# Mądra śmieciarka™ Projekt zaliczeniowy z przedmiotu Sztuczna Inteligencja. ### Moja śmieciarka: - rozpoznaje rodzaj śmieci z obrazka wykorzystując sieci neuronowe - podejmuje decyzję o zabraniu śmiecia z domostwa na podstawie drzewa decyzyjnego - planuje całościową trasę między domostwami wykorzystjąc algorytm genetyczny - znajduje najszybszą trasę między kolejnymi punktami wykorzystując algorytm A* Zadaniem śmieciarki jest zabranie śmieci z wirtualnego osiedla i samodzielne posegregowanie ich w odpowiedni sposób na wysypisku. Śmieciarka odwiedza każde z domostw jeden raz, od czasu do czasu zmierząc na wysypisko, żeby zrobić miejsce na kolejne śmieci. Większość funkcjonalności jest zaimplementowana w pliku classes/Garbagetruck.py, a pozostałe klasy są głównie sposobem reprezentacji wiedzy w systemie RAM. Istnieją też pliki pomocnicze, w których znajdują się funckje generujące obiekty i mapę. Do sprawdzenia działania agenta (śmieciarki) wystarczy uruchomić plik main.py. Do uruchomienia potrzebna jest paczka pygame oraz tensorflow v2.12.0. -- Jakub Markil