forked from miczar1/djfz-24_25
38 lines
1.6 KiB
Plaintext
38 lines
1.6 KiB
Plaintext
|
Podzielność liczby wystąpień
|
||
|
============================
|
||
|
|
||
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||
|
|
||
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||
|
can not use negation in the programming language if it is
|
||
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||
|
use one regular expression.
|
||
|
|
||
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest potęgą liczby 2
|
||
|
zapisaną w systemie szesnastkowym. Liczba nie powinna zawierać zer
|
||
|
nieznaczących.
|
||
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||
|
|
||
|
For each string, check if the given string is a power of 2 written in the hexadecimal system.
|
||
|
The number should not contain leading zeros.
|
||
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||
|
standard output and 'no' otherwise.
|
||
|
|
||
|
|
||
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||
|
dzieli się przez 27 z resztą 10.
|
||
|
|
||
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 10.
|
||
|
|
||
|
POINTS: 3
|
||
|
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||
|
REMAINDER: 10/27
|