printy sa zakomentowane i system oceniania jest bardziej szczegolowy
This commit is contained in:
parent
74f58ec742
commit
749f87a428
152
main.py
152
main.py
@ -70,8 +70,10 @@ class Game:
|
||||
self.allpositionsSet.add(tuple(self.positions))
|
||||
AllPositionsSetA=len(self.allpositionsSet)
|
||||
if(AllPositionsSetA>AllPositionsSetB):
|
||||
self.positions.append([1000])
|
||||
self.positions.append((1000))
|
||||
self.allpositions.append(self.positions)
|
||||
#print("TO SA KOLEJNE po randomowaniu")
|
||||
#print(self.allpositions)
|
||||
def sprawdz_powtorzenia(tablica):
|
||||
wystapienia = set()
|
||||
for element in tablica[:-1]:
|
||||
@ -81,6 +83,7 @@ class Game:
|
||||
return False # Brak powtórzeń
|
||||
def ocena_tablicy(dane):
|
||||
for x in range(100):
|
||||
grade=0
|
||||
if(sprawdz_powtorzenia(dane[x])):
|
||||
dane[x][-1]=10000000
|
||||
else:
|
||||
@ -88,19 +91,60 @@ class Game:
|
||||
x2,y2=dane[x][1]
|
||||
x3,y3=dane[x][2]
|
||||
x4,y4=dane[x][3]
|
||||
r1=math.sqrt((x1 - x2)**2 + (y1 - y2)**2)
|
||||
r2=math.sqrt((x2 - x3)**2 + (y2 - y3)**2)
|
||||
r3=math.sqrt((x3 - x4)**2 + (y3 - y4)**2)
|
||||
x5,y5=dane[x][4]
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
r1=math.sqrt((x1 - x4)**2 + (y1 - y4)**2)
|
||||
r2=math.sqrt((x4 - x2)**2 + (y4 - y2)**2)
|
||||
r3=math.sqrt((x2 - x3)**2 + (y2 - y3)**2)
|
||||
r4=math.sqrt((x3 - x5)**2 + (y3 - y5)**2)
|
||||
r5=math.sqrt((x5 - x4)**2 + (y5 - y4)**2)
|
||||
r12=math.sqrt((x1 - x3)**2 + (y1 - y3)**2)
|
||||
r13=math.sqrt((x1 - x2)**2 + (y1 - y2)**2)
|
||||
avg=(r1+r2+r3)/3
|
||||
grade=abs(r1-avg)+abs(r2-avg)+abs(r3-avg)
|
||||
if(r1<4):
|
||||
grade=grade+5
|
||||
if(r12<4):
|
||||
grade=grade+5
|
||||
if(r13<4):
|
||||
r14=math.sqrt((x1 - x5)**2 + (y1 - y5)**2)
|
||||
spr=math.sqrt((x2 - x3)**2 + (y2 - y3)**2)
|
||||
spr1=math.sqrt((x2 - x4)**2 + (y2 - y4)**2)
|
||||
spr2=math.sqrt((x2 - x5)**2 + (y2 - y5)**2)
|
||||
spr3=math.sqrt((x3 - x4)**2 + (y3 - y4)**2)
|
||||
spr4=math.sqrt((x3 - x5)**2 + (y3 - y5)**2)
|
||||
spr5=math.sqrt((x4 - x5)**2 + (y4 - y5)**2)
|
||||
avg=(r1+r2+r3+r4+r5)/5
|
||||
grade=abs(r1-avg)+abs(r2-avg)+abs(r3-avg)+abs(r4-avg)+abs(r5-avg)
|
||||
if(r1<5):
|
||||
grade=grade+2
|
||||
if(r12<5):
|
||||
grade=grade+2
|
||||
if(r13<5):
|
||||
grade=grade+2
|
||||
if(r14<5):
|
||||
grade=grade+2
|
||||
if(spr<5 or spr1<5 or spr2<5 or spr3<5 or spr4<5 or spr5<5):
|
||||
grade=grade+5
|
||||
|
||||
|
||||
x6,y6=dane[x][-2]
|
||||
x7,y7=dane[x][-3]
|
||||
x8,y8=dane[x][-4]
|
||||
x9,y9=dane[x][-5]
|
||||
x0,y0=dane[x][-6]
|
||||
rock1=math.sqrt((x6 - x7)**2 + (y6 - y7)**2)
|
||||
rock2=math.sqrt((x6 - x8)**2 + (y6 - y8)**2)
|
||||
rock3=math.sqrt((x6 - x9)**2 + (y6 - y9)**2)
|
||||
rock4=math.sqrt((x6 - x0)**2 + (y6 - y0)**2)
|
||||
|
||||
rock5=math.sqrt((x7 - x8)**2 + (y7 - y8)**2)
|
||||
rock6=math.sqrt((x7 - x9)**2 + (y7 - y9)**2)
|
||||
rock7=math.sqrt((x7 - x0)**2 + (y7 - y0)**2)
|
||||
|
||||
rock8=math.sqrt((x8 - x9)**2 + (y8 - y9)**2)
|
||||
rock9=math.sqrt((x8 - x0)**2 + (y8 - y0)**2)
|
||||
|
||||
rock0=math.sqrt((x9 - x0)**2 + (y9 - y0)**2)
|
||||
if(rock1<2 or rock2<2 or rock3<2 or rock4<2 or rock5<2 or rock6<2 or rock7<2 or rock8<2 or rock9<2 or rock0<2):
|
||||
grade=grade+3
|
||||
|
||||
|
||||
grade=round(grade,2)*100
|
||||
dane[x][-1]=grade
|
||||
return dane
|
||||
@ -114,38 +158,100 @@ class Game:
|
||||
pary.append([i, j])
|
||||
return pary
|
||||
self.WszystkiePary=generuj_pary(7)
|
||||
#print("")
|
||||
#print("")
|
||||
#print("WszystkiePary")
|
||||
#print(self.WszystkiePary)
|
||||
|
||||
def polacz_tablice(tablica1, tablica2,n):
|
||||
nowa_tablica = tablica1[:n] + tablica2[n:]
|
||||
return nowa_tablica
|
||||
self.positionsAfterGrade=ocena_tablicy(self.allpositions)
|
||||
#print("")
|
||||
#print("")
|
||||
#print("")
|
||||
#print("Po ocenie ")
|
||||
#print(self.positionsAfterGrade)
|
||||
self.sortedAfterGrade=sort_tablicy(self.positionsAfterGrade)
|
||||
n=10
|
||||
#print("")
|
||||
#print("")
|
||||
#print("")
|
||||
#print("Po sortowaniu ")
|
||||
#print(self.sortedAfterGrade)
|
||||
n=100
|
||||
self.licznik=0
|
||||
|
||||
while(self.sortedAfterGrade[0][16]!=0 or self.licznik <n):
|
||||
while(self.sortedAfterGrade[0][16]!=0 and self.licznik <n):
|
||||
#print("NUMER ITERACJI: "+str(self.licznik))
|
||||
#print("")
|
||||
#print("")
|
||||
|
||||
self.WynikKombinacji=[]
|
||||
pomWynikInt=0
|
||||
pomWszystkieParyInt=0
|
||||
|
||||
while(len(self.WynikKombinacji)<20 and pomWszystkieParyInt<21):
|
||||
|
||||
|
||||
gen1=self.sortedAfterGrade[self.WszystkiePary[pomWszystkieParyInt][0]-1]
|
||||
gen1[-1]=9966
|
||||
#print("gen1")
|
||||
#print(gen1)
|
||||
gen2=self.sortedAfterGrade[self.WszystkiePary[pomWszystkieParyInt][1]-1]
|
||||
gen2[-1]=9966
|
||||
#print("gen2")
|
||||
#print(gen2)
|
||||
rollKombinacja=random.randint(0,100)# chance 60%
|
||||
rollMutacja=random.randint(0,100)# chance 10%
|
||||
|
||||
#print("rollKombinacja:"+str(rollKombinacja))
|
||||
|
||||
if(rollKombinacja<61):
|
||||
KombInt=random.randint(1,16)
|
||||
self.WynikKombinacji.append(polacz_tablice(gen1,gen2,KombInt))
|
||||
if(rollMutacja<11):
|
||||
MutacjaInt=random.randint(0,16)
|
||||
KombInt=random.randint(1,4)
|
||||
#print("KombInt:"+str(KombInt))
|
||||
#print("Przed append")
|
||||
#print(self.WynikKombinacji)
|
||||
losujKtoGen1=random.randint(0,100)
|
||||
#print("")
|
||||
#print(losujKtoGen1)
|
||||
if(losujKtoGen1>50):
|
||||
self.WynikKombinacji.append(polacz_tablice(gen1,gen2,KombInt))
|
||||
else:
|
||||
self.WynikKombinacji.append(polacz_tablice(gen2,gen1,KombInt))
|
||||
#print("Po append")
|
||||
#print(self.WynikKombinacji)
|
||||
rollMutacja=random.randint(0,100)# chance 10%
|
||||
#print("rollMutacja:"+str(rollMutacja))
|
||||
if(rollMutacja<90):
|
||||
#print("rolowanie mutacji")
|
||||
MutacjaInt=random.randint(0,4)
|
||||
#print(MutacjaInt)
|
||||
xPoMutacji=random.randint(0,12) #x
|
||||
yPoMutacji=random.randint(0,11) #y
|
||||
#print("rolowanie x y")
|
||||
#print(xPoMutacji,yPoMutacji)
|
||||
self.WynikKombinacji[pomWynikInt][MutacjaInt]=[xPoMutacji,yPoMutacji]
|
||||
pomWynikInt=pomWynikInt+1
|
||||
pomWynikInt=pomWynikInt+1
|
||||
pomWszystkieParyInt=pomWszystkieParyInt+1
|
||||
laczenieGeneracji=self.sortedAfterGrade[:(100-len(self.WynikKombinacji))]+self.WynikKombinacji
|
||||
#print("pewna czesc ")
|
||||
#print(self.sortedAfterGrade[:(100-len(self.WynikKombinacji))])
|
||||
#print("reszta ")
|
||||
#print("")
|
||||
#print(self.WynikKombinacji)
|
||||
|
||||
OcenaWszystkich=ocena_tablicy(laczenieGeneracji)
|
||||
#print("Przed DODANIEM GENERACJI")
|
||||
#print(self.sortedAfterGrade)
|
||||
#print("")
|
||||
#print("")
|
||||
self.sortedAfterGrade=sort_tablicy(OcenaWszystkich)
|
||||
#print("Po DODANIU GENERACJI")
|
||||
#print(self.sortedAfterGrade)
|
||||
self.licznik=self.licznik+1
|
||||
#self.sortedAfterGrade[0] najlepszy
|
||||
#print("")
|
||||
#print("")
|
||||
print(self.sortedAfterGrade)
|
||||
self.najlepszaGeneracja=self.sortedAfterGrade[0] #Agent,Archer_ork,infantry_ork,sauron,flower,grass x6, rocks x5 tablica 16 elementowa y=0-11 x=0-12 random.randint(x, y) = od x do y downolny int
|
||||
|
||||
|
||||
@ -292,16 +398,16 @@ class Game:
|
||||
elif y < self.agent.rect.y:
|
||||
self.agent.direction = 3
|
||||
if self.agent.direction==0:
|
||||
#print("DIRECTION: "+self.agent.AGENT_IMAGES[self.agent.direction])
|
||||
##print("DIRECTION: "+self.agent.AGENT_IMAGES[self.agent.direction])
|
||||
self.agent.x_change += TILE_SIZE
|
||||
elif self.agent.direction==1:
|
||||
#print("DIRECTION: "+self.agent.AGENT_IMAGES[self.agent.direction])
|
||||
##print("DIRECTION: "+self.agent.AGENT_IMAGES[self.agent.direction])
|
||||
self.agent.y_change += TILE_SIZE
|
||||
elif self.agent.direction==2:
|
||||
#print("DIRECTION: "+self.agent.AGENT_IMAGES[self.agent.direction])
|
||||
##print("DIRECTION: "+self.agent.AGENT_IMAGES[self.agent.direction])
|
||||
self.agent.x_change -= TILE_SIZE
|
||||
elif self.agent.direction==3:
|
||||
#print("DIRECTION: "+self.agent.AGENT_IMAGES[self.agent.direction])
|
||||
##print("DIRECTION: "+self.agent.AGENT_IMAGES[self.agent.direction])
|
||||
self.agent.y_change -= TILE_SIZE
|
||||
|
||||
self.agent.rotate()
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user