cel jest losowany w osobnej funkcji, dodano zdjecie stacji benzynowej jako cel trakotra
This commit is contained in:
parent
03434fdb79
commit
702eff581a
33
AStar.py
33
AStar.py
@ -13,6 +13,14 @@ from Pole import stoneList
|
|||||||
from queue import PriorityQueue
|
from queue import PriorityQueue
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
def getRandomGoalTreasure():
|
||||||
|
while True:
|
||||||
|
goalTreasure = (random.randint(0, NUM_X - 1), random.randint(0, NUM_Y - 1)) # Współrzędne celu
|
||||||
|
if goalTreasure not in stoneList:
|
||||||
|
break
|
||||||
|
return goalTreasure
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
def heuristic(state, goal):
|
def heuristic(state, goal):
|
||||||
# Oblicz odległość Manhattanowską między aktualnym stanem a celem
|
# Oblicz odległość Manhattanowską między aktualnym stanem a celem
|
||||||
manhattan_distance = abs(state['x'] - goal[0]) + abs(state['y'] - goal[1])
|
manhattan_distance = abs(state['x'] - goal[0]) + abs(state['y'] - goal[1])
|
||||||
@ -37,14 +45,17 @@ def get_cost_for_plant(plant_name):
|
|||||||
return 0
|
return 0
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
def A_star(istate, pole):
|
def A_star(istate, pole, goalTreasure):
|
||||||
# goalTreasure = (random.randint(0,NUM_X-1), random.randint(0,NUM_Y-1))
|
# goalTreasure = (random.randint(0,NUM_X-1), random.randint(0,NUM_Y-1))
|
||||||
# #jeśli chcemy używać random musimy wykreslić sloty z kamieniami, ponieważ tez mogą się wylosować i wtedy traktor w ogóle nie rusza
|
# #jeśli chcemy używać random musimy wykreslić sloty z kamieniami, ponieważ tez mogą się wylosować i wtedy traktor w ogóle nie rusza
|
||||||
#lub zrobić to jakoś inaczej, np. funkcja szukająca najmniej nawodnionej rośliny
|
#lub zrobić to jakoś inaczej, np. funkcja szukająca najmniej nawodnionej rośliny
|
||||||
while True:
|
|
||||||
goalTreasure = (random.randint(0, NUM_X - 1), random.randint(0, NUM_Y - 1)) # Współrzędne celu
|
# przeniesione wyżej do funkcji getRandomGoalTreasure, wykorzystywana jest w App.py
|
||||||
if goalTreasure not in stoneList:
|
# while True:
|
||||||
break
|
# goalTreasure = (random.randint(0, NUM_X - 1), random.randint(0, NUM_Y - 1)) # Współrzędne celu
|
||||||
|
# if goalTreasure not in stoneList:
|
||||||
|
# break
|
||||||
|
|
||||||
fringe = PriorityQueue() # Kolejka priorytetowa dla wierzchołków do rozpatrzenia
|
fringe = PriorityQueue() # Kolejka priorytetowa dla wierzchołków do rozpatrzenia
|
||||||
explored = [] # Lista odwiedzonych stanów
|
explored = [] # Lista odwiedzonych stanów
|
||||||
|
|
||||||
@ -151,14 +162,16 @@ def heuristic2(state, goal):
|
|||||||
return manhattan_distance
|
return manhattan_distance
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
def A_star2(istate, pole):
|
def A_star2(istate, pole, goalTreasure):
|
||||||
# goalTreasure = (random.randint(0,NUM_X-1), random.randint(0,NUM_Y-1))
|
# goalTreasure = (random.randint(0,NUM_X-1), random.randint(0,NUM_Y-1))
|
||||||
# #jeśli chcemy używać random musimy wykreslić sloty z kamieniami, ponieważ tez mogą się wylosować i wtedy traktor w ogóle nie rusza
|
# #jeśli chcemy używać random musimy wykreslić sloty z kamieniami, ponieważ tez mogą się wylosować i wtedy traktor w ogóle nie rusza
|
||||||
#lub zrobić to jakoś inaczej, np. funkcja szukająca najmniej nawodnionej rośliny
|
#lub zrobić to jakoś inaczej, np. funkcja szukająca najmniej nawodnionej rośliny
|
||||||
while True:
|
|
||||||
goalTreasure = (random.randint(0, NUM_X - 1), random.randint(0, NUM_Y - 1)) # Współrzędne celu
|
# przeniesione wyżej do funkcji getRandomGoalTreasure, wykorzystywana jest w App.py
|
||||||
if goalTreasure not in stoneList:
|
# while True:
|
||||||
break
|
# goalTreasure = (random.randint(0, NUM_X - 1), random.randint(0, NUM_Y - 1)) # Współrzędne celu
|
||||||
|
# if goalTreasure not in stoneList:
|
||||||
|
# break
|
||||||
fringe = PriorityQueue() # Kolejka priorytetowa dla wierzchołków do rozpatrzenia
|
fringe = PriorityQueue() # Kolejka priorytetowa dla wierzchołków do rozpatrzenia
|
||||||
explored = [] # Lista odwiedzonych stanów
|
explored = [] # Lista odwiedzonych stanów
|
||||||
|
|
||||||
|
11
App.py
11
App.py
@ -9,6 +9,7 @@ import Osprzet
|
|||||||
import Ui
|
import Ui
|
||||||
import BFS
|
import BFS
|
||||||
import AStar
|
import AStar
|
||||||
|
import random
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
bfs1_flag=False
|
bfs1_flag=False
|
||||||
@ -27,7 +28,8 @@ FPS=5
|
|||||||
clock=pygame.time.Clock()
|
clock=pygame.time.Clock()
|
||||||
image_loader=Image.Image()
|
image_loader=Image.Image()
|
||||||
image_loader.load_images()
|
image_loader.load_images()
|
||||||
pole=Pole.Pole(screen,image_loader)
|
goalTreasure = AStar.getRandomGoalTreasure() # nie wiem czy to najlepsze miejsce, obecnie pole zawiera pole gasStation, które służy do renderowania odpowiedniego zdjęcia
|
||||||
|
pole=Pole.Pole(screen,image_loader, goalTreasure)
|
||||||
pole.draw_grid() #musi byc tutaj wywołane ponieważ inicjalizuje sloty do slownika
|
pole.draw_grid() #musi byc tutaj wywołane ponieważ inicjalizuje sloty do slownika
|
||||||
ui=Ui.Ui(screen)
|
ui=Ui.Ui(screen)
|
||||||
#Tractor creation
|
#Tractor creation
|
||||||
@ -77,7 +79,7 @@ def init_demo(): #Demo purpose
|
|||||||
print_to_console("Traktor porusza sie obliczona sciezka BFS")
|
print_to_console("Traktor porusza sie obliczona sciezka BFS")
|
||||||
traktor.move_by_root(bfsRoot3, pole, [traktor.irrigateSlot])
|
traktor.move_by_root(bfsRoot3, pole, [traktor.irrigateSlot])
|
||||||
if (Astar):
|
if (Astar):
|
||||||
aStarRoot = AStar.A_star({'x': 0, 'y': 0, 'direction': "E"}, pole)
|
aStarRoot = AStar.A_star({'x': 0, 'y': 0, 'direction': "E"}, pole, goalTreasure)
|
||||||
if aStarRoot:
|
if aStarRoot:
|
||||||
print("Pełna ścieżka agenta:")
|
print("Pełna ścieżka agenta:")
|
||||||
aStarRoot.reverse()
|
aStarRoot.reverse()
|
||||||
@ -90,7 +92,8 @@ def init_demo(): #Demo purpose
|
|||||||
else:
|
else:
|
||||||
print_to_console("Nie można znaleźć ścieżki A*") # Wyświetl komunikat, jeśli nie znaleziono ścieżki
|
print_to_console("Nie można znaleźć ścieżki A*") # Wyświetl komunikat, jeśli nie znaleziono ścieżki
|
||||||
if (Astar2):
|
if (Astar2):
|
||||||
aStarRoot2 = AStar.A_star2({'x': 0, 'y': 0, 'direction': "E"}, pole)
|
|
||||||
|
aStarRoot2 = AStar.A_star2({'x': 0, 'y': 0, 'direction': "E"}, pole, goalTreasure)
|
||||||
if aStarRoot2:
|
if aStarRoot2:
|
||||||
aStarRoot2.reverse()
|
aStarRoot2.reverse()
|
||||||
print_to_console("Traktor porusza się obliczoną ścieżką A*")
|
print_to_console("Traktor porusza się obliczoną ścieżką A*")
|
||||||
@ -136,3 +139,5 @@ def get_info(old_info):
|
|||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
9
Image.py
9
Image.py
@ -8,8 +8,10 @@ class Image:
|
|||||||
self.tractor_image=None
|
self.tractor_image=None
|
||||||
self.garage_image=None
|
self.garage_image=None
|
||||||
self.stone_image=None
|
self.stone_image=None
|
||||||
|
self.gasStation_image=None
|
||||||
def load_images(self):
|
def load_images(self):
|
||||||
files_plants={0:"borowka",
|
files_plants={
|
||||||
|
0:"borowka",
|
||||||
1:"kukurydza",
|
1:"kukurydza",
|
||||||
2:"pszenica",
|
2:"pszenica",
|
||||||
3:"slonecznik",
|
3:"slonecznik",
|
||||||
@ -30,6 +32,8 @@ class Image:
|
|||||||
self.garage_image=pygame.transform.scale(garage,(dCon.CUBE_SIZE,dCon.CUBE_SIZE))
|
self.garage_image=pygame.transform.scale(garage,(dCon.CUBE_SIZE,dCon.CUBE_SIZE))
|
||||||
stone=pygame.image.load("images/stone.png")
|
stone=pygame.image.load("images/stone.png")
|
||||||
self.stone_image=pygame.transform.scale(stone,(dCon.CUBE_SIZE,dCon.CUBE_SIZE))
|
self.stone_image=pygame.transform.scale(stone,(dCon.CUBE_SIZE,dCon.CUBE_SIZE))
|
||||||
|
gasStation=pygame.image.load("images/gasStation.png")
|
||||||
|
self.gasStation_image=pygame.transform.scale(gasStation,(dCon.CUBE_SIZE,dCon.CUBE_SIZE))
|
||||||
|
|
||||||
def return_random_plant(self):
|
def return_random_plant(self):
|
||||||
x=random.randint(0,7)
|
x=random.randint(0,7)
|
||||||
@ -45,3 +49,6 @@ class Image:
|
|||||||
|
|
||||||
def return_stone(self):
|
def return_stone(self):
|
||||||
return self.stone_image
|
return self.stone_image
|
||||||
|
|
||||||
|
def return_gasStation(self):
|
||||||
|
return self.gasStation_image
|
||||||
|
13
Pole.py
13
Pole.py
@ -5,16 +5,18 @@ import pygame
|
|||||||
import time
|
import time
|
||||||
import Ui
|
import Ui
|
||||||
import math
|
import math
|
||||||
|
import random
|
||||||
|
|
||||||
stoneList = [(3,3), (3,4), (3,5), (3,6), (4,6), (5,6), (6,6), (7,6), (8,6), (9,6), (10,6), (11,6), (12,6), (13,6), (14,6), (15,6), (16,6), (16,7), (16,8), (16,9)]
|
stoneList = [(3,3), (3,4), (3,5), (3,6), (4,6), (5,6), (6,6), (7,6), (8,6), (9,6), (10,6), (11,6), (12,6), (13,6), (14,6), (15,6), (16,6), (16,7), (16,8), (16,9)]
|
||||||
stoneFlag = False
|
stoneFlag = False
|
||||||
|
|
||||||
class Pole:
|
class Pole:
|
||||||
def __init__(self,screen,image_loader):
|
def __init__(self,screen,image_loader, gasStation = (-1, -1)):
|
||||||
self.screen=screen
|
self.screen=screen
|
||||||
self.slot_dict={} #Slot are stored in dictionary with key being a Tuple of x and y coordinates so top left slot key is (0,0) and value is slot object
|
self.slot_dict={} #Slot are stored in dictionary with key being a Tuple of x and y coordinates so top left slot key is (0,0) and value is slot object
|
||||||
self.ui=Ui.Ui(screen)
|
self.ui=Ui.Ui(screen)
|
||||||
self.image_loader=image_loader
|
self.image_loader=image_loader
|
||||||
|
self.gasStation=gasStation
|
||||||
|
|
||||||
def get_slot_from_cord(self,coordinates):
|
def get_slot_from_cord(self,coordinates):
|
||||||
(x_axis,y_axis)=coordinates
|
(x_axis,y_axis)=coordinates
|
||||||
@ -42,13 +44,16 @@ class Pole:
|
|||||||
for i in stoneList:
|
for i in stoneList:
|
||||||
st=self.slot_dict[i]
|
st=self.slot_dict[i]
|
||||||
st.set_stone_image()
|
st.set_stone_image()
|
||||||
|
if self.gasStation[0] != -1:
|
||||||
|
st=self.slot_dict[self.gasStation]
|
||||||
|
st.set_gasStation_image()
|
||||||
|
|
||||||
def randomize_colors(self):
|
def randomize_colors(self):
|
||||||
pygame.display.update()
|
pygame.display.update()
|
||||||
time.sleep(3)
|
time.sleep(3)
|
||||||
#self.ui.render_text("Randomizing Crops")
|
#self.ui.render_text("Randomizing Crops")
|
||||||
for coordinates in self.slot_dict:
|
for coordinates in self.slot_dict:
|
||||||
if(coordinates==(0,0) or coordinates in stoneList):
|
if(coordinates==(0,0) or coordinates in stoneList or coordinates == self.gasStation):
|
||||||
continue
|
continue
|
||||||
else:
|
else:
|
||||||
self.slot_dict[coordinates].set_random_plant()
|
self.slot_dict[coordinates].set_random_plant()
|
||||||
@ -71,4 +76,6 @@ class Pole:
|
|||||||
if(mouse_y<dCon.NUM_Y):
|
if(mouse_y<dCon.NUM_Y):
|
||||||
collided=self.get_slot_from_cord((mouse_x,mouse_y))
|
collided=self.get_slot_from_cord((mouse_x,mouse_y))
|
||||||
return collided.print_status()
|
return collided.print_status()
|
||||||
return ""
|
return ""
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
5
Slot.py
5
Slot.py
@ -49,6 +49,11 @@ class Slot:
|
|||||||
self.plant_image=self.image_loader.return_stone()
|
self.plant_image=self.image_loader.return_stone()
|
||||||
self.screen.blit(self.plant_image, (self.x_axis * dCon.CUBE_SIZE, self.y_axis * dCon.CUBE_SIZE))
|
self.screen.blit(self.plant_image, (self.x_axis * dCon.CUBE_SIZE, self.y_axis * dCon.CUBE_SIZE))
|
||||||
pygame.draw.rect(self.screen, Colors.BLACK, self.field, BORDER_THICKNESS)
|
pygame.draw.rect(self.screen, Colors.BLACK, self.field, BORDER_THICKNESS)
|
||||||
|
|
||||||
|
def set_gasStation_image(self):
|
||||||
|
self.plant_image=self.image_loader.return_gasStation()
|
||||||
|
self.screen.blit(self.plant_image, (self.x_axis * dCon.CUBE_SIZE, self.y_axis * dCon.CUBE_SIZE))
|
||||||
|
pygame.draw.rect(self.screen, Colors.BLACK, self.field, BORDER_THICKNESS)
|
||||||
|
|
||||||
def random_plant(self): #Probably will not be used later only for demo purpouse
|
def random_plant(self): #Probably will not be used later only for demo purpouse
|
||||||
return self.image_loader.return_random_plant()
|
return self.image_loader.return_random_plant()
|
||||||
|
BIN
images/gasStation.png
Normal file
BIN
images/gasStation.png
Normal file
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 82 KiB |
Loading…
Reference in New Issue
Block a user