import pygame from main import screen def obliczPixeleNaPodstawieKratek(wymiar): #Przeliczanie współrzędnych podanych w kratkach na pixele i = 1 pixele = 100 while (i < wymiar): pixele = pixele + 80 i = i + 1 return pixele def obliczPixeleDlugosciRegalu(self): #Przeliczanie dlugości regału podanego w kratkach na pixele i = 1 dlugoscRegalu = 40 while (i < self.dlugoscRegaluWKratkach) and (i <= 11 - self.numerKolumny): #Sprawdzenie, żeby regał nie wychodził poza plansze, jeżeli tak to jest ucinany tak, żeby nie wychodził dlugoscRegalu = dlugoscRegalu + 80 i = i + 1 return dlugoscRegalu class Regal: def __init__(self, numerRegalu, dlugoscRegaluWKratkach, numerWiersza, numerKolumny): self.numerRegalu = numerRegalu self.wysokoscRegalu = 40 self.dlugoscRegaluWKratkach = dlugoscRegaluWKratkach self.numerKolumny = numerKolumny self.wiersz = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerWiersza) self.kolumna = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerKolumny) self.dlugosc = obliczPixeleDlugosciRegalu(self) reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu]) reg.fill((255, 0, 0)) screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))