import ekran import pygame,math # from packageList import listOfPackages from ekran import lista_paczek listOfPackages = lista_paczek class Wozek(pygame.sprite.Sprite): def __init__(self): super().__init__() self.obecnyStan = None # self.x = 55 # self.y = 55 self.x_change = 0 self.y_change = 0 self.height = 64 self.width = 64 self.image = pygame.image.load("images/pusty_wozek.png") self.rect = self.image.get_rect() # Credit: Forklift icons created by Smashicons - Flaticon # https://www.flaticon.com/free-icons/forklift self.__zainicjuj_stan_poczatkowy() def draw(self): ekran.screen.blit(self.image, (self.obecnyStan.x, self.obecnyStan.y)) # self.update_position(self.obecnyStan.x, self.obecnyStan.y) #storage = ["none"] * 10 storage = [] max_size = 10 ln = len(storage) def add_element(self, element): if self.ln < self.max_size: self.storage.append(element) self.ln=self.ln+1 else: print("I'm full!") def remove_element(self): if self.ln > 0: element = self.storage.pop() self.ln=self.ln-1 return element else: print("I'm empty!") def update_position(self, x, y): self.obecnyStan.x = x self.obecnyStan.y = y self.rect.topleft = (x, y) def dynamic_wozek_picture(self): if self.ln == 0: self.image = pygame.image.load("images/pusty_wozek.png") elif ((self.ln > 0) and (self.ln < 4)): self.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_1_crate.png") elif ((self.ln > 3) and (self.ln < 10)): self.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_2_crates.png") elif (self.ln == 10): self.image = pygame.image.load("images/pelny_wozek_full_3_crates.png") self.rect = self.image.get_rect() def load_package(self): #for package in listOfPackages.list: # for package in listOfPackages: # dist = math.sqrt((self.obecnyStan.x - package.x)**2 + (self.obecnyStan.y - package.y)**2) # if dist <= 50: # self.add_element(package) # # listOfPackages.list.pop() # listOfPackages.pop() package = listOfPackages.pop() dist = math.sqrt((self.obecnyStan.x - package.x)**2 + (self.obecnyStan.y - package.y)**2) if dist <= 50: self.add_element(package) # listOfPackages.list.pop() def load_packages_collision(self): pass # packages_collision = pygame.sprite.spritecollide(self, listOfPackages.package_group, False) # if packages_collision: # for package in packages_collision: # self.add_element(package) # listOfPackages.list.remove(package) # collision doesn't work, collision always happens def drop_package(self): package = self.remove_element() if package is not None: package.x = self.obecnyStan.x package.y = self.obecnyStan.y # listOfPackages.list.append(package) listOfPackages.append(package) def __zainicjuj_stan_poczatkowy(self): from wyszukiwanie import Stan self.obecnyStan = Stan(70, 70, 1) def przemiesc_wozek_po_sciezce(self, sciezka): kierunek_poprzedni = self.obecnyStan.kierunek for wezel in sciezka: self.obecnyStan = wezel.stan kierunek_obecny = self.obecnyStan.kierunek self.ustaw_wozek_w_kierunku(kierunek_obecny, kierunek_poprzedni) kierunek_poprzedni = kierunek_obecny ekran.odswiez_ekran(self) pygame.time.wait(500) def ustaw_wozek_w_kierunku(self, kierunek_obecny, kierunek_poprzedni): if kierunek_poprzedni < kierunek_obecny: # obrot w lewo if kierunek_poprzedni == 0 and kierunek_obecny == 3: self.image = pygame.transform.rotate(self.image, 90) # obrot w prawo else: self.image = pygame.transform.rotate(self.image, -90) elif kierunek_poprzedni > kierunek_obecny: # obrot w prawo if kierunek_poprzedni == 3 and kierunek_obecny == 0: self.image = pygame.transform.rotate(self.image, -90) # obrot w lewo else: self.image = pygame.transform.rotate(self.image, 90)