diff --git a/README.md b/README.md
new file mode 100644
index 0000000..21da27b
--- /dev/null
+++ b/README.md
@@ -0,0 +1,24 @@
+# Interaktywny symulator lotu kosmicznego 3D "Interstellar Odyssey"
+
+Wiktoria Grzesik
+Maksymilian Szygenda
+Nikodem Hederych
+
+## Motyw Aplikacji:
+Interstellar Odyssey to gra kosmiczna, której celem jest eksploracja kosmicznego świata, zbieranie skarbów i unikanie przeszkód. Gracz wciela się w rolę pilota statku kosmicznego, podróżując przez kolorowe i pełne niespodzianek galaktyki.
+
+### Sceny:
+- Kosmiczne asteroidy i planety.
+- Pasy planetoid.
+
+### Interakcje:
+- Sterowanie statkiem.
+- Strzelanie pociskami.
+- Zbieranie gwiazdek.
+- Unikanie przeszkód.
+
+### Przełożenie Metod Grafiki na Realizację Motywu Aplikacji:
+* Mapowanie Normalnych: Detale powierzchni planet i asteroid, nadana trójwymiarowość.
+* PBR (Physically Based Rendering): Odpowiedzialne za realistyczne oświetlenie, cienie, odbicia i tekstury wysokiej jakości na statkach kosmicznych i otaczających obiektach.
+* Proceduralne Generowanie Terenu: Generowanie asteroid i gwiazdek w przestrzeni kosmicznej.
+* Animacja ruchu statku: Płynne i realistyczne ruchy statku kosmicznego przy skręcaniu, wznoszeniu i opadaniu.