From 4049d92e2571ef8d34f31bafc296abff34c33a03 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: s473561 Date: Tue, 21 Mar 2023 12:36:50 +0100 Subject: [PATCH] klasa regal --- main.py | 14 +++++++++++++- regal.py | 35 +++++++++++++++++++++++++++++++++++ 2 files changed, 48 insertions(+), 1 deletion(-) create mode 100644 regal.py diff --git a/main.py b/main.py index 32d8e2e..c177c6f 100644 --- a/main.py +++ b/main.py @@ -1,5 +1,6 @@ -import pygame import sys +import pygame +import regal pygame.init() screen = pygame.display.set_mode((980, 980)) @@ -28,6 +29,7 @@ class Wozek: def main(): + wozek = Wozek() while True: for event in pygame.event.get(): @@ -48,10 +50,20 @@ def main(): if wozek.x >= 100: wozek.x -= 80 + # Drawing screen.fill((0, 0, 0)) # removes object trail + + # idRegału, Długość regału podana w kratkach, Współrzędne od których ma być tworzony regał (wiersz,kolumna) - poziomo + # Współrzędne od (1,1) do (10,10) + regal1 = regal.Regal(1, 5, 1, 1) + regal.Regal(2, 10, 2, 3) + regal.Regal(3, 2, 3, 7) + regal.Regal(4, 1, 10, 10) + draw_grid() wozek.draw() + pygame.display.flip() # updating frames diff --git a/regal.py b/regal.py new file mode 100644 index 0000000..428fd07 --- /dev/null +++ b/regal.py @@ -0,0 +1,35 @@ +import pygame + +from main import screen + +def obliczPixeleNaPodstawieKratek(wymiar): #Przeliczanie współrzędnych podanych w kratkach na pixele + i = 1 + pixele = 100 + while (i < wymiar): + pixele = pixele + 80 + i = i + 1 + return pixele + +def obliczPixeleDlugosciRegalu(self): #Przeliczanie dlugości regału podanego w kratkach na pixele + i = 1 + dlugoscRegalu = 40 + while (i < self.dlugoscRegaluWKratkach) and (i <= 11 - self.numerKolumny): #Sprawdzenie, żeby regał nie wychodził poza plansze, jeżeli tak to jest ucinany tak, żeby nie wychodził + dlugoscRegalu = dlugoscRegalu + 80 + i = i + 1 + return dlugoscRegalu + +class Regal: + def __init__(self, numerRegalu, dlugoscRegaluWKratkach, numerWiersza, numerKolumny): + self.numerRegalu = numerRegalu + self.wysokoscRegalu = 40 + self.dlugoscRegaluWKratkach = dlugoscRegaluWKratkach + self.numerKolumny = numerKolumny + + self.wiersz = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerWiersza) + self.kolumna = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerKolumny) + self.dlugosc = obliczPixeleDlugosciRegalu(self) + + reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu]) + reg.fill((255, 0, 0)) + screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna)) +