60 lines
1.9 KiB
C++
60 lines
1.9 KiB
C++
// PlanetCreator.cpp : Ten plik zawiera funkcję „main”. W nim rozpoczyna się i kończy wykonywanie programu.
|
|
//
|
|
#include "glew.h"
|
|
|
|
#include "GLFW/glfw3.h"
|
|
#include "glm.hpp"
|
|
#include "ext.hpp"
|
|
#include <iostream>
|
|
#include <cmath>
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
int main(int argc, char** argv)
|
|
{
|
|
// inicjalizacja glfw
|
|
glfwInit();
|
|
glfwWindowHint(GLFW_CONTEXT_VERSION_MAJOR, 3);
|
|
glfwWindowHint(GLFW_CONTEXT_VERSION_MINOR, 3);
|
|
glfwWindowHint(GLFW_OPENGL_PROFILE, GLFW_OPENGL_CORE_PROFILE);
|
|
|
|
#ifdef __APPLE__
|
|
glfwWindowHint(GLFW_OPENGL_FORWARD_COMPAT, GL_TRUE);
|
|
#endif
|
|
|
|
// tworzenie okna za pomoca glfw
|
|
GLFWwindow* window = glfwCreateWindow(500, 500, "FirstWindow", NULL, NULL);
|
|
if (window == NULL)
|
|
{
|
|
std::cout << "Failed to create GLFW window" << std::endl;
|
|
glfwTerminate();
|
|
return -1;
|
|
}
|
|
glfwMakeContextCurrent(window);
|
|
|
|
// ladowanie OpenGL za pomoca glew
|
|
glewInit();
|
|
glViewport(0, 0, 500, 500);
|
|
|
|
init(window);
|
|
|
|
// uruchomienie glownej petli
|
|
renderLoop(window);
|
|
|
|
shutdown(window);
|
|
glfwTerminate();
|
|
return 0;
|
|
}
|
|
|
|
// Uruchomienie programu: Ctrl + F5 lub menu Debugowanie > Uruchom bez debugowania
|
|
// Debugowanie programu: F5 lub menu Debugowanie > Rozpocznij debugowanie
|
|
|
|
// Porady dotyczące rozpoczynania pracy:
|
|
// 1. Użyj okna Eksploratora rozwiązań, aby dodać pliki i zarządzać nimi
|
|
// 2. Użyj okna programu Team Explorer, aby nawiązać połączenie z kontrolą źródła
|
|
// 3. Użyj okna Dane wyjściowe, aby sprawdzić dane wyjściowe kompilacji i inne komunikaty
|
|
// 4. Użyj okna Lista błędów, aby zobaczyć błędy
|
|
// 5. Wybierz pozycję Projekt > Dodaj nowy element, aby utworzyć nowe pliki kodu, lub wybierz pozycję Projekt > Dodaj istniejący element, aby dodać istniejące pliku kodu do projektu
|
|
// 6. Aby w przyszłości ponownie otworzyć ten projekt, przejdź do pozycji Plik > Otwórz > Projekt i wybierz plik sln
|