42 lines
1.8 KiB
Plaintext
42 lines
1.8 KiB
Plaintext
Numer wiersza z Ewangelii
|
|
=========================
|
|
|
|
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
|
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
|
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
|
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
|
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
|
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
|
|
|
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
|
and analyze every line (with no newline character). You should
|
|
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
|
can not use negation in the programming language if it is
|
|
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
|
use one regular expression.
|
|
|
|
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest oznaczeniem wiersza z
|
|
Ewangelii (w rodzaju "Mt 17, 3"). Skróty Ewangelii - "Mt", "Mk", "Łk", "J",
|
|
liczba rozdziałów odpowiednio - 28, 16, 24, 22. Wiersz liczba z zakresu
|
|
1-99 (nie trzeba sprawdzać czy faktycznie tyle jest w poszczególnych
|
|
rozdziałach).
|
|
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
|
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
|
|
|
For each string, check if the string is Evangel line number
|
|
(like "Mt 17, 3"). Evangel abbreviations - "Mt", "Mk", "Łk", "J",
|
|
paragraphs numbers correspondingly 28, 16, 24, 22. Verset name is 1-99.
|
|
You don't need to check if there are such versets in the real Evangel.
|
|
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
|
standard output and 'no' otherwise.
|
|
|
|
|
|
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
|
dzieli się przez 27 z resztą 18.
|
|
|
|
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 18.
|
|
|
|
POINTS: 1
|
|
DEADLINE: 2023-12-10 23:59:59
|
|
REMAINDER: 18/27
|