Compare commits
No commits in common. "92f076743d82b55a20df6605086f34f0e10185ad" and "3a2cbcc7ca90e08d8b9f0d1105295071069d6224" have entirely different histories.
92f076743d
...
3a2cbcc7ca
@ -1,3 +0,0 @@
|
|||||||
Write a program to find lines containing the word "Hamlet".
|
|
||||||
Do use regular expressions.
|
|
||||||
|
|
@ -1,2 +0,0 @@
|
|||||||
Here comes Hamlet
|
|
||||||
Hamlet Hamlet again
|
|
@ -1,3 +0,0 @@
|
|||||||
Here comes Hamlet
|
|
||||||
ABC
|
|
||||||
Hamlet Hamlet again
|
|
@ -1,4 +0,0 @@
|
|||||||
Write a program to find lines containing the word "pies" separated by spaces.
|
|
||||||
The word does not need to have space on the left if it is the line beginning or space on the right if it is line ending.
|
|
||||||
Return line no matter of word "pies" casing.
|
|
||||||
Do use regular expressions.
|
|
@ -1,3 +0,0 @@
|
|||||||
Pies ma Alę
|
|
||||||
Kot i pies to zwierzęta
|
|
||||||
pies
|
|
@ -1,5 +0,0 @@
|
|||||||
Pies ma Alę
|
|
||||||
Ala ma psa
|
|
||||||
tu nic nie ma
|
|
||||||
Kot i pies to zwierzęta
|
|
||||||
pies
|
|
@ -1,4 +0,0 @@
|
|||||||
Write a program to find lines containing date from 1900 to 1999 in format '19XX r.' no matter what on the left or right of the expression.
|
|
||||||
Note that part ' r.' is obligatory.
|
|
||||||
Do use regular expressions.
|
|
||||||
|
|
@ -1,3 +0,0 @@
|
|||||||
Kiedyś był 1934 r.
|
|
||||||
Kiedyś był 1934 r.fsdfsdfsdf
|
|
||||||
1934 r. to jakaś data
|
|
@ -1,5 +0,0 @@
|
|||||||
Kiedyś był 1934 r.
|
|
||||||
Kiedyś był 1934 r.fsdfsdfsdf
|
|
||||||
Kiedyś był 1935 rok
|
|
||||||
1934 r. to jakaś data
|
|
||||||
1934 to też jakaś data
|
|
@ -1,3 +0,0 @@
|
|||||||
Write a program to find all maximum substrings of digits.
|
|
||||||
Return only these substrings separated by spaces in their order.
|
|
||||||
Do use regular expressions.
|
|
@ -1,4 +0,0 @@
|
|||||||
34234 34 5
|
|
||||||
34535
|
|
||||||
34
|
|
||||||
1992 1999
|
|
@ -1,5 +0,0 @@
|
|||||||
34234 34 dfd gfd 5
|
|
||||||
34535
|
|
||||||
fsdflskfjsdflk
|
|
||||||
fsdkfj sdf34fdfd
|
|
||||||
Firma powstała w 1992 r., z połączenia Authorware, Inc. (twórców pakietu Authorware) i MacroMind-Paracomp (producenta Macromind Director). W 1999 r. Macromedia zakupiła firmę Allaire i jej bi
|
|
@ -1,36 +0,0 @@
|
|||||||
Liczby podzielne przez 5
|
|
||||||
========================
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest liczbą całkowitą
|
|
||||||
podzielną przez 5. Napis nie powinien zawierać zer nieznaczących.
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string check, if the given string is an integer divisible by 5.
|
|
||||||
The string should not contain leading zeros.
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 10 z resztą 0.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 0.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 0/10
|
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
|||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
|||||||
-1005
|
|
||||||
-50
|
|
||||||
-76
|
|
||||||
0
|
|
||||||
00
|
|
||||||
01000
|
|
||||||
1000
|
|
||||||
353
|
|
||||||
465
|
|
||||||
@!q
|
|
@ -1,35 +0,0 @@
|
|||||||
Liczby podzielne przez 25
|
|
||||||
=========================
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest dodatnią liczbą
|
|
||||||
podzielną przez 25.
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string check, if the given string is a positive integer divisible by 25.
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 10 z resztą 1.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 1.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 1/10
|
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
|||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
|||||||
0
|
|
||||||
1000
|
|
||||||
111111125
|
|
||||||
25
|
|
||||||
353
|
|
||||||
465
|
|
||||||
@!q
|
|
||||||
x50
|
|
@ -1,36 +0,0 @@
|
|||||||
Kody pocztowe
|
|
||||||
=============
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy wydobyć z kodu pocztowego kod miasta (2 pierwsze
|
|
||||||
cyfry). Jeśli napis nie jest kodem pocztowym, należy wypisać "<NONE>".
|
|
||||||
Zakładamy, że kod pocztowy składa się z 2 cyfr, minusa i 3 cyfr. Jeśli
|
|
||||||
napis nie spełnia podanych warunków, należy wypisać "<NONE>".
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string, extract the postal code of a city (2 first digits).
|
|
||||||
If the string is not a postal code, you should print "<NONE>".
|
|
||||||
We assume that the postal code consists of 2 digits, minus character, and 3 digits.
|
|
||||||
If the string doesn't fulfill the condition, you should print "<NONE>".
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 10 z resztą 2.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 2.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 2/10
|
|
@ -1,6 +0,0 @@
|
|||||||
<NONE>
|
|
||||||
<NONE>
|
|
||||||
23
|
|
||||||
<NONE>
|
|
||||||
61
|
|
||||||
<NONE>
|
|
@ -1,6 +0,0 @@
|
|||||||
!@#$%^&
|
|
||||||
0-333
|
|
||||||
23-000
|
|
||||||
61-23
|
|
||||||
61-680
|
|
||||||
BigFoot
|
|
@ -1,37 +0,0 @@
|
|||||||
Numer NIP
|
|
||||||
=========
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest numerem NIP zapisanym w
|
|
||||||
formacie xxx-xxx-xx-xx bądź xxx-xx-xx-xxx. Nie trzeba brać pod uwagę sumy
|
|
||||||
kontrolnej.
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string check, if the string is NIP number written in
|
|
||||||
xxx-xxx-xx-xx bądź xxx-xx-xx-xxx format. You don't need to consider a checksum.
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 10 z resztą 3.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 3.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 3/10
|
|
@ -1,5 +0,0 @@
|
|||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
@ -1,5 +0,0 @@
|
|||||||
000-00-00-000
|
|
||||||
345-45-12-334
|
|
||||||
345-455-12-34
|
|
||||||
345-455-12-349
|
|
||||||
3454551234
|
|
@ -1,37 +0,0 @@
|
|||||||
Telefon filmowy
|
|
||||||
===============
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest 9-cyfrowym numerem
|
|
||||||
telefonu zapisanym w formacie "NNN-NNN-NNN" badź "NNN NNN NNN" zaczynającym
|
|
||||||
sie od kombinacji "555".
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string, you should check, if the string is a 9-digit phone number
|
|
||||||
written in "NNN-NNN-NNN" or "NNN NNN NNN" format, which starts with "555".
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 10 z resztą 4.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 4.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 4/10
|
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
|||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
|||||||
055-555-555
|
|
||||||
505-324-555
|
|
||||||
551-233-455
|
|
||||||
555 000 000
|
|
||||||
555 000-000
|
|
||||||
555 123 456
|
|
||||||
555-000 000
|
|
||||||
555-000-000
|
|
||||||
555-123-456
|
|
||||||
556 345 667
|
|
||||||
556 345 6675
|
|
||||||
556 345-667
|
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
|||||||
Akronim
|
|
||||||
=======
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest akronimem (ciągiem co
|
|
||||||
najmniej dwóch i co najwyżej pięciu wielkich liter. Dodatkowo należy
|
|
||||||
uwzględnić akronimy "PCMCIA" i "WYSIWYG".
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string, check if the string is an acronym (sequence
|
|
||||||
of at least 2 and at most 5 capital letters.
|
|
||||||
Additionally, you should include acronyms "PCMCIA" i "WYSIWYG".
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 10 z resztą 5.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 5.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 5/10
|
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
|||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
@ -1,11 +0,0 @@
|
|||||||
AAAAAA
|
|
||||||
ABCDE
|
|
||||||
ATX
|
|
||||||
P
|
|
||||||
PC
|
|
||||||
PCMCIA
|
|
||||||
PCMCIB
|
|
||||||
Pc
|
|
||||||
WYSIWYA
|
|
||||||
WYSIWYG
|
|
||||||
ZZZZ
|
|
@ -1,35 +0,0 @@
|
|||||||
Liczba pięcio bądź sześciocyfrowa
|
|
||||||
=================================
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje liczbę pięcio-
|
|
||||||
bądź sześciocyfrową. Liczba nie powinna zawierać zer nieznaczących.
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string, check if the given string represents
|
|
||||||
5 or 6 digits number. The number should not contain leading zeros.
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 10 z resztą 6.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 6.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 6/10
|
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
|||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
|||||||
012345
|
|
||||||
0123456
|
|
||||||
10000
|
|
||||||
100001
|
|
||||||
12345
|
|
||||||
123456
|
|
||||||
333333333333
|
|
||||||
9999
|
|
||||||
99999
|
|
||||||
999999
|
|
@ -1,35 +0,0 @@
|
|||||||
Gwiazdek
|
|
||||||
========
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis składa się z samych gwiazdek
|
|
||||||
(co najmniej jednej).
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string, check if the given string consists of only asterisks (at least one).
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 10 z resztą 7.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 7.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 7/10
|
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
|||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
|||||||
*
|
|
||||||
**
|
|
||||||
***
|
|
||||||
***********
|
|
||||||
*a
|
|
||||||
+
|
|
||||||
a*
|
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
|||||||
Chichot
|
|
||||||
=======
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest chichotem tzn. "hi"
|
|
||||||
powtórzonym przynajmniej 2 razy, po czym następuje opcjonalny ciąg
|
|
||||||
wykrzykników.
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string, check if the given string consists of a sequence
|
|
||||||
"hi" repeated at least 2 times followed by optional sequences of
|
|
||||||
exclamation marks.
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 10 z resztą 8.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 8.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 8/10
|
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
|||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
|||||||
!!!!!
|
|
||||||
!hi
|
|
||||||
hi
|
|
||||||
hi!!!
|
|
||||||
hihi
|
|
||||||
hihi!!!!!!!!!
|
|
||||||
hihihi
|
|
||||||
hihihi!
|
|
||||||
hihihihihihihihi
|
|
||||||
ih!
|
|
@ -1,36 +0,0 @@
|
|||||||
Wielka litera i dwie cyfry w środku
|
|
||||||
===================================
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis zawiera podciąg składający
|
|
||||||
się z wielkiej litery i dwóch cyfr.
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string, check if the given string contains a substring
|
|
||||||
consisting of the capital letter and two digits.
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 10 z resztą 9.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 9.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 9/10
|
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
|||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
|||||||
G3923d
|
|
||||||
G9
|
|
||||||
Ha3a5
|
|
||||||
Z00
|
|
||||||
Z0x0
|
|
||||||
az33a
|
|
||||||
dsdg34
|
|
||||||
hahaA39dsdsd
|
|
||||||
sssssssssssU23
|
|
@ -1,37 +0,0 @@
|
|||||||
Podzielność liczby wystąpień
|
|
||||||
============================
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest potęgą liczby 2
|
|
||||||
zapisaną w systemie szesnastkowym. Liczba nie powinna zawierać zer
|
|
||||||
nieznaczących.
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string, check if the given string is a power of 2 written in the hexadecimal system.
|
|
||||||
The number should not contain leading zeros.
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 27 z resztą 10.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 10.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 10/27
|
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
|||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
|||||||
0
|
|
||||||
0008000
|
|
||||||
08000
|
|
||||||
1
|
|
||||||
2
|
|
||||||
400
|
|
||||||
400 400
|
|
||||||
4020
|
|
||||||
8000
|
|
||||||
800000
|
|
||||||
8888
|
|
||||||
A0
|
|
@ -1,40 +0,0 @@
|
|||||||
Podzielność przez cztery
|
|
||||||
========================
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis - zapisany
|
|
||||||
dziesiętnie bądź szesnastkowo jest podzielny przez 4. Zapis szesnastkowy
|
|
||||||
jest sygnalizowany przez prefiks "0x", cyfry szesnastkowe zapisywane jako
|
|
||||||
wielkie litery. Liczba nie powinna zawierać zer nieznaczących.
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string, check if the given string (written in hexadecimal
|
|
||||||
or decimal system) is divisible by 4. A hexadecimal number
|
|
||||||
is prefixed by "0x" and hexadecimal letters are capital letters.
|
|
||||||
The number should not contain leading zeros.
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 27 z resztą 11.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 11.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 11/27
|
|
@ -1,17 +0,0 @@
|
|||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
@ -1,17 +0,0 @@
|
|||||||
0
|
|
||||||
088
|
|
||||||
0x0
|
|
||||||
0x00B
|
|
||||||
0x00C
|
|
||||||
0x2
|
|
||||||
0x34
|
|
||||||
0xB
|
|
||||||
0xC
|
|
||||||
1
|
|
||||||
100000
|
|
||||||
16
|
|
||||||
34
|
|
||||||
34536
|
|
||||||
4
|
|
||||||
4 4
|
|
||||||
88
|
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
|||||||
Nie koński łeb
|
|
||||||
==============
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest numerem telefonu
|
|
||||||
zapisanym w formacie N-NNN-NNNNN-NNNN (N to dowolna cyfra), innym niż numer
|
|
||||||
telefonu 1-500-56773-4323.
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string check, if the given string is a phone number
|
|
||||||
wirtten in N-NNN-NNNNN-NNNN format (N is any digit), other than
|
|
||||||
1-500-56773-4323 phone number.
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 27 z resztą 12.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 12.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 12/27
|
|
@ -1,6 +0,0 @@
|
|||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
@ -1,6 +0,0 @@
|
|||||||
09-333-56773-4324
|
|
||||||
1-500-00000-0000
|
|
||||||
1-500-55773-4323
|
|
||||||
1-500-56773-4323
|
|
||||||
1-500-56773-4324
|
|
||||||
9-333-56773-4324
|
|
@ -1,42 +0,0 @@
|
|||||||
Nie koński łeb 2
|
|
||||||
================
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest napisem złożonym z
|
|
||||||
ciągu 5 wielkich liter i 4 wielkich liter oddzielonych spacją, które
|
|
||||||
wstukane na standardowym telefonie dadzą inny numer niż uzyskane przez
|
|
||||||
wstukanie napisu "HORSE HEAD". Zakładamy standardowe mapowanie liter na
|
|
||||||
cyfry w telefonie ("ABC" - 2, "DEF" - 3 itd.)
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string check, if the given string consists of
|
|
||||||
5 capital letters and 4 capital letter separated by space,
|
|
||||||
which written in old cellphone keyboard shows another number than typing
|
|
||||||
"HORSE HEAD". We assume standard old cellphone keyboard mapping
|
|
||||||
("ABC" - 2, "DEF" - 3 etc.)
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 27 z resztą 13.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 13.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 13/27
|
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
|||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
|||||||
0MORSE HEAD
|
|
||||||
AAAAA BBBB
|
|
||||||
AAAAAA BBBB
|
|
||||||
GOSRE IDAD
|
|
||||||
HORSE HEAD
|
|
||||||
MORSE HEAD
|
|
||||||
MORSEHEAD
|
|
||||||
ZOSRE IDAD
|
|
||||||
morse head
|
|
@ -1,38 +0,0 @@
|
|||||||
Nie 555
|
|
||||||
=======
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest 9-cyfrowym numerem
|
|
||||||
telefonu zapisanym w formacie "NNN-NNN-NNN" badź "NNN NNN NNN"
|
|
||||||
niezaczynającym sie od kombinacji "555".
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string check, if the given number is 9 digit phone
|
|
||||||
number written in "NNN-NNN-NNN" or "NNN NNN NNN" format,
|
|
||||||
which does not start with "555"
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 27 z resztą 14.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 14.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 14/27
|
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
|||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
@ -1,7 +0,0 @@
|
|||||||
055-555-555
|
|
||||||
505-324-555
|
|
||||||
551-233-455
|
|
||||||
555-123-456
|
|
||||||
556 345 667
|
|
||||||
556 345 6675
|
|
||||||
556 345-667
|
|
@ -1,40 +0,0 @@
|
|||||||
Wynik-zwycięstwo
|
|
||||||
================
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje wynik meczu
|
|
||||||
piłkarskiego (dwie liczby oddzielone dwukropkiem bądź minusem), przy czym
|
|
||||||
pierwsza liczba jest większa od drugiej. Maksymalna liczba bramek
|
|
||||||
zwycięskiej drużyny wynosi 11.
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string, check if the given string stands for
|
|
||||||
a soccer match result (two numbers separated by colon or minus character).
|
|
||||||
The first number should be greater than the second.
|
|
||||||
The maximum number of leading team is 11.
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 27 z resztą 15.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 15.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 15/27
|
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
|||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
@ -1,12 +0,0 @@
|
|||||||
10-10
|
|
||||||
10-9
|
|
||||||
11-10
|
|
||||||
11-11
|
|
||||||
12:0
|
|
||||||
2:1
|
|
||||||
2:5
|
|
||||||
3-1
|
|
||||||
5:2
|
|
||||||
5:2 3:1
|
|
||||||
5:21
|
|
||||||
7-0
|
|
@ -1,41 +0,0 @@
|
|||||||
Równanie
|
|
||||||
========
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje proste równanie
|
|
||||||
typu "A @ B = C", gdzie w miejscu A, B, C mogą pojawić się liczby dodatnie
|
|
||||||
(bez nieznaczących zer) bądź zmienna "x" (zmienna "x" - dokładnie jeden raz
|
|
||||||
w całym równaniu. '@' którąś z operacji - '+', '-', '*', '/'. Operatory
|
|
||||||
arytmetyczne i równości mogą być otoczone przez spacje.
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string, check if the given string stands for "A @ B = C" equation,
|
|
||||||
where A, B, C are positive integers (no leading zeros) or "x" variable (only
|
|
||||||
one "x" in the queation). "@" is of on '+', '-', '*', '/' operators.
|
|
||||||
Arithmetic operators may be separated by spaces.
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 27 z resztą 16.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 16.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 16/27
|
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
|||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
|||||||
14 / x = 2
|
|
||||||
2 + 2 + x = 8
|
|
||||||
2 + 2 = 4
|
|
||||||
2 + x = 4
|
|
||||||
23 - x=13
|
|
||||||
5+2=x
|
|
||||||
x + x = 16
|
|
||||||
x* 343=90900
|
|
@ -1,39 +0,0 @@
|
|||||||
Formy czasownika
|
|
||||||
================
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest formą czasownika
|
|
||||||
zakończonego na "ować". Należy uwzględnić wszystkie formy z wyjątkiem
|
|
||||||
imiesłowów. Napis musi być ciągiem małych liter (włącznie z polskimi
|
|
||||||
literami).
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string, check if the string is a verb ending with "ować".
|
|
||||||
You should include all forms, but a participle. The string should
|
|
||||||
be a sequence of lower case letters (including polish letters)
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 27 z resztą 17.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 17.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 17/27
|
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
|||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
@ -1,10 +0,0 @@
|
|||||||
Abonować
|
|
||||||
abonować
|
|
||||||
abonowaćxxx
|
|
||||||
anonsuje
|
|
||||||
anonsuję
|
|
||||||
modemowałyście
|
|
||||||
prowokowany
|
|
||||||
prowokuj
|
|
||||||
sprowokuje
|
|
||||||
óęererłujemy
|
|
@ -1,41 +0,0 @@
|
|||||||
Numer wiersza z Ewangelii
|
|
||||||
=========================
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest oznaczeniem wiersza z
|
|
||||||
Ewangelii (w rodzaju "Mt 17, 3"). Skróty Ewangelii - "Mt", "Mk", "Łk", "J",
|
|
||||||
liczba rozdziałów odpowiednio - 28, 16, 24, 22. Wiersz liczba z zakresu
|
|
||||||
1-99 (nie trzeba sprawdzać czy faktycznie tyle jest w poszczególnych
|
|
||||||
rozdziałach).
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string, check if the string is Evangel line number
|
|
||||||
(like "Mt 17, 3"). Evangel abbreviations - "Mt", "Mk", "Łk", "J",
|
|
||||||
paragraphs numbers correspondingly 28, 16, 24, 22. Verset name is 1-99.
|
|
||||||
You don't need to check if there are such versets in the real Evangel.
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 27 z resztą 18.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 18.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 18/27
|
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
|||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
@ -1,8 +0,0 @@
|
|||||||
J 22, 99
|
|
||||||
J 23, 1
|
|
||||||
Mk 16, 9
|
|
||||||
Mk 17, 9
|
|
||||||
Mk 7, 9
|
|
||||||
Mt 1, 1
|
|
||||||
Łk 24, 3
|
|
||||||
Łk 30, 1
|
|
@ -1,35 +0,0 @@
|
|||||||
Potęga setki
|
|
||||||
============
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest potęgą liczby
|
|
||||||
100.
|
|
||||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
||||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string, check if the given string is the power of 100.
|
|
||||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
||||||
standard output and 'no' otherwise.
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 27 z resztą 19.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 19.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 19/27
|
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
|||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
||||||
no
|
|
@ -1,9 +0,0 @@
|
|||||||
-100
|
|
||||||
1
|
|
||||||
10
|
|
||||||
100
|
|
||||||
10000
|
|
||||||
1000000
|
|
||||||
1001
|
|
||||||
2000
|
|
||||||
500
|
|
@ -1,36 +0,0 @@
|
|||||||
Numer telefonu
|
|
||||||
==============
|
|
||||||
|
|
||||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
||||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
||||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
||||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
||||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
||||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
||||||
|
|
||||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
||||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
||||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
||||||
can not use negation in the programming language if it is
|
|
||||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
||||||
use one regular expression.
|
|
||||||
|
|
||||||
Dla każdego napisu należy wydobyć zadany napis jest numerem telefonu.
|
|
||||||
Zakładamy, że numer telefonu składa się z dwóch cyfr opcjonalnie
|
|
||||||
poprzedzonych zerem, po których następuje spacja i 7 cyfr w formacie
|
|
||||||
N-NNN-NNN. Jeśli napis nie spełnia podanych warunków, należy wypisać
|
|
||||||
"<NONE>".
|
|
||||||
|
|
||||||
For each string, extract a phone number. We assume, that the phone
|
|
||||||
number consists of two digits (optionally prefixed by zero), followed
|
|
||||||
by space and 7 digits in N-NNN-NNN format. If the string does
|
|
||||||
not fulfill the condition, print "<NONE>".
|
|
||||||
|
|
||||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
||||||
dzieli się przez 27 z resztą 20.
|
|
||||||
|
|
||||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 20.
|
|
||||||
|
|
||||||
POINTS: 1
|
|
||||||
DEADLINE: 2021-12-04 23:59:59
|
|
||||||
REMAINDER: 20/27
|
|
@ -1,6 +0,0 @@
|
|||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
yes
|
|
||||||
no
|
|
@ -1,6 +0,0 @@
|
|||||||
00 0-000-000
|
|
||||||
000 0-000-000
|
|
||||||
0000 0-000-000
|
|
||||||
061 5-555-553
|
|
||||||
61 5-555-553
|
|
||||||
61 5-555-5534
|
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user