|
34234 34 dfd gfd 5
|
||||||
|
34535
|
||||||
|
fsdflskfjsdflk
|
||||||
|
fsdkfj sdf34fdfd
|
||||||
|
Firma powstała w 1992 r., z połączenia Authorware, Inc. (twórców pakietu Authorware) i MacroMind-Paracomp (producenta Macromind Director). W 1999 r. Macromedia zakupiła firmę Allaire i jej bi
|
36
TaskE00/description.txt
Normal file
36
TaskE00/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,36 @@
|
|||||||
|
Liczby podzielne przez 5
|
||||||
|
========================
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest liczbą całkowitą
|
||||||
|
podzielną przez 5. Napis nie powinien zawierać zer nieznaczących.
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string check, if the given string is an integer divisible by 5.
|
||||||
|
The string should not contain leading zeros.
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 10 z resztą 0.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 0.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 0/10
|
10
TaskE00/test.exp
Normal file
10
TaskE00/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,10 @@
|
|||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
10
TaskE00/test.in
Normal file
10
TaskE00/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,10 @@
|
|||||||
|
-1005
|
||||||
|
-50
|
||||||
|
-76
|
||||||
|
0
|
||||||
|
00
|
||||||
|
01000
|
||||||
|
1000
|
||||||
|
353
|
||||||
|
465
|
||||||
|
@!q
|
35
TaskE01/description.txt
Normal file
35
TaskE01/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,35 @@
|
|||||||
|
Liczby podzielne przez 25
|
||||||
|
=========================
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest dodatnią liczbą
|
||||||
|
podzielną przez 25.
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string check, if the given string is a positive integer divisible by 25.
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 10 z resztą 1.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 1.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 1/10
|
8
TaskE01/test.exp
Normal file
8
TaskE01/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,8 @@
|
|||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
8
TaskE01/test.in
Normal file
8
TaskE01/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,8 @@
|
|||||||
|
0
|
||||||
|
1000
|
||||||
|
111111125
|
||||||
|
25
|
||||||
|
353
|
||||||
|
465
|
||||||
|
@!q
|
||||||
|
x50
|
36
TaskE02/description.txt
Normal file
36
TaskE02/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,36 @@
|
|||||||
|
Kody pocztowe
|
||||||
|
=============
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy wydobyć z kodu pocztowego kod miasta (2 pierwsze
|
||||||
|
cyfry). Jeśli napis nie jest kodem pocztowym, należy wypisać "<NONE>".
|
||||||
|
Zakładamy, że kod pocztowy składa się z 2 cyfr, minusa i 3 cyfr. Jeśli
|
||||||
|
napis nie spełnia podanych warunków, należy wypisać "<NONE>".
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string, extract the postal code of a city (2 first digits).
|
||||||
|
If the string is not a postal code, you should print "<NONE>".
|
||||||
|
We assume that the postal code consists of 2 digits, minus character, and 3 digits.
|
||||||
|
If the string doesn't fulfill the condition, you should print "<NONE>".
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 10 z resztą 2.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 2.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 2/10
|
6
TaskE02/test.exp
Normal file
6
TaskE02/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,6 @@
|
|||||||
|
<NONE>
|
||||||
|
<NONE>
|
||||||
|
23
|
||||||
|
<NONE>
|
||||||
|
61
|
||||||
|
<NONE>
|
6
TaskE02/test.in
Normal file
6
TaskE02/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,6 @@
|
|||||||
|
!@#$%^&
|
||||||
|
0-333
|
||||||
|
23-000
|
||||||
|
61-23
|
||||||
|
61-680
|
||||||
|
BigFoot
|
37
TaskE03/description.txt
Normal file
37
TaskE03/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,37 @@
|
|||||||
|
Numer NIP
|
||||||
|
=========
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest numerem NIP zapisanym w
|
||||||
|
formacie xxx-xxx-xx-xx bądź xxx-xx-xx-xxx. Nie trzeba brać pod uwagę sumy
|
||||||
|
kontrolnej.
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string check, if the string is NIP number written in
|
||||||
|
xxx-xxx-xx-xx bądź xxx-xx-xx-xxx format. You don't need to consider a checksum.
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 10 z resztą 3.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 3.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 3/10
|
5
TaskE03/test.exp
Normal file
5
TaskE03/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,5 @@
|
|||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
5
TaskE03/test.in
Normal file
5
TaskE03/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,5 @@
|
|||||||
|
000-00-00-000
|
||||||
|
345-45-12-334
|
||||||
|
345-455-12-34
|
||||||
|
345-455-12-349
|
||||||
|
3454551234
|
37
TaskE04/description.txt
Normal file
37
TaskE04/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,37 @@
|
|||||||
|
Telefon filmowy
|
||||||
|
===============
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest 9-cyfrowym numerem
|
||||||
|
telefonu zapisanym w formacie "NNN-NNN-NNN" badź "NNN NNN NNN" zaczynającym
|
||||||
|
sie od kombinacji "555".
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string, you should check, if the string is a 9-digit phone number
|
||||||
|
written in "NNN-NNN-NNN" or "NNN NNN NNN" format, which starts with "555".
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 10 z resztą 4.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 4.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 4/10
|
12
TaskE04/test.exp
Normal file
12
TaskE04/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,12 @@
|
|||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
12
TaskE04/test.in
Normal file
12
TaskE04/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,12 @@
|
|||||||
|
055-555-555
|
||||||
|
505-324-555
|
||||||
|
551-233-455
|
||||||
|
555 000 000
|
||||||
|
555 000-000
|
||||||
|
555 123 456
|
||||||
|
555-000 000
|
||||||
|
555-000-000
|
||||||
|
555-123-456
|
||||||
|
556 345 667
|
||||||
|
556 345 6675
|
||||||
|
556 345-667
|
38
TaskE05/description.txt
Normal file
38
TaskE05/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,38 @@
|
|||||||
|
Akronim
|
||||||
|
=======
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest akronimem (ciągiem co
|
||||||
|
najmniej dwóch i co najwyżej pięciu wielkich liter. Dodatkowo należy
|
||||||
|
uwzględnić akronimy "PCMCIA" i "WYSIWYG".
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string, check if the string is an acronym (sequence
|
||||||
|
of at least 2 and at most 5 capital letters.
|
||||||
|
Additionally, you should include acronyms "PCMCIA" i "WYSIWYG".
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 10 z resztą 5.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 5.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 5/10
|
11
TaskE05/test.exp
Normal file
11
TaskE05/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,11 @@
|
|||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
11
TaskE05/test.in
Normal file
11
TaskE05/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,11 @@
|
|||||||
|
AAAAAA
|
||||||
|
ABCDE
|
||||||
|
ATX
|
||||||
|
P
|
||||||
|
PC
|
||||||
|
PCMCIA
|
||||||
|
PCMCIB
|
||||||
|
Pc
|
||||||
|
WYSIWYA
|
||||||
|
WYSIWYG
|
||||||
|
ZZZZ
|
35
TaskE06/description.txt
Normal file
35
TaskE06/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,35 @@
|
|||||||
|
Liczba pięcio bądź sześciocyfrowa
|
||||||
|
=================================
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje liczbę pięcio-
|
||||||
|
bądź sześciocyfrową. Liczba nie powinna zawierać zer nieznaczących.
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string, check if the given string represents
|
||||||
|
5 or 6 digits number. The number should not contain leading zeros.
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 10 z resztą 6.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 6.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 6/10
|
10
TaskE06/test.exp
Normal file
10
TaskE06/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,10 @@
|
|||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
10
TaskE06/test.in
Normal file
10
TaskE06/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,10 @@
|
|||||||
|
012345
|
||||||
|
0123456
|
||||||
|
10000
|
||||||
|
100001
|
||||||
|
12345
|
||||||
|
123456
|
||||||
|
333333333333
|
||||||
|
9999
|
||||||
|
99999
|
||||||
|
999999
|
35
TaskE07/description.txt
Normal file
35
TaskE07/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,35 @@
|
|||||||
|
Gwiazdek
|
||||||
|
========
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis składa się z samych gwiazdek
|
||||||
|
(co najmniej jednej).
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string, check if the given string consists of only asterisks (at least one).
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 10 z resztą 7.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 7.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 7/10
|
7
TaskE07/test.exp
Normal file
7
TaskE07/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,7 @@
|
|||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
7
TaskE07/test.in
Normal file
7
TaskE07/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,7 @@
|
|||||||
|
*
|
||||||
|
**
|
||||||
|
***
|
||||||
|
***********
|
||||||
|
*a
|
||||||
|
+
|
||||||
|
a*
|
38
TaskE08/description.txt
Normal file
38
TaskE08/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,38 @@
|
|||||||
|
Chichot
|
||||||
|
=======
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest chichotem tzn. "hi"
|
||||||
|
powtórzonym przynajmniej 2 razy, po czym następuje opcjonalny ciąg
|
||||||
|
wykrzykników.
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string, check if the given string consists of a sequence
|
||||||
|
"hi" repeated at least 2 times followed by optional sequences of
|
||||||
|
exclamation marks.
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 10 z resztą 8.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 8.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 8/10
|
10
TaskE08/test.exp
Normal file
10
TaskE08/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,10 @@
|
|||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
10
TaskE08/test.in
Normal file
10
TaskE08/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,10 @@
|
|||||||
|
!!!!!
|
||||||
|
!hi
|
||||||
|
hi
|
||||||
|
hi!!!
|
||||||
|
hihi
|
||||||
|
hihi!!!!!!!!!
|
||||||
|
hihihi
|
||||||
|
hihihi!
|
||||||
|
hihihihihihihihi
|
||||||
|
ih!
|
36
TaskE09/description.txt
Normal file
36
TaskE09/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,36 @@
|
|||||||
|
Wielka litera i dwie cyfry w środku
|
||||||
|
===================================
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis zawiera podciąg składający
|
||||||
|
się z wielkiej litery i dwóch cyfr.
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string, check if the given string contains a substring
|
||||||
|
consisting of the capital letter and two digits.
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 10 z resztą 9.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 9.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 9/10
|
9
TaskE09/test.exp
Normal file
9
TaskE09/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
|||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
9
TaskE09/test.in
Normal file
9
TaskE09/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
|||||||
|
G3923d
|
||||||
|
G9
|
||||||
|
Ha3a5
|
||||||
|
Z00
|
||||||
|
Z0x0
|
||||||
|
az33a
|
||||||
|
dsdg34
|
||||||
|
hahaA39dsdsd
|
||||||
|
sssssssssssU23
|
37
TaskE10/description.txt
Normal file
37
TaskE10/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,37 @@
|
|||||||
|
Podzielność liczby wystąpień
|
||||||
|
============================
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest potęgą liczby 2
|
||||||
|
zapisaną w systemie szesnastkowym. Liczba nie powinna zawierać zer
|
||||||
|
nieznaczących.
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string, check if the given string is a power of 2 written in the hexadecimal system.
|
||||||
|
The number should not contain leading zeros.
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 27 z resztą 10.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 10.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 10/27
|
12
TaskE10/test.exp
Normal file
12
TaskE10/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,12 @@
|
|||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
12
TaskE10/test.in
Normal file
12
TaskE10/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,12 @@
|
|||||||
|
0
|
||||||
|
0008000
|
||||||
|
08000
|
||||||
|
1
|
||||||
|
2
|
||||||
|
400
|
||||||
|
400 400
|
||||||
|
4020
|
||||||
|
8000
|
||||||
|
800000
|
||||||
|
8888
|
||||||
|
A0
|
40
TaskE11/description.txt
Normal file
40
TaskE11/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,40 @@
|
|||||||
|
Podzielność przez cztery
|
||||||
|
========================
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis - zapisany
|
||||||
|
dziesiętnie bądź szesnastkowo jest podzielny przez 4. Zapis szesnastkowy
|
||||||
|
jest sygnalizowany przez prefiks "0x", cyfry szesnastkowe zapisywane jako
|
||||||
|
wielkie litery. Liczba nie powinna zawierać zer nieznaczących.
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string, check if the given string (written in hexadecimal
|
||||||
|
or decimal system) is divisible by 4. A hexadecimal number
|
||||||
|
is prefixed by "0x" and hexadecimal letters are capital letters.
|
||||||
|
The number should not contain leading zeros.
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 27 z resztą 11.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 11.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 11/27
|
17
TaskE11/test.exp
Normal file
17
TaskE11/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,17 @@
|
|||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
17
TaskE11/test.in
Normal file
17
TaskE11/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,17 @@
|
|||||||
|
0
|
||||||
|
088
|
||||||
|
0x0
|
||||||
|
0x00B
|
||||||
|
0x00C
|
||||||
|
0x2
|
||||||
|
0x34
|
||||||
|
0xB
|
||||||
|
0xC
|
||||||
|
1
|
||||||
|
100000
|
||||||
|
16
|
||||||
|
34
|
||||||
|
34536
|
||||||
|
4
|
||||||
|
4 4
|
||||||
|
88
|
38
TaskE12/description.txt
Normal file
38
TaskE12/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,38 @@
|
|||||||
|
Nie koński łeb
|
||||||
|
==============
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest numerem telefonu
|
||||||
|
zapisanym w formacie N-NNN-NNNNN-NNNN (N to dowolna cyfra), innym niż numer
|
||||||
|
telefonu 1-500-56773-4323.
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string check, if the given string is a phone number
|
||||||
|
wirtten in N-NNN-NNNNN-NNNN format (N is any digit), other than
|
||||||
|
1-500-56773-4323 phone number.
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 27 z resztą 12.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 12.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 12/27
|
6
TaskE12/test.exp
Normal file
6
TaskE12/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,6 @@
|
|||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
6
TaskE12/test.in
Normal file
6
TaskE12/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,6 @@
|
|||||||
|
09-333-56773-4324
|
||||||
|
1-500-00000-0000
|
||||||
|
1-500-55773-4323
|
||||||
|
1-500-56773-4323
|
||||||
|
1-500-56773-4324
|
||||||
|
9-333-56773-4324
|
42
TaskE13/description.txt
Normal file
42
TaskE13/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,42 @@
|
|||||||
|
Nie koński łeb 2
|
||||||
|
================
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest napisem złożonym z
|
||||||
|
ciągu 5 wielkich liter i 4 wielkich liter oddzielonych spacją, które
|
||||||
|
wstukane na standardowym telefonie dadzą inny numer niż uzyskane przez
|
||||||
|
wstukanie napisu "HORSE HEAD". Zakładamy standardowe mapowanie liter na
|
||||||
|
cyfry w telefonie ("ABC" - 2, "DEF" - 3 itd.)
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string check, if the given string consists of
|
||||||
|
5 capital letters and 4 capital letter separated by space,
|
||||||
|
which written in old cellphone keyboard shows another number than typing
|
||||||
|
"HORSE HEAD". We assume standard old cellphone keyboard mapping
|
||||||
|
("ABC" - 2, "DEF" - 3 etc.)
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 27 z resztą 13.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 13.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 13/27
|
9
TaskE13/test.exp
Normal file
9
TaskE13/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
|||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
9
TaskE13/test.in
Normal file
9
TaskE13/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
|||||||
|
0MORSE HEAD
|
||||||
|
AAAAA BBBB
|
||||||
|
AAAAAA BBBB
|
||||||
|
GOSRE IDAD
|
||||||
|
HORSE HEAD
|
||||||
|
MORSE HEAD
|
||||||
|
MORSEHEAD
|
||||||
|
ZOSRE IDAD
|
||||||
|
morse head
|
38
TaskE14/description.txt
Normal file
38
TaskE14/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,38 @@
|
|||||||
|
Nie 555
|
||||||
|
=======
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest 9-cyfrowym numerem
|
||||||
|
telefonu zapisanym w formacie "NNN-NNN-NNN" badź "NNN NNN NNN"
|
||||||
|
niezaczynającym sie od kombinacji "555".
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string check, if the given number is 9 digit phone
|
||||||
|
number written in "NNN-NNN-NNN" or "NNN NNN NNN" format,
|
||||||
|
which does not start with "555"
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 27 z resztą 14.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 14.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 14/27
|
7
TaskE14/test.exp
Normal file
7
TaskE14/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,7 @@
|
|||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
7
TaskE14/test.in
Normal file
7
TaskE14/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,7 @@
|
|||||||
|
055-555-555
|
||||||
|
505-324-555
|
||||||
|
551-233-455
|
||||||
|
555-123-456
|
||||||
|
556 345 667
|
||||||
|
556 345 6675
|
||||||
|
556 345-667
|
40
TaskE15/description.txt
Normal file
40
TaskE15/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,40 @@
|
|||||||
|
Wynik-zwycięstwo
|
||||||
|
================
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje wynik meczu
|
||||||
|
piłkarskiego (dwie liczby oddzielone dwukropkiem bądź minusem), przy czym
|
||||||
|
pierwsza liczba jest większa od drugiej. Maksymalna liczba bramek
|
||||||
|
zwycięskiej drużyny wynosi 11.
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string, check if the given string stands for
|
||||||
|
a soccer match result (two numbers separated by colon or minus character).
|
||||||
|
The first number should be greater than the second.
|
||||||
|
The maximum number of leading team is 11.
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 27 z resztą 15.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 15.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 15/27
|
12
TaskE15/test.exp
Normal file
12
TaskE15/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,12 @@
|
|||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
12
TaskE15/test.in
Normal file
12
TaskE15/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,12 @@
|
|||||||
|
10-10
|
||||||
|
10-9
|
||||||
|
11-10
|
||||||
|
11-11
|
||||||
|
12:0
|
||||||
|
2:1
|
||||||
|
2:5
|
||||||
|
3-1
|
||||||
|
5:2
|
||||||
|
5:2 3:1
|
||||||
|
5:21
|
||||||
|
7-0
|
41
TaskE16/description.txt
Normal file
41
TaskE16/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,41 @@
|
|||||||
|
Równanie
|
||||||
|
========
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje proste równanie
|
||||||
|
typu "A @ B = C", gdzie w miejscu A, B, C mogą pojawić się liczby dodatnie
|
||||||
|
(bez nieznaczących zer) bądź zmienna "x" (zmienna "x" - dokładnie jeden raz
|
||||||
|
w całym równaniu. '@' którąś z operacji - '+', '-', '*', '/'. Operatory
|
||||||
|
arytmetyczne i równości mogą być otoczone przez spacje.
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string, check if the given string stands for "A @ B = C" equation,
|
||||||
|
where A, B, C are positive integers (no leading zeros) or "x" variable (only
|
||||||
|
one "x" in the queation). "@" is of on '+', '-', '*', '/' operators.
|
||||||
|
Arithmetic operators may be separated by spaces.
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 27 z resztą 16.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 16.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 16/27
|
8
TaskE16/test.exp
Normal file
8
TaskE16/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,8 @@
|
|||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
8
TaskE16/test.in
Normal file
8
TaskE16/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,8 @@
|
|||||||
|
14 / x = 2
|
||||||
|
2 + 2 + x = 8
|
||||||
|
2 + 2 = 4
|
||||||
|
2 + x = 4
|
||||||
|
23 - x=13
|
||||||
|
5+2=x
|
||||||
|
x + x = 16
|
||||||
|
x* 343=90900
|
39
TaskE17/description.txt
Normal file
39
TaskE17/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,39 @@
|
|||||||
|
Formy czasownika
|
||||||
|
================
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest formą czasownika
|
||||||
|
zakończonego na "ować". Należy uwzględnić wszystkie formy z wyjątkiem
|
||||||
|
imiesłowów. Napis musi być ciągiem małych liter (włącznie z polskimi
|
||||||
|
literami).
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string, check if the string is a verb ending with "ować".
|
||||||
|
You should include all forms, but a participle. The string should
|
||||||
|
be a sequence of lower case letters (including polish letters)
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 27 z resztą 17.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 17.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 17/27
|
10
TaskE17/test.exp
Normal file
10
TaskE17/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,10 @@
|
|||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
10
TaskE17/test.in
Normal file
10
TaskE17/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,10 @@
|
|||||||
|
Abonować
|
||||||
|
abonować
|
||||||
|
abonowaćxxx
|
||||||
|
anonsuje
|
||||||
|
anonsuję
|
||||||
|
modemowałyście
|
||||||
|
prowokowany
|
||||||
|
prowokuj
|
||||||
|
sprowokuje
|
||||||
|
óęererłujemy
|
41
TaskE18/description.txt
Normal file
41
TaskE18/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,41 @@
|
|||||||
|
Numer wiersza z Ewangelii
|
||||||
|
=========================
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest oznaczeniem wiersza z
|
||||||
|
Ewangelii (w rodzaju "Mt 17, 3"). Skróty Ewangelii - "Mt", "Mk", "Łk", "J",
|
||||||
|
liczba rozdziałów odpowiednio - 28, 16, 24, 22. Wiersz liczba z zakresu
|
||||||
|
1-99 (nie trzeba sprawdzać czy faktycznie tyle jest w poszczególnych
|
||||||
|
rozdziałach).
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string, check if the string is Evangel line number
|
||||||
|
(like "Mt 17, 3"). Evangel abbreviations - "Mt", "Mk", "Łk", "J",
|
||||||
|
paragraphs numbers correspondingly 28, 16, 24, 22. Verset name is 1-99.
|
||||||
|
You don't need to check if there are such versets in the real Evangel.
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 27 z resztą 18.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 18.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 18/27
|
8
TaskE18/test.exp
Normal file
8
TaskE18/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,8 @@
|
|||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
8
TaskE18/test.in
Normal file
8
TaskE18/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,8 @@
|
|||||||
|
J 22, 99
|
||||||
|
J 23, 1
|
||||||
|
Mk 16, 9
|
||||||
|
Mk 17, 9
|
||||||
|
Mk 7, 9
|
||||||
|
Mt 1, 1
|
||||||
|
Łk 24, 3
|
||||||
|
Łk 30, 1
|
35
TaskE19/description.txt
Normal file
35
TaskE19/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,35 @@
|
|||||||
|
Potęga setki
|
||||||
|
============
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest potęgą liczby
|
||||||
|
100.
|
||||||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string, check if the given string is the power of 100.
|
||||||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 27 z resztą 19.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 19.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 19/27
|
9
TaskE19/test.exp
Normal file
9
TaskE19/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
|||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
||||||
|
no
|
9
TaskE19/test.in
Normal file
9
TaskE19/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
|||||||
|
-100
|
||||||
|
1
|
||||||
|
10
|
||||||
|
100
|
||||||
|
10000
|
||||||
|
1000000
|
||||||
|
1001
|
||||||
|
2000
|
||||||
|
500
|
36
TaskE20/description.txt
Normal file
36
TaskE20/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,36 @@
|
|||||||
|
Numer telefonu
|
||||||
|
==============
|
||||||
|
|
||||||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||||
|
|
||||||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||||||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||||
|
use one regular expression.
|
||||||
|
|
||||||
|
Dla każdego napisu należy wydobyć zadany napis jest numerem telefonu.
|
||||||
|
Zakładamy, że numer telefonu składa się z dwóch cyfr opcjonalnie
|
||||||
|
poprzedzonych zerem, po których następuje spacja i 7 cyfr w formacie
|
||||||
|
N-NNN-NNN. Jeśli napis nie spełnia podanych warunków, należy wypisać
|
||||||
|
"<NONE>".
|
||||||
|
|
||||||
|
For each string, extract a phone number. We assume, that the phone
|
||||||
|
number consists of two digits (optionally prefixed by zero), followed
|
||||||
|
by space and 7 digits in N-NNN-NNN format. If the string does
|
||||||
|
not fulfill the condition, print "<NONE>".
|
||||||
|
|
||||||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||||
|
dzieli się przez 27 z resztą 20.
|
||||||
|
|
||||||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 20.
|
||||||
|
|
||||||
|
POINTS: 1
|
||||||
|
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||||
|
REMAINDER: 20/27
|
6
TaskE20/test.exp
Normal file
6
TaskE20/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,6 @@
|
|||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
yes
|
||||||
|
no
|
6
TaskE20/test.in
Normal file
6
TaskE20/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,6 @@
|
|||||||
|
00 0-000-000
|
||||||
|
000 0-000-000
|
||||||
|
0000 0-000-000
|
||||||
|
061 5-555-553
|
||||||
|
61 5-555-553
|
||||||
|
61 5-555-5534
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user