Grafika2023/PlanetCreator/PlanetCreator.cpp
2023-12-18 17:00:22 +01:00

60 lines
1.9 KiB
C++

// PlanetCreator.cpp : Ten plik zawiera funkcję „main”. W nim rozpoczyna się i kończy wykonywanie programu.
//
#include "glew.h"
#include "GLFW/glfw3.h"
#include "glm.hpp"
#include "ext.hpp"
#include <iostream>
#include <cmath>
int main(int argc, char** argv)
{
// inicjalizacja glfw
glfwInit();
glfwWindowHint(GLFW_CONTEXT_VERSION_MAJOR, 3);
glfwWindowHint(GLFW_CONTEXT_VERSION_MINOR, 3);
glfwWindowHint(GLFW_OPENGL_PROFILE, GLFW_OPENGL_CORE_PROFILE);
#ifdef __APPLE__
glfwWindowHint(GLFW_OPENGL_FORWARD_COMPAT, GL_TRUE);
#endif
// tworzenie okna za pomoca glfw
GLFWwindow* window = glfwCreateWindow(500, 500, "FirstWindow", NULL, NULL);
if (window == NULL)
{
std::cout << "Failed to create GLFW window" << std::endl;
glfwTerminate();
return -1;
}
glfwMakeContextCurrent(window);
// ladowanie OpenGL za pomoca glew
glewInit();
glViewport(0, 0, 500, 500);
init(window);
// uruchomienie glownej petli
renderLoop(window);
shutdown(window);
glfwTerminate();
return 0;
}
// Uruchomienie programu: Ctrl + F5 lub menu Debugowanie > Uruchom bez debugowania
// Debugowanie programu: F5 lub menu Debugowanie > Rozpocznij debugowanie
// Porady dotyczące rozpoczynania pracy:
// 1. Użyj okna Eksploratora rozwiązań, aby dodać pliki i zarządzać nimi
// 2. Użyj okna programu Team Explorer, aby nawiązać połączenie z kontrolą źródła
// 3. Użyj okna Dane wyjściowe, aby sprawdzić dane wyjściowe kompilacji i inne komunikaty
// 4. Użyj okna Lista błędów, aby zobaczyć błędy
// 5. Wybierz pozycję Projekt > Dodaj nowy element, aby utworzyć nowe pliki kodu, lub wybierz pozycję Projekt > Dodaj istniejący element, aby dodać istniejące pliku kodu do projektu
// 6. Aby w przyszłości ponownie otworzyć ten projekt, przejdź do pozycji Plik > Otwórz > Projekt i wybierz plik sln