import pygame def obliczPixeleNaPodstawieKratek(wymiar): #Przeliczanie współrzędnych podanych w kratkach na pixele i = 1 # pixele = 100 pixele = 73 while (i < wymiar): pixele = pixele + 70 i = i + 1 return pixele def obliczPixeleDlugosciRegalu(self): #Przeliczanie dlugości regału podanego w kratkach na pixele i = 1 dlugoscRegalu = 40 while (i < self.dlugoscRegaluWKratkach) and (i <= 11 - self.numerKolumny): #Sprawdzenie, żeby regał nie wychodził poza plansze, jeżeli tak to jest ucinany tak, żeby nie wychodził dlugoscRegalu = dlugoscRegalu + 80 i = i + 1 return dlugoscRegalu class Regal: def __init__(self, numerRegalu, dlugoscRegaluWKratkach, numerWiersza, numerKolumny): from ekran import screen self.numerRegalu = numerRegalu self.wysokoscRegalu = 64 self.dlugoscRegaluWKratkach = dlugoscRegaluWKratkach self.numerKolumny = numerKolumny self.wiersz = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerWiersza) self.kolumna = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerKolumny) self.dlugosc = obliczPixeleDlugosciRegalu(self) # from main import screen # from ekran import screen if(self.numerRegalu >= 0 and self.numerRegalu <= 4): reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu]) reg = pygame.image.load("images/regal.png") screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna)) if(self.numerRegalu >= 5 and self.numerRegalu <= 8): reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu]) reg = pygame.image.load("images/regal1.png") screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna)) if(self.numerRegalu >= 9 and self.numerRegalu <= 12): reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu]) reg = pygame.image.load("images/regal2.png") screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna)) if(self.numerRegalu >= 13 and self.numerRegalu <= 16): reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu]) reg = pygame.image.load("images/regal3.png") screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))