PlanetEditor/konspekt

34 lines
1.3 KiB
Plaintext
Raw Blame History

This file contains ambiguous Unicode characters

This file contains Unicode characters that might be confused with other characters. If you think that this is intentional, you can safely ignore this warning. Use the Escape button to reveal them.

Fabuła:
Symulator polega na podróżowaniu przez kosmos i obserwowaniu różnych planet oraz gwiazd. Planety można przybliżać i oglądać pod różnymi kątami(poprzez ruch statkiem). Różnią się one od siebie następującymi parametrami:
1. Tekstura (planeta, gwiazda, księżyc)
2. Wielkość
3. Woda (ilościowo w skali 0-10)
4. Górzystość
5. Atmosfera (gęstość zachmurzenia)
6. Jasność/odbijanie światła/pochłanianie światła
?7? Księżyce
8. Prędkość obrotu/obiegu
Poprzez klawisz akcyjny można kontrolować przepływ czasu, aby lepiej obserwować, jak poruszają się chmury.
Użyte metody:
Mapowanie normalnych - tekstury
PBR odbijanie światła w zależności od materiału, powierzchni i odległości od źródła światła
Bloom poświata (bardzo wazne, najlepiej od tego zaczac)
? Shadow mapping rzucanie cienia przez planety na mniejsze obiekty kosmiczne (raczej nie bedzie potrzebne)
*Atmospheric Scattering Shader
Perlin noise atmosfera, chmury (bardzo wazne najlepiej od tego zaczac, wszyscy musza to miec opanowane :) )
? Parallel Transport Frames animacja (raczej nie bedzie potrzebne)
Sterowanie:
W/S - przybliżanie kamery
A/D - obrót kamery
UP/DOWN - wielkość planety
LEFT/RIGHT - obrót planety
T/Y - tekstura planety
U/I - tekstura słońca
1/2 - jasność
3/4 - chropowatość
5/6 - metaliczność