From 832094398c8d82a17743bd0f367b10f1e0ec042b Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Mateusz Kantorski Date: Sat, 6 May 2023 13:40:17 +0200 Subject: [PATCH] adding ekran module --- ekran.py | 63 +++++++++++++++++++++++++ main.py | 138 +++++++++++++++++++++++++++++++------------------------ 2 files changed, 142 insertions(+), 59 deletions(-) create mode 100644 ekran.py diff --git a/ekran.py b/ekran.py new file mode 100644 index 0000000..2f066f2 --- /dev/null +++ b/ekran.py @@ -0,0 +1,63 @@ +import pygame +import regal +import wozek + +EKRAN_SZEROKOSC = 980 +EKRAN_WYSOKOSC = 980 +screen = pygame.display.set_mode((EKRAN_SZEROKOSC, EKRAN_WYSOKOSC)) +miejsce = pygame.image.load('images/miejsce_paczek.png') +pygame.display.set_caption("Inteligentny wozek") +icon = pygame.image.load('images/icon.png') +pygame.display.set_icon(icon) + + +def narysuj_regaly(): + regal.Regal(1, 1, 2, 2) + regal.Regal(2, 1, 2, 3) + regal.Regal(3, 1, 3, 2) + regal.Regal(4, 1, 3, 3) + + regal.Regal(5, 1, 10, 2) + regal.Regal(6, 1, 10, 3) + regal.Regal(7, 1, 11, 2) + regal.Regal(8, 1, 11, 3) + + regal.Regal(9, 1, 2, 8) + regal.Regal(10, 1, 2, 9) + regal.Regal(11, 1, 3, 8) + regal.Regal(12, 1, 3, 9) + + regal.Regal(13, 1, 10, 8) + regal.Regal(14, 1, 10, 9) + regal.Regal(15, 1, 11, 8) + regal.Regal(16, 1, 11, 9) + +def drawGrid(): + blockSize = 70 #Set the size of the grid block + WHITE = (200, 200, 200) + for x in range(0, EKRAN_SZEROKOSC, blockSize): + for y in range(0, EKRAN_WYSOKOSC, blockSize): + rect = pygame.Rect(x, y, blockSize, blockSize) + pygame.draw.rect(screen, WHITE, rect, 1) +def odswiez_ekran(wozek): + screen.fill((51, 51, 51)) # removes object trail + screen.blit(miejsce, (430, 400)) + drawGrid() + narysuj_regaly() + wozek.draw() + # pygame.draw.rect(screen, (255,0,0),(70,70,10,10)) + pygame.display.flip() + + +def sprawdz_ktory_wiersz(x): + nr_wiersza = 0 + for i in range(70, EKRAN_WYSOKOSC + 70, 70): + if x < i: + return nr_wiersza + nr_wiersza = nr_wiersza + 1 +def sprawdz_ktora_kolumna(y): + nr_kolumny = 0 + for i in range(70, EKRAN_SZEROKOSC + 70, 70): + if y < i: + return nr_kolumny + nr_kolumny = nr_kolumny + 1 \ No newline at end of file diff --git a/main.py b/main.py index fa0e1e5..e3296f6 100644 --- a/main.py +++ b/main.py @@ -3,16 +3,15 @@ import pygame import regal import paczka from wozek import Wozek -from wyszukiwanie import wyszukiwanie_bfs, Stan, SearchSpace - - +import wyszukiwanie +import ekran pygame.init() -screen = pygame.display.set_mode((980, 980)) -miejsce = pygame.image.load('images/miejsce_paczek.png') - -pygame.display.set_caption("Inteligentny wozek") -icon = pygame.image.load('images/icon.png') -pygame.display.set_icon(icon) +# screen = pygame.display.set_mode((980, 980)) +# miejsce = pygame.image.load('images/miejsce_paczek.png') +# +# pygame.display.set_caption("Inteligentny wozek") +# icon = pygame.image.load('images/icon.png') +# pygame.display.set_icon(icon) def main(): @@ -23,65 +22,86 @@ def main(): sys.exit(0) if event.type == pygame.KEYDOWN and event.key == pygame.K_ESCAPE: sys.exit(0) - - grid = SearchSpace() - # create start and goal states - start_state = Stan(x=1, y=0, kierunek=0) # for example - goal_state = Stan(x=12, y=0, kierunek=0) # for example + if event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN: + # lewy przycisk myszy + if event.button == 1: + x = pygame.mouse.get_pos()[0] + y = pygame.mouse.get_pos()[1] + wiersz = ekran.sprawdz_ktory_wiersz(x) + kolumna = ekran.sprawdz_ktora_kolumna(y) + docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(wiersz*70, kolumna*70, 0) + # print(f'{docelowy_stan.x} + {docelowy_stan.y}') + # wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, docelowy_stan) + # wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, wyszukiwanie.Stan(905, 527)) + wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, docelowy_stan) + sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel) + # print(sciezka) + wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka) - # perform BFS search - path = wyszukiwanie_bfs(start_state, goal_state, grid) + if event.type == pygame.KEYDOWN: + if event.key == pygame.K_DOWN: + wozek.y_change = 1 + if event.key == pygame.K_UP: + wozek.y_change = -1 + if event.key == pygame.K_RIGHT: + wozek.x_change = 1 + if event.key == pygame.K_LEFT: + wozek.x_change = -1 - # print the path, if found - if path: - for p in path: - print(p.x, p.y) - print("Path found:", path) - else: - print("No path found.") + if event.type == pygame.KEYUP: + if event.key == pygame.K_DOWN or event.key == pygame.K_UP: + wozek.y_change = 0 + if event.key == pygame.K_RIGHT or event.key == pygame.K_LEFT: + wozek.x_change = 0 - for state in path: - pygame.time.delay(200) - wozek.x = state.x - wozek.y = state.y - for event in pygame.event.get(): - if event.type == pygame.QUIT: - sys.exit(0) - if event.type == pygame.KEYDOWN and event.key == pygame.K_ESCAPE: - sys.exit(0) + wozek.obecnyStan.x += wozek.x_change + wozek.obecnyStan.y += wozek.y_change + if wozek.obecnyStan.x <= 0: + wozek.obecnyStan.x = 0 + elif wozek.obecnyStan.x >= 916: + wozek.obecnyStan.x = 916 + if wozek.obecnyStan.y <= 0: + wozek.obecnyStan.y = 0 + elif wozek.obecnyStan.x >= 916: + wozek.obecnyStan.x = 916 - # Drawing - screen.fill((51,51,51)) # removes object trail - screen.blit(miejsce, (430, 400)) + # grid = SearchSpace() + # # create start and goal states + # start_state = Stan(x=1, y=0, kierunek=0) # for example + # goal_state = Stan(x=12, y=0, kierunek=0) # for example - # idRegału, Długość regału podana w kratkach, Współrzędne od których ma być tworzony regał (wiersz,kolumna) - poziomo - # Współrzędne od (1,1) do (10,10) - regal.Regal(1, 1, 2, 2) - regal.Regal(2, 1, 2, 3) - regal.Regal(3, 1, 3, 2) - regal.Regal(4, 1, 3, 3) - - regal.Regal(5, 1, 8, 2) - regal.Regal(6, 1, 8, 3) - regal.Regal(7, 1, 9, 2) - regal.Regal(8, 1, 9, 3) + # # Drawing + # screen.fill((51, 51, 51)) # removes object trail + # screen.blit(miejsce, (430, 400)) - regal.Regal(9, 1, 2, 8) - regal.Regal(10, 1, 2, 9) - regal.Regal(11, 1, 3, 8) - regal.Regal(12, 1, 3, 9) + # idRegału, Długość regału podana w kratkach, Współrzędne od których ma być tworzony regał (wiersz,kolumna) - poziomo + # Współrzędne od (1,1) do (10,10) + # regal.Regal(1, 1, 2, 2) + # regal.Regal(2, 1, 2, 3) + # regal.Regal(3, 1, 3, 2) + # regal.Regal(4, 1, 3, 3) + # + # regal.Regal(5, 1, 8, 2) + # regal.Regal(6, 1, 8, 3) + # regal.Regal(7, 1, 9, 2) + # regal.Regal(8, 1, 9, 3) + # + # regal.Regal(9, 1, 2, 8) + # regal.Regal(10, 1, 2, 9) + # regal.Regal(11, 1, 3, 8) + # regal.Regal(12, 1, 3, 9) + # + # regal.Regal(13, 1, 8, 8) + # regal.Regal(14, 1, 8, 9) + # regal.Regal(15, 1, 9, 8) + # regal.Regal(16, 1, 9, 9) - regal.Regal(13, 1, 8, 8) - regal.Regal(14, 1, 8, 9) - regal.Regal(15, 1, 9, 8) - regal.Regal(16, 1, 9, 9) - - wozek.draw() - - pygame.display.flip() # updating frames + # wozek.draw() + # + # pygame.display.flip() # updating frames + ekran.odswiez_ekran(wozek) if __name__ == "__main__": main() -