printy sa zakomentowane i system oceniania jest bardziej szczegolowy

This commit is contained in:
Volodymyr Kyiashko 2023-06-16 00:51:54 +02:00
parent 74f58ec742
commit 749f87a428

152
main.py
View File

@ -70,8 +70,10 @@ class Game:
self.allpositionsSet.add(tuple(self.positions)) self.allpositionsSet.add(tuple(self.positions))
AllPositionsSetA=len(self.allpositionsSet) AllPositionsSetA=len(self.allpositionsSet)
if(AllPositionsSetA>AllPositionsSetB): if(AllPositionsSetA>AllPositionsSetB):
self.positions.append([1000]) self.positions.append((1000))
self.allpositions.append(self.positions) self.allpositions.append(self.positions)
#print("TO SA KOLEJNE po randomowaniu")
#print(self.allpositions)
def sprawdz_powtorzenia(tablica): def sprawdz_powtorzenia(tablica):
wystapienia = set() wystapienia = set()
for element in tablica[:-1]: for element in tablica[:-1]:
@ -81,6 +83,7 @@ class Game:
return False # Brak powtórzeń return False # Brak powtórzeń
def ocena_tablicy(dane): def ocena_tablicy(dane):
for x in range(100): for x in range(100):
grade=0
if(sprawdz_powtorzenia(dane[x])): if(sprawdz_powtorzenia(dane[x])):
dane[x][-1]=10000000 dane[x][-1]=10000000
else: else:
@ -88,19 +91,60 @@ class Game:
x2,y2=dane[x][1] x2,y2=dane[x][1]
x3,y3=dane[x][2] x3,y3=dane[x][2]
x4,y4=dane[x][3] x4,y4=dane[x][3]
r1=math.sqrt((x1 - x2)**2 + (y1 - y2)**2) x5,y5=dane[x][4]
r2=math.sqrt((x2 - x3)**2 + (y2 - y3)**2)
r3=math.sqrt((x3 - x4)**2 + (y3 - y4)**2)
r1=math.sqrt((x1 - x4)**2 + (y1 - y4)**2)
r2=math.sqrt((x4 - x2)**2 + (y4 - y2)**2)
r3=math.sqrt((x2 - x3)**2 + (y2 - y3)**2)
r4=math.sqrt((x3 - x5)**2 + (y3 - y5)**2)
r5=math.sqrt((x5 - x4)**2 + (y5 - y4)**2)
r12=math.sqrt((x1 - x3)**2 + (y1 - y3)**2) r12=math.sqrt((x1 - x3)**2 + (y1 - y3)**2)
r13=math.sqrt((x1 - x2)**2 + (y1 - y2)**2) r13=math.sqrt((x1 - x2)**2 + (y1 - y2)**2)
avg=(r1+r2+r3)/3 r14=math.sqrt((x1 - x5)**2 + (y1 - y5)**2)
grade=abs(r1-avg)+abs(r2-avg)+abs(r3-avg) spr=math.sqrt((x2 - x3)**2 + (y2 - y3)**2)
if(r1<4): spr1=math.sqrt((x2 - x4)**2 + (y2 - y4)**2)
grade=grade+5 spr2=math.sqrt((x2 - x5)**2 + (y2 - y5)**2)
if(r12<4): spr3=math.sqrt((x3 - x4)**2 + (y3 - y4)**2)
grade=grade+5 spr4=math.sqrt((x3 - x5)**2 + (y3 - y5)**2)
if(r13<4): spr5=math.sqrt((x4 - x5)**2 + (y4 - y5)**2)
avg=(r1+r2+r3+r4+r5)/5
grade=abs(r1-avg)+abs(r2-avg)+abs(r3-avg)+abs(r4-avg)+abs(r5-avg)
if(r1<5):
grade=grade+2
if(r12<5):
grade=grade+2
if(r13<5):
grade=grade+2
if(r14<5):
grade=grade+2
if(spr<5 or spr1<5 or spr2<5 or spr3<5 or spr4<5 or spr5<5):
grade=grade+5 grade=grade+5
x6,y6=dane[x][-2]
x7,y7=dane[x][-3]
x8,y8=dane[x][-4]
x9,y9=dane[x][-5]
x0,y0=dane[x][-6]
rock1=math.sqrt((x6 - x7)**2 + (y6 - y7)**2)
rock2=math.sqrt((x6 - x8)**2 + (y6 - y8)**2)
rock3=math.sqrt((x6 - x9)**2 + (y6 - y9)**2)
rock4=math.sqrt((x6 - x0)**2 + (y6 - y0)**2)
rock5=math.sqrt((x7 - x8)**2 + (y7 - y8)**2)
rock6=math.sqrt((x7 - x9)**2 + (y7 - y9)**2)
rock7=math.sqrt((x7 - x0)**2 + (y7 - y0)**2)
rock8=math.sqrt((x8 - x9)**2 + (y8 - y9)**2)
rock9=math.sqrt((x8 - x0)**2 + (y8 - y0)**2)
rock0=math.sqrt((x9 - x0)**2 + (y9 - y0)**2)
if(rock1<2 or rock2<2 or rock3<2 or rock4<2 or rock5<2 or rock6<2 or rock7<2 or rock8<2 or rock9<2 or rock0<2):
grade=grade+3
grade=round(grade,2)*100 grade=round(grade,2)*100
dane[x][-1]=grade dane[x][-1]=grade
return dane return dane
@ -114,38 +158,100 @@ class Game:
pary.append([i, j]) pary.append([i, j])
return pary return pary
self.WszystkiePary=generuj_pary(7) self.WszystkiePary=generuj_pary(7)
#print("")
#print("")
#print("WszystkiePary")
#print(self.WszystkiePary)
def polacz_tablice(tablica1, tablica2,n): def polacz_tablice(tablica1, tablica2,n):
nowa_tablica = tablica1[:n] + tablica2[n:] nowa_tablica = tablica1[:n] + tablica2[n:]
return nowa_tablica return nowa_tablica
self.positionsAfterGrade=ocena_tablicy(self.allpositions) self.positionsAfterGrade=ocena_tablicy(self.allpositions)
#print("")
#print("")
#print("")
#print("Po ocenie ")
#print(self.positionsAfterGrade)
self.sortedAfterGrade=sort_tablicy(self.positionsAfterGrade) self.sortedAfterGrade=sort_tablicy(self.positionsAfterGrade)
n=10 #print("")
#print("")
#print("")
#print("Po sortowaniu ")
#print(self.sortedAfterGrade)
n=100
self.licznik=0 self.licznik=0
while(self.sortedAfterGrade[0][16]!=0 or self.licznik <n): while(self.sortedAfterGrade[0][16]!=0 and self.licznik <n):
#print("NUMER ITERACJI: "+str(self.licznik))
#print("")
#print("")
self.WynikKombinacji=[] self.WynikKombinacji=[]
pomWynikInt=0 pomWynikInt=0
pomWszystkieParyInt=0 pomWszystkieParyInt=0
while(len(self.WynikKombinacji)<20 and pomWszystkieParyInt<21): while(len(self.WynikKombinacji)<20 and pomWszystkieParyInt<21):
gen1=self.sortedAfterGrade[self.WszystkiePary[pomWszystkieParyInt][0]-1] gen1=self.sortedAfterGrade[self.WszystkiePary[pomWszystkieParyInt][0]-1]
gen1[-1]=9966
#print("gen1")
#print(gen1)
gen2=self.sortedAfterGrade[self.WszystkiePary[pomWszystkieParyInt][1]-1] gen2=self.sortedAfterGrade[self.WszystkiePary[pomWszystkieParyInt][1]-1]
gen2[-1]=9966
#print("gen2")
#print(gen2)
rollKombinacja=random.randint(0,100)# chance 60% rollKombinacja=random.randint(0,100)# chance 60%
rollMutacja=random.randint(0,100)# chance 10%
#print("rollKombinacja:"+str(rollKombinacja))
if(rollKombinacja<61): if(rollKombinacja<61):
KombInt=random.randint(1,16) KombInt=random.randint(1,4)
self.WynikKombinacji.append(polacz_tablice(gen1,gen2,KombInt)) #print("KombInt:"+str(KombInt))
if(rollMutacja<11): #print("Przed append")
MutacjaInt=random.randint(0,16) #print(self.WynikKombinacji)
losujKtoGen1=random.randint(0,100)
#print("")
#print(losujKtoGen1)
if(losujKtoGen1>50):
self.WynikKombinacji.append(polacz_tablice(gen1,gen2,KombInt))
else:
self.WynikKombinacji.append(polacz_tablice(gen2,gen1,KombInt))
#print("Po append")
#print(self.WynikKombinacji)
rollMutacja=random.randint(0,100)# chance 10%
#print("rollMutacja:"+str(rollMutacja))
if(rollMutacja<90):
#print("rolowanie mutacji")
MutacjaInt=random.randint(0,4)
#print(MutacjaInt)
xPoMutacji=random.randint(0,12) #x xPoMutacji=random.randint(0,12) #x
yPoMutacji=random.randint(0,11) #y yPoMutacji=random.randint(0,11) #y
#print("rolowanie x y")
#print(xPoMutacji,yPoMutacji)
self.WynikKombinacji[pomWynikInt][MutacjaInt]=[xPoMutacji,yPoMutacji] self.WynikKombinacji[pomWynikInt][MutacjaInt]=[xPoMutacji,yPoMutacji]
pomWynikInt=pomWynikInt+1 pomWynikInt=pomWynikInt+1
pomWszystkieParyInt=pomWszystkieParyInt+1 pomWszystkieParyInt=pomWszystkieParyInt+1
laczenieGeneracji=self.sortedAfterGrade[:(100-len(self.WynikKombinacji))]+self.WynikKombinacji laczenieGeneracji=self.sortedAfterGrade[:(100-len(self.WynikKombinacji))]+self.WynikKombinacji
#print("pewna czesc ")
#print(self.sortedAfterGrade[:(100-len(self.WynikKombinacji))])
#print("reszta ")
#print("")
#print(self.WynikKombinacji)
OcenaWszystkich=ocena_tablicy(laczenieGeneracji) OcenaWszystkich=ocena_tablicy(laczenieGeneracji)
#print("Przed DODANIEM GENERACJI")
#print(self.sortedAfterGrade)
#print("")
#print("")
self.sortedAfterGrade=sort_tablicy(OcenaWszystkich) self.sortedAfterGrade=sort_tablicy(OcenaWszystkich)
#print("Po DODANIU GENERACJI")
#print(self.sortedAfterGrade)
self.licznik=self.licznik+1 self.licznik=self.licznik+1
#self.sortedAfterGrade[0] najlepszy #self.sortedAfterGrade[0] najlepszy
#print("")
#print("")
print(self.sortedAfterGrade)
self.najlepszaGeneracja=self.sortedAfterGrade[0] #Agent,Archer_ork,infantry_ork,sauron,flower,grass x6, rocks x5 tablica 16 elementowa y=0-11 x=0-12 random.randint(x, y) = od x do y downolny int self.najlepszaGeneracja=self.sortedAfterGrade[0] #Agent,Archer_ork,infantry_ork,sauron,flower,grass x6, rocks x5 tablica 16 elementowa y=0-11 x=0-12 random.randint(x, y) = od x do y downolny int
@ -292,16 +398,16 @@ class Game:
elif y < self.agent.rect.y: elif y < self.agent.rect.y:
self.agent.direction = 3 self.agent.direction = 3
if self.agent.direction==0: if self.agent.direction==0:
#print("DIRECTION: "+self.agent.AGENT_IMAGES[self.agent.direction]) ##print("DIRECTION: "+self.agent.AGENT_IMAGES[self.agent.direction])
self.agent.x_change += TILE_SIZE self.agent.x_change += TILE_SIZE
elif self.agent.direction==1: elif self.agent.direction==1:
#print("DIRECTION: "+self.agent.AGENT_IMAGES[self.agent.direction]) ##print("DIRECTION: "+self.agent.AGENT_IMAGES[self.agent.direction])
self.agent.y_change += TILE_SIZE self.agent.y_change += TILE_SIZE
elif self.agent.direction==2: elif self.agent.direction==2:
#print("DIRECTION: "+self.agent.AGENT_IMAGES[self.agent.direction]) ##print("DIRECTION: "+self.agent.AGENT_IMAGES[self.agent.direction])
self.agent.x_change -= TILE_SIZE self.agent.x_change -= TILE_SIZE
elif self.agent.direction==3: elif self.agent.direction==3:
#print("DIRECTION: "+self.agent.AGENT_IMAGES[self.agent.direction]) ##print("DIRECTION: "+self.agent.AGENT_IMAGES[self.agent.direction])
self.agent.y_change -= TILE_SIZE self.agent.y_change -= TILE_SIZE
self.agent.rotate() self.agent.rotate()