aktualizacja pliku
This commit is contained in:
parent
c15d4cc091
commit
f0e5e4389d
111
use-case-5.md
111
use-case-5.md
@ -0,0 +1,111 @@
|
||||
Use Case 5: Transfer pieniędzy
|
||||
=====================
|
||||
|
||||
**Aktor podstawowy:** Klient
|
||||
|
||||
|
||||
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
||||
-----------------------------------------------
|
||||
|
||||
- Klient: oczekuje możliwości bezproblemowego i bezpiecznego transferu pieniędzy na inne konto.
|
||||
|
||||
- Bank: chce mieć możliwość monitorowania pracy systemu z możliwością pobrania historii transakcji czy stanu nominałów bankomacie.
|
||||
|
||||
- Dostawca usług bankomatowych: chce aktualizować oprogramowanie systemu oraz zapewnić bezpieczeństwo i sprawność transakcji.
|
||||
|
||||
- Regulator finansowy: chce nadzorować działanie bankomatu zgodnie z przepisami prawnymi i regulacjami dotyczącymi transakcji finansowych.
|
||||
|
||||
|
||||
Warunki wstępne:
|
||||
----------------
|
||||
|
||||
Klient jest zidentyfikowany poprzez wprowadzenie karty i przeprowadzona została weryfikacja kodu PIN, następnie klient wybrał opcje transferu pieniędzy.
|
||||
|
||||
Warunki końcowe:
|
||||
----------------
|
||||
|
||||
Transakcja przebiegła w bezpieczny i sprawny sposób. Stan konta został zaktualizoway u nadawcy transferu oraz jego odbiorcy. Historia transakcji w bankomacie została zaktualizowana.
|
||||
|
||||
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
||||
---------------------------------------
|
||||
|
||||
1. Klient podaje imię, nazwisko i numer konta odbiorcy.
|
||||
2. System sprawdza poprawność danych.
|
||||
3. System sprawdza czy odbiorca posiada aktywną usługę transferu.
|
||||
4. Klient wprowadza kwotę transferu.
|
||||
5. System sprawdza czy klient posiada wystarczająco środków na koncie.
|
||||
6. Klient akceptuje transfer pieniędzy.
|
||||
7. System aktualizuje stan konta klienta oraz odbiorcy transferu.
|
||||
8. System aktualizuje historię transakcji.
|
||||
9. System oddaje klientowi kartę.
|
||||
10. Klient odchodzi od bankomatu.
|
||||
|
||||
|
||||
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
||||
------------------------------------
|
||||
|
||||
*a. System zawiesił się.
|
||||
|
||||
1. Dostawca usług bankomatowych monitorujący pracę bankomatu wzywa serwisanta.
|
||||
2. Bank zamraża na czas trwania serwisu konto bankkowe klienta.
|
||||
3. Serwisant otwiera ręcznie bankomat.
|
||||
4. Serwisant ręcznie oddaje kartę klientowi
|
||||
5. Serwisant restartuje system.
|
||||
6. Bank pobiera historię ostatnich transakcji.
|
||||
|
||||
2a. System wykrył niepoprawne dane.
|
||||
|
||||
1. System prosi o ponowne wprowadzenie danych.
|
||||
|
||||
1a. Przekroczono limit prób wpisywania poprawnych danych
|
||||
|
||||
1. System wyświetla informacje o przekroczonym limicie prób.
|
||||
2. System przesyła informacje o przekroczonym limicie do banku w celach bezpieczeństwa.
|
||||
3. System oddaje klientowi kartę.
|
||||
|
||||
1b. Nie przekroczono limitu prób wpisywania poprawnych danych
|
||||
|
||||
1. Klient wprowadza dane.
|
||||
|
||||
3a. Odbiorca nie akceptuje usługi transferu poprzez bankomat.
|
||||
|
||||
1. System wyświetla informacje o braku dostępności usługi dla danego odbiorcy.
|
||||
2. System prosi o podanie innego odbiorcy transferu.
|
||||
|
||||
5a. Klient nie posiada wystarczających środków na koncie.
|
||||
|
||||
1. System wyświetla informacje o braku wystarczająycych środków na koncie by dokonać transferu pieniędzy.
|
||||
2. System prosi o podanie nowej kwoty transferu.
|
||||
|
||||
6a. Klient nie akceptuje transferu pieniędzy.
|
||||
|
||||
1. System wraca do wyboru opcji w bankomacie.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Wymagania specjalne:
|
||||
--------------------
|
||||
|
||||
- ... <!--np. Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim. -->
|
||||
|
||||
- ...
|
||||
|
||||
- ...
|
||||
|
||||
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
||||
---------------------------------------------------------------
|
||||
|
||||
2a. ...
|
||||
|
||||
2b. ...
|
||||
|
||||
3a. ... <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. -->
|
||||
|
||||
Kwestie otwarte:
|
||||
----------------
|
||||
|
||||
- ... <!-- np. Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy?-->
|
||||
|
||||
- ...
|
||||
|
||||
- ...
|
@ -49,7 +49,7 @@ Klient przychodzi do bankomatu i wkłada kartę. Klient wprowadza kod PIN. Syste
|
||||
|
||||
### Use case 5: Transfer pieniędzy
|
||||
|
||||
Klient przychodzi do bankomatu i wkłada kartę. Klient wprowadza kod PIN. System weryfikuje jego poprawność. System wyświetla możliwe opcje. Klient wybiera opcje transferu pieniędzy. Klient podaje imię, nazwisko i numer konta odbiorcy. System sprawdza czy klient posiada wystarczająco środków na koncie, weryfikuje poprawność danych oraz pyta o potwierdzenie. Klient akceptuje transfer. System aktualizuje stan konta klienta oraz odbiorcy transferu. System oddaje klientowi kartę. Klient odchodzi od bankomatu.
|
||||
Klient przychodzi do bankomatu i wkłada kartę. Klient wprowadza kod PIN. System weryfikuje jego poprawność. System wyświetla możliwe opcje. Klient wybiera opcje transferu pieniędzy. Klient podaje imię, nazwisko i numer konta odbiorcy. System sprawdza poprawność danych. System sprawdza czy odbiorca posiada aktywną usługę transferu. Klient wprowadza kwotę transferu. System sprawdza czy klient posiada wystarczająco środków na koncie oraz pyta o potwierdzenie. Klient akceptuje transfer. System aktualizuje stan konta klienta oraz odbiorcy transferu. System oddaje klientowi kartę. Klient odchodzi od bankomatu.
|
||||
|
||||
### Use case 6: Uzupełnienie pieniędzy
|
||||
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user