This: -fixed cost sum in A* -added cost of direction change for A*2 -added function to change image of visited tile -added display of total cost
This commit is contained in:
parent
e448c80739
commit
7c50b44417
27
AStar.py
27
AStar.py
@ -72,19 +72,20 @@ def A_star(istate, pole, goalTreasure):
|
|||||||
|
|
||||||
if BFS.goalTest3(elem.state, goalTreasure): # Sprawdzenie, czy osiągnięto cel
|
if BFS.goalTest3(elem.state, goalTreasure): # Sprawdzenie, czy osiągnięto cel
|
||||||
path = []
|
path = []
|
||||||
total_cost = elem.g
|
cost_list=[]
|
||||||
print("Koszt", total_cost)
|
|
||||||
while elem.parent is not None: # Odtworzenie ścieżki
|
while elem.parent is not None: # Odtworzenie ścieżki
|
||||||
path.append([elem.parent, elem.action])
|
path.append([elem.parent, elem.action])
|
||||||
elem = elem.parent
|
elem = elem.parent
|
||||||
for node, action in path:
|
for node, action in path:
|
||||||
# Obliczanie kosztu ścieżki dla każdego pola i wyświetlanie
|
# Obliczanie kosztu ścieżki dla każdego pola i wyświetlanie
|
||||||
plant_cost = get_plant_name_and_cost_from_coordinates(child_state['x'], child_state['y'], pole)
|
plant_cost = get_plant_name_and_cost_from_coordinates(node.state['x'],node.state['y'], pole)
|
||||||
if action == "left" or action == "right": # Liczenie kosztu tylko dla pól nie będących obrotami
|
if action == "left" or action == "right": # Liczenie kosztu tylko dla pól nie będących obrotami
|
||||||
total_cost += obrot
|
total_cost += obrot
|
||||||
|
cost_list.append(obrot)
|
||||||
else:
|
else:
|
||||||
total_cost += plant_cost
|
total_cost += plant_cost
|
||||||
return path
|
cost_list.append(plant_cost)
|
||||||
|
return path,cost_list,total_cost
|
||||||
|
|
||||||
explored.append(elem.state)
|
explored.append(elem.state)
|
||||||
|
|
||||||
@ -188,22 +189,34 @@ def A_star2(istate, pole, goalTreasure):
|
|||||||
# break
|
# break
|
||||||
fringe = PriorityQueue() # Kolejka priorytetowa dla wierzchołków do rozpatrzenia
|
fringe = PriorityQueue() # Kolejka priorytetowa dla wierzchołków do rozpatrzenia
|
||||||
explored = [] # Lista odwiedzonych stanów
|
explored = [] # Lista odwiedzonych stanów
|
||||||
|
obrot = 1
|
||||||
|
|
||||||
# Tworzenie węzła początkowego
|
# Tworzenie węzła początkowego
|
||||||
x = Node.Node(istate)
|
x = Node.Node(istate)
|
||||||
x.g = 0
|
x.g = 0
|
||||||
x.h = heuristic2(x.state, goalTreasure)
|
x.h = heuristic2(x.state, goalTreasure)
|
||||||
fringe.put((x.g + x.h, x)) # Dodanie węzła do kolejki
|
fringe.put((x.g + x.h, x)) # Dodanie węzła do kolejki
|
||||||
|
total_cost=0
|
||||||
|
|
||||||
while not fringe.empty():
|
while not fringe.empty():
|
||||||
_, elem = fringe.get() # Pobranie węzła z najniższym priorytetem
|
_, elem = fringe.get() # Pobranie węzła z najniższym priorytetem
|
||||||
|
|
||||||
if BFS.goalTest3(elem.state, goalTreasure): # Sprawdzenie, czy osiągnięto cel
|
if BFS.goalTest3(elem.state, goalTreasure): # Sprawdzenie, czy osiągnięto cel
|
||||||
path = []
|
path = []
|
||||||
|
cost_list=[]
|
||||||
while elem.parent is not None: # Odtworzenie ścieżki
|
while elem.parent is not None: # Odtworzenie ścieżki
|
||||||
path.append([elem.parent, elem.action])
|
path.append([elem.parent, elem.action])
|
||||||
elem = elem.parent
|
elem = elem.parent
|
||||||
return path
|
for node, action in path:
|
||||||
|
# Obliczanie kosztu ścieżki dla każdego pola i wyświetlanie
|
||||||
|
plant_cost = get_plant_name_and_cost_from_coordinates(node.state['x'],node.state['y'], pole)
|
||||||
|
if action == "left" or action == "right": # Liczenie kosztu tylko dla pól nie będących obrotami
|
||||||
|
total_cost += obrot
|
||||||
|
cost_list.append(obrot)
|
||||||
|
else:
|
||||||
|
total_cost += plant_cost
|
||||||
|
cost_list.append(plant_cost)
|
||||||
|
return path,cost_list,total_cost
|
||||||
|
|
||||||
explored.append(elem.state)
|
explored.append(elem.state)
|
||||||
|
|
||||||
@ -217,7 +230,9 @@ def A_star2(istate, pole, goalTreasure):
|
|||||||
# Pobranie nazwy rośliny z danego slotu na podstawie współrzędnych
|
# Pobranie nazwy rośliny z danego slotu na podstawie współrzędnych
|
||||||
plant_cost = get_plant_name_and_cost_from_coordinates(child_state['x'], child_state['y'], pole)
|
plant_cost = get_plant_name_and_cost_from_coordinates(child_state['x'], child_state['y'], pole)
|
||||||
|
|
||||||
# Obliczenie kosztu ścieżki dla dziecka
|
if child.action == "left" or child.action == "right":
|
||||||
|
child.g = elem.g + obrot
|
||||||
|
else:
|
||||||
child.g = elem.g + plant_cost
|
child.g = elem.g + plant_cost
|
||||||
# Obliczenie heurystyki dla dziecka
|
# Obliczenie heurystyki dla dziecka
|
||||||
child.h = heuristic2(child.state, goalTreasure)
|
child.h = heuristic2(child.state, goalTreasure)
|
||||||
|
31
App.py
31
App.py
@ -15,8 +15,8 @@ import random
|
|||||||
bfs1_flag=False
|
bfs1_flag=False
|
||||||
bfs2_flag=False #Change this lines to show different bfs implementation
|
bfs2_flag=False #Change this lines to show different bfs implementation
|
||||||
bfs3_flag=False
|
bfs3_flag=False
|
||||||
Astar = False
|
Astar = True
|
||||||
Astar2 = True
|
Astar2 = False
|
||||||
if bfs3_flag or Astar or Astar2:
|
if bfs3_flag or Astar or Astar2:
|
||||||
Pole.stoneFlag = True
|
Pole.stoneFlag = True
|
||||||
|
|
||||||
@ -79,25 +79,38 @@ def init_demo(): #Demo purpose
|
|||||||
print_to_console("Traktor porusza sie obliczona sciezka BFS")
|
print_to_console("Traktor porusza sie obliczona sciezka BFS")
|
||||||
traktor.move_by_root(bfsRoot3, pole, [traktor.irrigateSlot])
|
traktor.move_by_root(bfsRoot3, pole, [traktor.irrigateSlot])
|
||||||
if (Astar):
|
if (Astar):
|
||||||
aStarRoot = AStar.A_star({'x': 0, 'y': 0, 'direction': "E"}, pole, goalTreasure)
|
aStarRoot,cost_list,total_cost= AStar.A_star({'x': 0, 'y': 0, 'direction': "E"}, pole, goalTreasure)
|
||||||
if aStarRoot:
|
if aStarRoot:
|
||||||
#print("Pełna ścieżka agenta:")
|
print("Pełna ścieżka agenta:")
|
||||||
aStarRoot.reverse()
|
aStarRoot.reverse()
|
||||||
#for node in aStarRoot:
|
cost_list.reverse()
|
||||||
# state = node[0].state # Pobranie stanu z obiektu Node
|
i=0
|
||||||
# action = node[1] # Pobranie akcji
|
for node in aStarRoot:
|
||||||
# print("Współrzędne pola:", state['x'], state['y'], "- Akcja:",action) # wypisuje ścieżkę i kroki które robi traktor
|
state = node[0].state # Pobranie stanu z obiektu Node
|
||||||
|
action = node[1] # Pobranie akcji
|
||||||
|
print("Współrzędne pola:", state['x'], state['y'], "- Akcja:",action,"- Koszt: ",cost_list[i])
|
||||||
|
i=i+1
|
||||||
print_to_console("Traktor porusza się obliczoną ścieżką A*")
|
print_to_console("Traktor porusza się obliczoną ścieżką A*")
|
||||||
traktor.move_by_root(aStarRoot, pole, [traktor.irrigateSlot])
|
traktor.move_by_root(aStarRoot, pole, [traktor.irrigateSlot])
|
||||||
|
print("Koszt:", total_cost)
|
||||||
else:
|
else:
|
||||||
print_to_console("Nie można znaleźć ścieżki A*") # Wyświetl komunikat, jeśli nie znaleziono ścieżki
|
print_to_console("Nie można znaleźć ścieżki A*") # Wyświetl komunikat, jeśli nie znaleziono ścieżki
|
||||||
if (Astar2):
|
if (Astar2):
|
||||||
|
|
||||||
aStarRoot2 = AStar.A_star2({'x': 0, 'y': 0, 'direction': "E"}, pole, goalTreasure)
|
aStarRoot2,cost_list= AStar.A_star2({'x': 0, 'y': 0, 'direction': "E"}, pole, goalTreasure)
|
||||||
if aStarRoot2:
|
if aStarRoot2:
|
||||||
|
print("Pełna ścieżka agenta:")
|
||||||
aStarRoot2.reverse()
|
aStarRoot2.reverse()
|
||||||
|
cost_list.reverse()
|
||||||
|
i=0
|
||||||
|
for node in aStarRoot2:
|
||||||
|
state = node[0].state # Pobranie stanu z obiektu Node
|
||||||
|
action = node[1] # Pobranie akcji
|
||||||
|
print("Współrzędne pola:", state['x'], state['y'], "- Akcja:",action,"- Koszt: ",cost_list[i])
|
||||||
|
i=i+1
|
||||||
print_to_console("Traktor porusza się obliczoną ścieżką A*")
|
print_to_console("Traktor porusza się obliczoną ścieżką A*")
|
||||||
traktor.move_by_root(aStarRoot2, pole, [traktor.irrigateSlot])
|
traktor.move_by_root(aStarRoot2, pole, [traktor.irrigateSlot])
|
||||||
|
print("Koszt:", total_cost)
|
||||||
else:
|
else:
|
||||||
print_to_console("Nie można znaleźć ścieżki A*") # Wyświetl komunikat, jeśli nie znaleziono ścieżki
|
print_to_console("Nie można znaleźć ścieżki A*") # Wyświetl komunikat, jeśli nie znaleziono ścieżki
|
||||||
|
|
||||||
|
3
Image.py
3
Image.py
@ -18,7 +18,8 @@ class Image:
|
|||||||
4:"winogrono",
|
4:"winogrono",
|
||||||
5:"ziemniak",
|
5:"ziemniak",
|
||||||
6:"dirt",
|
6:"dirt",
|
||||||
7:"mud"}
|
7:"mud",
|
||||||
|
8:"road"}
|
||||||
for index in files_plants:
|
for index in files_plants:
|
||||||
if index >= 6:
|
if index >= 6:
|
||||||
plant_image = pygame.image.load("images/" + files_plants[index] + ".jpg")
|
plant_image = pygame.image.load("images/" + files_plants[index] + ".jpg")
|
||||||
|
7
Slot.py
7
Slot.py
@ -23,7 +23,12 @@ class Slot:
|
|||||||
pygame.display.update()
|
pygame.display.update()
|
||||||
|
|
||||||
def redraw_image(self):
|
def redraw_image(self):
|
||||||
self.set_image()
|
self.mark_visited()
|
||||||
|
|
||||||
|
def mark_visited(self):
|
||||||
|
plant,self.plant_image=self.image_loader.return_plant('road')
|
||||||
|
self.screen.blit(self.plant_image, (self.x_axis * dCon.CUBE_SIZE, self.y_axis * dCon.CUBE_SIZE))
|
||||||
|
pygame.draw.rect(self.screen, Colors.BLACK, self.field, BORDER_THICKNESS)
|
||||||
|
|
||||||
def color_change(self,color):
|
def color_change(self,color):
|
||||||
self.plant=color
|
self.plant=color
|
||||||
|
1
Ui.py
1
Ui.py
@ -25,6 +25,7 @@ class Ui:
|
|||||||
|
|
||||||
def render_text_to_console(self,string_to_print):
|
def render_text_to_console(self,string_to_print):
|
||||||
font=pygame.font.Font(self.font,self.font_size)
|
font=pygame.font.Font(self.font,self.font_size)
|
||||||
|
string_to_print=str(string_to_print)
|
||||||
self.break_string_to_console(string_to_print)
|
self.break_string_to_console(string_to_print)
|
||||||
for string in self.to_print:
|
for string in self.to_print:
|
||||||
text=font.render(string,True,Colors.BLACK,Colors.WHITE)
|
text=font.render(string,True,Colors.BLACK,Colors.WHITE)
|
||||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user