from gameEventHandler import handle_game_event import pygame from PIL import Image pygame.init() window_size = (800, 600) screen = pygame.display.set_mode(window_size) # wczytanie mapy i ludzika (jezeli chcemy robic to bez przeksztłcania pilem i uzyc samego pygame to trzeba miec img w tym samym # folderze co gra) mapa_pil = Image.open('imgs/house.jpg') mapa_pygame = pygame.image.frombuffer(mapa_pil.tobytes(), mapa_pil.size, 'RGB') ludzik_pil = Image.open('imgs/a.jpg') ludzik_pygame = pygame.image.frombuffer(ludzik_pil.tobytes(), ludzik_pil.size, 'RGB') # pozycja ludzika ludzik_x = 0 ludzik_y = 0 # główna pętla gry while True: for event in pygame.event.get(): if event.type == pygame.QUIT: pygame.quit() quit() elif event.type == pygame.KEYDOWN: if event.key == pygame.K_LEFT: ludzik_x -= 10 elif event.key == pygame.K_RIGHT: ludzik_x += 10 elif event.key == pygame.K_UP: ludzik_y -= 10 elif event.key == pygame.K_DOWN: ludzik_y += 10 screen.fill((255, 255, 255)) # wyświetlenie mapy i ludzika screen.blit(mapa_pygame, (0, 0)) screen.blit(ludzik_pygame, (ludzik_x, ludzik_y)) # odświeżenie ekranu pygame.display.update()