Use Case 3: Sprawdzenie salda konta ===================== **Aktor podstawowy:** Klient Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: ----------------------------------------------- - Klient: oczekuje bardzo prostej operacji, która w zrozumiały sposób udostępni mu saldo konta - Bank: oczekuje poprawnych danych od klienta oraz posługiwanie się instrukcją wyświetlone na ekranie Warunki wstępne: ---------------- Klient wkłada kartę do czytnika, przechodzi etap weryfikacji konta. Następnie wybiera opcję Sprawdzenie salda konta. Warunki końcowe: ---------------- Klient dowiaduje się o jego aktualnym stanie konta. Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): --------------------------------------- 1. Klient wkłada kartę do czytnika 2. System akceptuje kartę 3. System prosi o PIN klienta 4. Klient wprowadza kod PIN 5. System potwierdza poprawność PIN 6. System wyświetla wszystkie opcje klientowi 7. Klient wybiera opcje Sprawdzenie salda konta 8. System pobiera opłatę 9. System wyświetla stan konta klienta oraz opcje 10. Klient zapoznaje się z stanem konta 11. Klient wybiera opcje powrotu 12. System wyswietla wszystkie opcje klientowi 13. Klient wybiera opcje wyjscia 14. System oddaje kartę klientowi 15. Klient odbiera kartę Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): ------------------------------------ *a. System przestał odpowiadać 1. System zatrzymuje u siebie kartę 2. System powiadamia o awarii *b. Klient przestał reagować 1. System zatrzymuje u siebie kartę 2a. System nie akceptuje karte przez bank 1. System sprawdza bank konta 2. System nie znajduje banku w dozwolonych 3. System informuje klienta 4. System zwraca karte 2b. System nie akceptuje karte przez date ważności 1. System sprawdza stan ważności karty 2. System powiadamia o przeterminowaniu karty 3. System zatrzymuje u siebie kartę 5a. Nieprawidłowy PIN 1. System powiadamia o nieprawidłowym PIN oraz jeszcze 2 próbach wprowadzenia PIN 2. Klient wprowadza PIN 3. System potwierdza poprawność PIN 4. Powrót do scenariusza głównego 5b. Nieprawidłowy PIN drugi raz 1. System powiadamia o nieprawidłowym PIN oraz jeszcze jednej próbie wprowadzenia PIN 2. Klient wprowadza PIN 3. System potwierdza poprawność PIN 4. Powrót do scenariusza głównego 5c. Nieprawidłowy PIN trzeci raz 1. System powiadamia o nieprawidłowym PIN 2. System powiadamia o blokadzie kodu PIN 3. System powiadamia bank o nieudanej próbie 4. System zatrzymuje kartę u siebie 8a. Darmowa operacja 1. System sprawdza bank konta klienta 2. System informuje o darmowej operacji 3. Powrót do scenariusza głównego 8b. Koszt operacji 1. System sprawdza bank konta klienta 2. System informuje o kosztach operacji 3. Powrót do scenariusza głównego 11a. Pobranie salda 1. Klient wybiera opcje potwierdzenia salda 2. System drukuje potwierdzenie salda. 3. Klient odbiera potwierdzenie salda 4. Powrót do scenariusza głównego Wymagania specjalne: -------------------- - Opcja wyboru języka spośród obsługiwanych w intuicyjny sposób. - Proste instrukcje postępowania na każdym etapie. Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: --------------------------------------------------------------- 1a. PIN składa się z 4 cyfr 2a. Nieprawidłowe wpisania PIN trzykrotnie powoduje zatrzymania karty w bankomacie 3a. Przy długim braku reakcji ze strony klienta, bankomat zatrzymuje karte w bankomacie. 4a. Przeterminowane karty bankomat zatrzymuje u siebie. Kwestie otwarte: ---------------- W jaki sposób sprawdzać czy klient jest aktywny? Czy bankomat powinien zatrzymywać karty podczas błędów systemu?