## Projekt GRK 2023Z Szymon Szczubkowski, Agnieszka Wyrosławska ## Zaimplementowane technologie ### Physically based rendering W projekcie zaimplementowane jest oświetlenie **PBR**. Wspiera ono albedo, roughness, metallic, ambient occlusion oraz **normal** mapy. ### Normal mapping Razem z **PBR** zaimplementowane zostało wsparcie dla **normal maps**. ![picture](https://i.imgur.com/VJP72bY.png) ### Skybox cubemap W tle widoczny jest skybox kosmosu. ![picture](https://i.imgur.com/1X3LDC5.png) ### Billboarding Na potrzeby wyświetlania cząsteczek ognia zaimplementowany został **billboarding**. Aby osiągnąć bardziej realistyczny efekt płonącego ognia wykorzystana została technika **blending**u. ![picture](https://i.gyazo.com/d00aba38d49f6179861f68ec464b4753.gif) ### Gamepad mapping Jeśli wykryty zostanie gamepad, sterowanie zostanie na niego przełączone. Sprawdzany jest stopień popchnięcia gałki oraz wciśnięcia spustu, prędkość statku skaluje się z nimi. Sterowanie wygląda następująco: FUNKCJA | PRZYCISK --- | --- LOT W PRZÓD | PRAWY TRIGGER LOT W TYŁ | LEWY TRIGGER OBRÓT LEWO-PRAWO | LEWA GAŁKA NACHYLENIE GÓRA-DÓŁ | PRAWA GAŁKA MONOTWANIE ULEPSZENIA | A / X ### Interaktywność W związku z brakami kadrowymi, "gra" stanowi bardziej demo typu "Proof of concept". Możliwe jest zebranie ulepszenia które poprawia prędkość statku oraz zmienia kolor płomieni. ![picture](https://i.gyazo.com/35f28bdc6ef12186f38395b3f967cdb7.gif)