import pygame MAX_STORAGE = 3 def obliczPixeleNaPodstawieKratek(wymiar): #Przeliczanie współrzędnych podanych w kratkach na pixele i = 1 pixele = 73 while (i < wymiar): pixele = pixele + 70 i = i + 1 return pixele def obliczPixeleDlugosciRegalu(self): #Przeliczanie dlugości regału podanego w kratkach na pixele i = 1 dlugoscRegalu = 40 while (i < 1) and (i <= 11 - self.numerKolumny): #Sprawdzenie, żeby regał nie wychodził poza plansze, jeżeli tak to jest ucinany tak, żeby nie wychodził dlugoscRegalu = dlugoscRegalu + 80 i = i + 1 return dlugoscRegalu class Regal(pygame.sprite.Sprite): def __init__(self, nazwaRegalu, numerWiersza, numerKolumny): super().__init__() from ekran import screen self.nazwaRegalu = nazwaRegalu self.wysokoscRegalu = 64 self.numerKolumny = numerKolumny self.numerWiersza = numerWiersza self.wiersz = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerWiersza) self.kolumna = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerKolumny) self.dlugosc = obliczPixeleDlugosciRegalu(self) storage_dolna = [] storage_gorna = [] self.dolna = storage_dolna self.gorna = storage_gorna if(self.nazwaRegalu == 'ogród'): reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu]) reg = pygame.image.load("images/regal.png") self.rect = reg.get_rect() screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna)) if(self.nazwaRegalu == 'narzedzia'): reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu]) reg = pygame.image.load("images/regal1.png") self.rect = reg.get_rect() screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna)) if(self.nazwaRegalu == 'kuchnia'): reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu]) reg = pygame.image.load("images/regal2.png") self.rect = reg.get_rect() screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna)) if(self.nazwaRegalu == 'motoryzacja'): reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu]) reg = pygame.image.load("images/regal3.png") self.rect = reg.get_rect() screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna)) def is_dolna_free(self): if len(self.dolna) <= MAX_STORAGE: return True return False def is_gorna_free(self): if len(self.gorna) <= MAX_STORAGE: return True return False def czy_na_gornej_wiecej_miejsca(self): if len(self.gorna) > len(self.dolna): return True return False def put_package_on_the_regal(self, package, where): if(where == 0): self.dolna.append(package) else: self.gorna.append(package)