dodanie obrotu planet wokół własnej osi, uporządkowanie kodu

This commit is contained in:
mikgaw@st.amu.edu.pl 2024-02-22 21:34:45 +01:00
parent da2cd749bc
commit 75a5e451e1
13 changed files with 41 additions and 64 deletions

Binary file not shown.

Binary file not shown.

Binary file not shown.

Binary file not shown.

View File

@ -3,9 +3,8 @@
C:\Program Files (x86)\Windows Kits\10\Include\10.0.22000.0\shared\minwindef.h(130,1): warning C4005: "APIENTRY": ponowna definicja makra C:\Program Files (x86)\Windows Kits\10\Include\10.0.22000.0\shared\minwindef.h(130,1): warning C4005: "APIENTRY": ponowna definicja makra
D:\STUDIA_sem5\GRAFIKA-PROJEKT\grk\dependencies\glfw-3.3.8.bin.WIN32\include\GLFW\glfw3.h(123,1): message : zobacz poprzednią definicję „APIENTRY” D:\STUDIA_sem5\GRAFIKA-PROJEKT\grk\dependencies\glfw-3.3.8.bin.WIN32\include\GLFW\glfw3.h(123,1): message : zobacz poprzednią definicję „APIENTRY”
D:\STUDIA_sem5\GRAFIKA-PROJEKT\grk\projekt_grk\src\ex_7_1.hpp(91,10): warning C4305: "inicjowanie": obcięcie z "double" do "float" D:\STUDIA_sem5\GRAFIKA-PROJEKT\grk\projekt_grk\src\ex_7_1.hpp(91,10): warning C4305: "inicjowanie": obcięcie z "double" do "float"
D:\STUDIA_sem5\GRAFIKA-PROJEKT\grk\projekt_grk\src\ex_7_1.hpp(166,13): warning C4244: "inicjowanie": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych D:\STUDIA_sem5\GRAFIKA-PROJEKT\grk\projekt_grk\src\ex_7_1.hpp(174,13): warning C4244: "inicjowanie": konwersja z "double" do "float", możliwa utrata danych
D:\STUDIA_sem5\GRAFIKA-PROJEKT\grk\projekt_grk\src\ex_7_1.hpp(184,29): warning C4305: "inicjowanie": obcięcie z "double" do "float" D:\STUDIA_sem5\GRAFIKA-PROJEKT\grk\projekt_grk\src\ex_7_1.hpp(192,29): warning C4305: "inicjowanie": obcięcie z "double" do "float"
D:\STUDIA_sem5\GRAFIKA-PROJEKT\grk\projekt_grk\src\ex_7_1.hpp(187,29): warning C4305: "inicjowanie": obcięcie z "double" do "float"
Box.obj : warning LNK4075: zignorowano opcję „/EDITANDCONTINUE” z powodu określenia opcji „/INCREMENTAL:NO” Box.obj : warning LNK4075: zignorowano opcję „/EDITANDCONTINUE” z powodu określenia opcji „/INCREMENTAL:NO”
LINK : warning LNK4098: domyślna biblioteka „MSVCRT” powoduje konflikt z innymi bibliotekami; użyj opcji /NODEFAULTLIB:biblioteka LINK : warning LNK4098: domyślna biblioteka „MSVCRT” powoduje konflikt z innymi bibliotekami; użyj opcji /NODEFAULTLIB:biblioteka
grk-cw7.vcxproj -> D:\STUDIA_sem5\GRAFIKA-PROJEKT\grk\Debug\projekt_grk.exe grk-cw7.vcxproj -> D:\STUDIA_sem5\GRAFIKA-PROJEKT\grk\Debug\projekt_grk.exe

Binary file not shown.

Binary file not shown.

Binary file not shown.

View File

@ -161,11 +161,19 @@ void drawObjectSkyBox(Core::RenderContext& context, glm::mat4 modelMatrix) {
} }
void renderPlanet(float time, float orbitRadius, float orbitRotationSpeed, float selfRotationSpeed, float scale, GLuint planetTexture, GLuint normalTexture) {
glm::mat4 planetTransform = glm::rotate(glm::mat4(1.0f), time * orbitRotationSpeed, glm::vec3(0, 1, 0)) // orbitowanie dooko³a s³oñca
* glm::translate(glm::vec3(orbitRadius, 0, 0)) // translacja na odp. odleg³oœæ
* glm::rotate(glm::mat4(1.0f), time * selfRotationSpeed, glm::vec3(0, 1, 0)) //obrót planety wokó³ w³asnej osi
* glm::scale(glm::vec3(scale)); //skalowanie planety
drawObjectTexture(sphereContext, planetTransform, planetTexture, normalTexture);
}
void renderPlanets() { void renderPlanets() {
float time = glfwGetTime(); float time = glfwGetTime();
float mercuryOrbitRadius = 1.0f; float mercuryOrbitRadius = 1.3f;
float venusOrbitRadius = 2.0f; float venusOrbitRadius = 2.0f;
float earthOrbitRadius = 5.0f; float earthOrbitRadius = 5.0f;
float moonOrbitRadius = 0.8f; float moonOrbitRadius = 0.8f;
@ -178,79 +186,49 @@ void renderPlanets() {
// im mniejsze tym szybciej // im mniejsze tym szybciej
float mercuryRotationSpeed = 1.0f / 10; float mercuryRotationSpeed = 1.0f / 10;
float venusRotationSpeed = 1.0f / 7; float venusRotationSpeed = 1.0f / 7;
float earthRotationSpeed = 1.0f / 5; float earthRotationSpeed = 1.0f / 6;
float moonRotationSpeed = 1.0f / 0.5; float moonRotationSpeed = 1.0f / 2;
float marsRotationSpeed = 1.0f / 4; float marsRotationSpeed = 1.0f / 5;
float jupiterRotationSpeed = 1.0f / 6.5; float jupiterRotationSpeed = 1.0f / 8.5;
float saturnRotationSpeed = 1.0f / 4; float saturnRotationSpeed = 1.0f / 5;
float uranusRotationSpeed = 1.0f / 8; float uranusRotationSpeed = 1.0f / 9;
float neptuneRotationSpeed = 1.0f / 8.5; float neptuneRotationSpeed = 1.0f / 10;
float mercurySelfRotationSpeed = 1.0f;
float venusSelfRotationSpeed = 1.0f;
float earthSelfRotationSpeed = 1.0f;
float moonSelfRotationSpeed = 1.0f / 2;
float marsSelfRotationSpeed = 1.0f;
float jupiterSelfRotationSpeed = 1.0f;
float saturnSelfRotationSpeed = 1.0f;
float uranusSelfRotationSpeed = 1.0f / 2;
float neptuneSelfRotationSpeed = 1.0f;
float mercuryScale = 0.11f; float mercuryScale = 0.11f;
float venusScale = 0.14f; float venusScale = 0.14f;
float earthScale = 0.3f; float earthScale = 0.3f;
float moonScale = 0.09f; float moonScale = 0.055f;
float marsScale = 0.2f; float marsScale = 0.2f;
float jupiterScale = 0.7f; float jupiterScale = 0.7f;
float saturnScale = 0.5f; float saturnScale = 0.5f;
float uranusScale = 0.3f; float uranusScale = 0.3f;
float neptuneScale = 0.32f; float neptuneScale = 0.32f;
renderPlanet(time, mercuryOrbitRadius, mercuryRotationSpeed, mercurySelfRotationSpeed, mercuryScale, texture::mercury, texture::mercuryNormal);
renderPlanet(time, venusOrbitRadius, venusRotationSpeed, venusSelfRotationSpeed, venusScale, texture::venus, texture::venusNormal);
renderPlanet(time, earthOrbitRadius, earthRotationSpeed, earthSelfRotationSpeed, earthScale, texture::earth, texture::earthNormal);
//mercury //earths moon, musi byæ inaczej renderowany bo on nie orbituje wokó³ s³oñca tylko ziemi. PóŸniej to mo¿na jakoœ lepiej rozwi¹zaæ.
drawObjectTexture(sphereContext,
glm::eulerAngleY(time * mercuryRotationSpeed) * glm::translate(glm::vec3(mercuryOrbitRadius, 0, 0)) * glm::scale(glm::vec3(mercuryScale)),
texture::mercury,
texture::mercuryNormal);
//venus
drawObjectTexture(sphereContext,
glm::eulerAngleY(time * venusRotationSpeed) * glm::translate(glm::vec3(venusOrbitRadius, 0, 0)) * glm::scale(glm::vec3(venusScale)),
texture::venus,
texture::venusNormal);
//earth
drawObjectTexture(sphereContext,
glm::eulerAngleY(time * earthRotationSpeed) * glm::translate(glm::vec3(earthOrbitRadius, 0, 0)) * glm::scale(glm::vec3(earthScale)),
texture::earth,
texture::earthNormal);
//earths moon
drawObjectTexture(sphereContext, drawObjectTexture(sphereContext,
glm::eulerAngleY(time * earthRotationSpeed) * glm::translate(glm::vec3(earthOrbitRadius, 0, 0)) * glm::eulerAngleY(time * moonRotationSpeed) * glm::translate(glm::vec3(moonOrbitRadius, 0, 0)) * glm::scale(glm::vec3(moonScale)), glm::eulerAngleY(time * earthRotationSpeed) * glm::translate(glm::vec3(earthOrbitRadius, 0, 0)) * glm::eulerAngleY(time * moonRotationSpeed) * glm::translate(glm::vec3(moonOrbitRadius, 0, 0)) * glm::scale(glm::vec3(moonScale)),
texture::moon, texture::moon,
texture::asteroidNormal); texture::asteroidNormal);
//mars renderPlanet(time, marsOrbitRadius, marsRotationSpeed, marsSelfRotationSpeed, marsScale, texture::mars, texture::marsNormal);
drawObjectTexture(sphereContext, renderPlanet(time, jupiterOrbitRadius, jupiterRotationSpeed, jupiterSelfRotationSpeed, jupiterScale, texture::jupiter, texture::jupiterNormal);
glm::eulerAngleY(time * marsRotationSpeed) * glm::translate(glm::vec3(marsOrbitRadius, 0, 0)) * glm::scale(glm::vec3(marsScale)), renderPlanet(time, saturnOrbitRadius, saturnRotationSpeed, saturnSelfRotationSpeed, saturnScale, texture::saturn, texture::saturnNormal);
texture::mars, renderPlanet(time, uranusOrbitRadius, uranusRotationSpeed, uranusSelfRotationSpeed, uranusScale, texture::uranus, texture::uranusNormal);
texture::marsNormal); renderPlanet(time, neptuneOrbitRadius, neptuneRotationSpeed, neptuneSelfRotationSpeed, neptuneScale, texture::neptune, texture::neptuneNormal);
//jupiter
drawObjectTexture(sphereContext,
glm::eulerAngleY(time * jupiterRotationSpeed) * glm::translate(glm::vec3(jupiterOrbitRadius, 0, 0)) * glm::scale(glm::vec3(jupiterScale)),
texture::jupiter,
texture::jupiterNormal);
//saturn
drawObjectTexture(sphereContext,
glm::eulerAngleY(time * saturnRotationSpeed) * glm::translate(glm::vec3(saturnOrbitRadius, 0, 0)) * glm::scale(glm::vec3(saturnScale)),
texture::saturn,
texture::saturnNormal);
//uranus
drawObjectTexture(sphereContext,
glm::eulerAngleY(time * uranusRotationSpeed) * glm::translate(glm::vec3(uranusOrbitRadius, 0, 0)) * glm::scale(glm::vec3(uranusScale)),
texture::uranus,
texture::uranusNormal);
//neptune
drawObjectTexture(sphereContext,
glm::eulerAngleY(time * neptuneRotationSpeed) * glm::translate(glm::vec3(neptuneOrbitRadius, 0, 0)) * glm::scale(glm::vec3(neptuneScale)),
texture::neptune,
texture::neptuneNormal);
} }