Compare commits
No commits in common. "92f076743d82b55a20df6605086f34f0e10185ad" and "3a2cbcc7ca90e08d8b9f0d1105295071069d6224" have entirely different histories.
92f076743d
...
3a2cbcc7ca
@ -1,3 +0,0 @@
|
||||
Write a program to find lines containing the word "Hamlet".
|
||||
Do use regular expressions.
|
||||
|
@ -1,2 +0,0 @@
|
||||
Here comes Hamlet
|
||||
Hamlet Hamlet again
|
@ -1,3 +0,0 @@
|
||||
Here comes Hamlet
|
||||
ABC
|
||||
Hamlet Hamlet again
|
@ -1,4 +0,0 @@
|
||||
Write a program to find lines containing the word "pies" separated by spaces.
|
||||
The word does not need to have space on the left if it is the line beginning or space on the right if it is line ending.
|
||||
Return line no matter of word "pies" casing.
|
||||
Do use regular expressions.
|
@ -1,3 +0,0 @@
|
||||
Pies ma Alę
|
||||
Kot i pies to zwierzęta
|
||||
pies
|
@ -1,5 +0,0 @@
|
||||
Pies ma Alę
|
||||
Ala ma psa
|
||||
tu nic nie ma
|
||||
Kot i pies to zwierzęta
|
||||
pies
|
@ -1,4 +0,0 @@
|
||||
Write a program to find lines containing date from 1900 to 1999 in format '19XX r.' no matter what on the left or right of the expression.
|
||||
Note that part ' r.' is obligatory.
|
||||
Do use regular expressions.
|
||||
|
@ -1,3 +0,0 @@
|
||||
Kiedyś był 1934 r.
|
||||
Kiedyś był 1934 r.fsdfsdfsdf
|
||||
1934 r. to jakaś data
|
@ -1,5 +0,0 @@
|
||||
Kiedyś był 1934 r.
|
||||
Kiedyś był 1934 r.fsdfsdfsdf
|
||||
Kiedyś był 1935 rok
|
||||
1934 r. to jakaś data
|
||||
1934 to też jakaś data
|
@ -1,3 +0,0 @@
|
||||
Write a program to find all maximum substrings of digits.
|
||||
Return only these substrings separated by spaces in their order.
|
||||
Do use regular expressions.
|
@ -1,4 +0,0 @@
|
||||
34234 34 5
|
||||
34535
|
||||
34
|
||||
1992 1999
|
@ -1,5 +0,0 @@
|
||||
34234 34 dfd gfd 5
|
||||
34535
|
||||
fsdflskfjsdflk
|
||||
fsdkfj sdf34fdfd
|
||||
Firma powstała w 1992 r., z połączenia Authorware, Inc. (twórców pakietu Authorware) i MacroMind-Paracomp (producenta Macromind Director). W 1999 r. Macromedia zakupiła firmę Allaire i jej bi
|
@ -1,36 +0,0 @@
|
||||
Liczby podzielne przez 5
|
||||
========================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest liczbą całkowitą
|
||||
podzielną przez 5. Napis nie powinien zawierać zer nieznaczących.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the given string is an integer divisible by 5.
|
||||
The string should not contain leading zeros.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 0.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 0.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 0/10
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
||||
-1005
|
||||
-50
|
||||
-76
|
||||
0
|
||||
00
|
||||
01000
|
||||
1000
|
||||
353
|
||||
465
|
||||
@!q
|
@ -1,35 +0,0 @@
|
||||
Liczby podzielne przez 25
|
||||
=========================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest dodatnią liczbą
|
||||
podzielną przez 25.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the given string is a positive integer divisible by 25.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 1.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 1.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 1/10
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
||||
0
|
||||
1000
|
||||
111111125
|
||||
25
|
||||
353
|
||||
465
|
||||
@!q
|
||||
x50
|
@ -1,36 +0,0 @@
|
||||
Kody pocztowe
|
||||
=============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy wydobyć z kodu pocztowego kod miasta (2 pierwsze
|
||||
cyfry). Jeśli napis nie jest kodem pocztowym, należy wypisać "<NONE>".
|
||||
Zakładamy, że kod pocztowy składa się z 2 cyfr, minusa i 3 cyfr. Jeśli
|
||||
napis nie spełnia podanych warunków, należy wypisać "<NONE>".
|
||||
|
||||
For each string, extract the postal code of a city (2 first digits).
|
||||
If the string is not a postal code, you should print "<NONE>".
|
||||
We assume that the postal code consists of 2 digits, minus character, and 3 digits.
|
||||
If the string doesn't fulfill the condition, you should print "<NONE>".
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 2.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 2.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 2/10
|
@ -1,6 +0,0 @@
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
23
|
||||
<NONE>
|
||||
61
|
||||
<NONE>
|
@ -1,6 +0,0 @@
|
||||
!@#$%^&
|
||||
0-333
|
||||
23-000
|
||||
61-23
|
||||
61-680
|
||||
BigFoot
|
@ -1,37 +0,0 @@
|
||||
Numer NIP
|
||||
=========
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest numerem NIP zapisanym w
|
||||
formacie xxx-xxx-xx-xx bądź xxx-xx-xx-xxx. Nie trzeba brać pod uwagę sumy
|
||||
kontrolnej.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the string is NIP number written in
|
||||
xxx-xxx-xx-xx bądź xxx-xx-xx-xxx format. You don't need to consider a checksum.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 3.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 3.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 3/10
|
@ -1,5 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,5 +0,0 @@
|
||||
000-00-00-000
|
||||
345-45-12-334
|
||||
345-455-12-34
|
||||
345-455-12-349
|
||||
3454551234
|
@ -1,37 +0,0 @@
|
||||
Telefon filmowy
|
||||
===============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest 9-cyfrowym numerem
|
||||
telefonu zapisanym w formacie "NNN-NNN-NNN" badź "NNN NNN NNN" zaczynającym
|
||||
sie od kombinacji "555".
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, you should check, if the string is a 9-digit phone number
|
||||
written in "NNN-NNN-NNN" or "NNN NNN NNN" format, which starts with "555".
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 4.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 4.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 4/10
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
||||
055-555-555
|
||||
505-324-555
|
||||
551-233-455
|
||||
555 000 000
|
||||
555 000-000
|
||||
555 123 456
|
||||
555-000 000
|
||||
555-000-000
|
||||
555-123-456
|
||||
556 345 667
|
||||
556 345 6675
|
||||
556 345-667
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
||||
Akronim
|
||||
=======
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest akronimem (ciągiem co
|
||||
najmniej dwóch i co najwyżej pięciu wielkich liter. Dodatkowo należy
|
||||
uwzględnić akronimy "PCMCIA" i "WYSIWYG".
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is an acronym (sequence
|
||||
of at least 2 and at most 5 capital letters.
|
||||
Additionally, you should include acronyms "PCMCIA" i "WYSIWYG".
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 5.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 5.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 5/10
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
||||
AAAAAA
|
||||
ABCDE
|
||||
ATX
|
||||
P
|
||||
PC
|
||||
PCMCIA
|
||||
PCMCIB
|
||||
Pc
|
||||
WYSIWYA
|
||||
WYSIWYG
|
||||
ZZZZ
|
@ -1,35 +0,0 @@
|
||||
Liczba pięcio bądź sześciocyfrowa
|
||||
=================================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje liczbę pięcio-
|
||||
bądź sześciocyfrową. Liczba nie powinna zawierać zer nieznaczących.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string represents
|
||||
5 or 6 digits number. The number should not contain leading zeros.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 6.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 6.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 6/10
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
||||
012345
|
||||
0123456
|
||||
10000
|
||||
100001
|
||||
12345
|
||||
123456
|
||||
333333333333
|
||||
9999
|
||||
99999
|
||||
999999
|
@ -1,35 +0,0 @@
|
||||
Gwiazdek
|
||||
========
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis składa się z samych gwiazdek
|
||||
(co najmniej jednej).
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string consists of only asterisks (at least one).
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 7.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 7.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 7/10
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
||||
*
|
||||
**
|
||||
***
|
||||
***********
|
||||
*a
|
||||
+
|
||||
a*
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
||||
Chichot
|
||||
=======
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest chichotem tzn. "hi"
|
||||
powtórzonym przynajmniej 2 razy, po czym następuje opcjonalny ciąg
|
||||
wykrzykników.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string consists of a sequence
|
||||
"hi" repeated at least 2 times followed by optional sequences of
|
||||
exclamation marks.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 8.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 8.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 8/10
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
||||
!!!!!
|
||||
!hi
|
||||
hi
|
||||
hi!!!
|
||||
hihi
|
||||
hihi!!!!!!!!!
|
||||
hihihi
|
||||
hihihi!
|
||||
hihihihihihihihi
|
||||
ih!
|
@ -1,36 +0,0 @@
|
||||
Wielka litera i dwie cyfry w środku
|
||||
===================================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis zawiera podciąg składający
|
||||
się z wielkiej litery i dwóch cyfr.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string contains a substring
|
||||
consisting of the capital letter and two digits.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 9.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 9.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 9/10
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
G3923d
|
||||
G9
|
||||
Ha3a5
|
||||
Z00
|
||||
Z0x0
|
||||
az33a
|
||||
dsdg34
|
||||
hahaA39dsdsd
|
||||
sssssssssssU23
|
@ -1,37 +0,0 @@
|
||||
Podzielność liczby wystąpień
|
||||
============================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest potęgą liczby 2
|
||||
zapisaną w systemie szesnastkowym. Liczba nie powinna zawierać zer
|
||||
nieznaczących.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string is a power of 2 written in the hexadecimal system.
|
||||
The number should not contain leading zeros.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 10.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 10.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 10/27
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
||||
0
|
||||
0008000
|
||||
08000
|
||||
1
|
||||
2
|
||||
400
|
||||
400 400
|
||||
4020
|
||||
8000
|
||||
800000
|
||||
8888
|
||||
A0
|
@ -1,40 +0,0 @@
|
||||
Podzielność przez cztery
|
||||
========================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis - zapisany
|
||||
dziesiętnie bądź szesnastkowo jest podzielny przez 4. Zapis szesnastkowy
|
||||
jest sygnalizowany przez prefiks "0x", cyfry szesnastkowe zapisywane jako
|
||||
wielkie litery. Liczba nie powinna zawierać zer nieznaczących.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string (written in hexadecimal
|
||||
or decimal system) is divisible by 4. A hexadecimal number
|
||||
is prefixed by "0x" and hexadecimal letters are capital letters.
|
||||
The number should not contain leading zeros.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 11.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 11.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 11/27
|
@ -1,17 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
@ -1,17 +0,0 @@
|
||||
0
|
||||
088
|
||||
0x0
|
||||
0x00B
|
||||
0x00C
|
||||
0x2
|
||||
0x34
|
||||
0xB
|
||||
0xC
|
||||
1
|
||||
100000
|
||||
16
|
||||
34
|
||||
34536
|
||||
4
|
||||
4 4
|
||||
88
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
||||
Nie koński łeb
|
||||
==============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest numerem telefonu
|
||||
zapisanym w formacie N-NNN-NNNNN-NNNN (N to dowolna cyfra), innym niż numer
|
||||
telefonu 1-500-56773-4323.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the given string is a phone number
|
||||
wirtten in N-NNN-NNNNN-NNNN format (N is any digit), other than
|
||||
1-500-56773-4323 phone number.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 12.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 12.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 12/27
|
@ -1,6 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
@ -1,6 +0,0 @@
|
||||
09-333-56773-4324
|
||||
1-500-00000-0000
|
||||
1-500-55773-4323
|
||||
1-500-56773-4323
|
||||
1-500-56773-4324
|
||||
9-333-56773-4324
|
@ -1,42 +0,0 @@
|
||||
Nie koński łeb 2
|
||||
================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest napisem złożonym z
|
||||
ciągu 5 wielkich liter i 4 wielkich liter oddzielonych spacją, które
|
||||
wstukane na standardowym telefonie dadzą inny numer niż uzyskane przez
|
||||
wstukanie napisu "HORSE HEAD". Zakładamy standardowe mapowanie liter na
|
||||
cyfry w telefonie ("ABC" - 2, "DEF" - 3 itd.)
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the given string consists of
|
||||
5 capital letters and 4 capital letter separated by space,
|
||||
which written in old cellphone keyboard shows another number than typing
|
||||
"HORSE HEAD". We assume standard old cellphone keyboard mapping
|
||||
("ABC" - 2, "DEF" - 3 etc.)
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 13.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 13.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 13/27
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
0MORSE HEAD
|
||||
AAAAA BBBB
|
||||
AAAAAA BBBB
|
||||
GOSRE IDAD
|
||||
HORSE HEAD
|
||||
MORSE HEAD
|
||||
MORSEHEAD
|
||||
ZOSRE IDAD
|
||||
morse head
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
||||
Nie 555
|
||||
=======
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest 9-cyfrowym numerem
|
||||
telefonu zapisanym w formacie "NNN-NNN-NNN" badź "NNN NNN NNN"
|
||||
niezaczynającym sie od kombinacji "555".
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the given number is 9 digit phone
|
||||
number written in "NNN-NNN-NNN" or "NNN NNN NNN" format,
|
||||
which does not start with "555"
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 14.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 14.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 14/27
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
||||
055-555-555
|
||||
505-324-555
|
||||
551-233-455
|
||||
555-123-456
|
||||
556 345 667
|
||||
556 345 6675
|
||||
556 345-667
|
@ -1,40 +0,0 @@
|
||||
Wynik-zwycięstwo
|
||||
================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje wynik meczu
|
||||
piłkarskiego (dwie liczby oddzielone dwukropkiem bądź minusem), przy czym
|
||||
pierwsza liczba jest większa od drugiej. Maksymalna liczba bramek
|
||||
zwycięskiej drużyny wynosi 11.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string stands for
|
||||
a soccer match result (two numbers separated by colon or minus character).
|
||||
The first number should be greater than the second.
|
||||
The maximum number of leading team is 11.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 15.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 15.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 15/27
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
||||
10-10
|
||||
10-9
|
||||
11-10
|
||||
11-11
|
||||
12:0
|
||||
2:1
|
||||
2:5
|
||||
3-1
|
||||
5:2
|
||||
5:2 3:1
|
||||
5:21
|
||||
7-0
|
@ -1,41 +0,0 @@
|
||||
Równanie
|
||||
========
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje proste równanie
|
||||
typu "A @ B = C", gdzie w miejscu A, B, C mogą pojawić się liczby dodatnie
|
||||
(bez nieznaczących zer) bądź zmienna "x" (zmienna "x" - dokładnie jeden raz
|
||||
w całym równaniu. '@' którąś z operacji - '+', '-', '*', '/'. Operatory
|
||||
arytmetyczne i równości mogą być otoczone przez spacje.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string stands for "A @ B = C" equation,
|
||||
where A, B, C are positive integers (no leading zeros) or "x" variable (only
|
||||
one "x" in the queation). "@" is of on '+', '-', '*', '/' operators.
|
||||
Arithmetic operators may be separated by spaces.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 16.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 16.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 16/27
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
||||
14 / x = 2
|
||||
2 + 2 + x = 8
|
||||
2 + 2 = 4
|
||||
2 + x = 4
|
||||
23 - x=13
|
||||
5+2=x
|
||||
x + x = 16
|
||||
x* 343=90900
|
@ -1,39 +0,0 @@
|
||||
Formy czasownika
|
||||
================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest formą czasownika
|
||||
zakończonego na "ować". Należy uwzględnić wszystkie formy z wyjątkiem
|
||||
imiesłowów. Napis musi być ciągiem małych liter (włącznie z polskimi
|
||||
literami).
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is a verb ending with "ować".
|
||||
You should include all forms, but a participle. The string should
|
||||
be a sequence of lower case letters (including polish letters)
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 17.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 17.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 17/27
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
||||
Abonować
|
||||
abonować
|
||||
abonowaćxxx
|
||||
anonsuje
|
||||
anonsuję
|
||||
modemowałyście
|
||||
prowokowany
|
||||
prowokuj
|
||||
sprowokuje
|
||||
óęererłujemy
|
@ -1,41 +0,0 @@
|
||||
Numer wiersza z Ewangelii
|
||||
=========================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest oznaczeniem wiersza z
|
||||
Ewangelii (w rodzaju "Mt 17, 3"). Skróty Ewangelii - "Mt", "Mk", "Łk", "J",
|
||||
liczba rozdziałów odpowiednio - 28, 16, 24, 22. Wiersz liczba z zakresu
|
||||
1-99 (nie trzeba sprawdzać czy faktycznie tyle jest w poszczególnych
|
||||
rozdziałach).
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is Evangel line number
|
||||
(like "Mt 17, 3"). Evangel abbreviations - "Mt", "Mk", "Łk", "J",
|
||||
paragraphs numbers correspondingly 28, 16, 24, 22. Verset name is 1-99.
|
||||
You don't need to check if there are such versets in the real Evangel.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 18.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 18.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 18/27
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
||||
J 22, 99
|
||||
J 23, 1
|
||||
Mk 16, 9
|
||||
Mk 17, 9
|
||||
Mk 7, 9
|
||||
Mt 1, 1
|
||||
Łk 24, 3
|
||||
Łk 30, 1
|
@ -1,35 +0,0 @@
|
||||
Potęga setki
|
||||
============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest potęgą liczby
|
||||
100.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string is the power of 100.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 19.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 19.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 19/27
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
||||
-100
|
||||
1
|
||||
10
|
||||
100
|
||||
10000
|
||||
1000000
|
||||
1001
|
||||
2000
|
||||
500
|
@ -1,36 +0,0 @@
|
||||
Numer telefonu
|
||||
==============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy wydobyć zadany napis jest numerem telefonu.
|
||||
Zakładamy, że numer telefonu składa się z dwóch cyfr opcjonalnie
|
||||
poprzedzonych zerem, po których następuje spacja i 7 cyfr w formacie
|
||||
N-NNN-NNN. Jeśli napis nie spełnia podanych warunków, należy wypisać
|
||||
"<NONE>".
|
||||
|
||||
For each string, extract a phone number. We assume, that the phone
|
||||
number consists of two digits (optionally prefixed by zero), followed
|
||||
by space and 7 digits in N-NNN-NNN format. If the string does
|
||||
not fulfill the condition, print "<NONE>".
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 20.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 20.
|
||||
|
||||
POINTS: 1
|
||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
||||
REMAINDER: 20/27
|
@ -1,6 +0,0 @@
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
@ -1,6 +0,0 @@
|
||||
00 0-000-000
|
||||
000 0-000-000
|
||||
0000 0-000-000
|
||||
061 5-555-553
|
||||
61 5-555-553
|
||||
61 5-555-5534
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user