From a0923537f467d1f711ab8b4d4d05b20f3ee2d40a Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: =?UTF-8?q?W=C5=82adys=C5=82aw=20Kuczerenko?= Date: Sun, 9 Jun 2024 22:56:47 +0200 Subject: [PATCH] Zadanie 1 stable code --- zadanie-1/main.cpp | 20 ++++++++++++++++++-- 1 file changed, 18 insertions(+), 2 deletions(-) diff --git a/zadanie-1/main.cpp b/zadanie-1/main.cpp index aea807a..9d5995d 100644 --- a/zadanie-1/main.cpp +++ b/zadanie-1/main.cpp @@ -3,20 +3,28 @@ #include #include #include +#include "shader.h" // Konstante const float g = 9.81f; // przyspieszenie ziemskie -const float r = 1.0f; // długość nici +const float r = 0.6f; // długość nici const float dt = 0.01f; // krok czasowy // Zmienne globalne float theta = 0.5f; // początkowy kąt float omega = 0.0f; // początkowa prędkość kątowa -GLuint VBO, VAO, EBO; +GLuint VBO, VAO, EBO, shaderProgram; + +void compileShaders(){ + Shader shader("pendulum_vs.glsl", "pendulum_fs.glsl"); + shaderProgram = shader.programID(); +} void initOpenGL() { + compileShaders(); + // Setup Vertex Array Object and Vertex Buffer Object glGenVertexArrays(1, &VAO); glGenBuffers(1, &VBO); @@ -88,6 +96,7 @@ void drawPendulum() glBindBuffer(GL_ARRAY_BUFFER, 0); glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT); + glUseProgram(shaderProgram); glBindVertexArray(VAO); glDrawArrays(GL_LINES, 0, 2); @@ -104,6 +113,13 @@ int main() return -1; } + glfwWindowHint(GLFW_SAMPLES, 4); + glfwWindowHint(GLFW_CONTEXT_VERSION_MAJOR, 3); + glfwWindowHint(GLFW_CONTEXT_VERSION_MINOR, 3); + glfwWindowHint(GLFW_OPENGL_PROFILE, GLFW_OPENGL_CORE_PROFILE); + + + GLFWwindow* window = glfwCreateWindow(800, 600, "Wahadło Matematyczne", NULL, NULL); if (!window) {