Merge branch 'losowanie_celu' into astar_temp
This commit is contained in:
commit
eb17e42686
37
AStar.py
37
AStar.py
@ -13,6 +13,14 @@ from Pole import stoneList
|
||||
from queue import PriorityQueue
|
||||
|
||||
|
||||
def getRandomGoalTreasure():
|
||||
while True:
|
||||
goalTreasure = (random.randint(0, NUM_X - 1), random.randint(0, NUM_Y - 1)) # Współrzędne celu
|
||||
if goalTreasure not in stoneList:
|
||||
break
|
||||
return goalTreasure
|
||||
|
||||
|
||||
def heuristic(state, goal):
|
||||
# Oblicz odległość Manhattanowską między aktualnym stanem a celem
|
||||
manhattan_distance = abs(state['x'] - goal[0]) + abs(state['y'] - goal[1])
|
||||
@ -37,12 +45,17 @@ def get_cost_for_plant(plant_name):
|
||||
return 0
|
||||
|
||||
|
||||
def A_star(istate, pole):
|
||||
#goalTreasure = (5, 5)
|
||||
while True:
|
||||
goalTreasure = (random.randint(0, NUM_X - 1), random.randint(0, NUM_Y - 1)) # Współrzędne celu
|
||||
if goalTreasure not in stoneList:
|
||||
break
|
||||
def A_star(istate, pole, goalTreasure):
|
||||
# goalTreasure = (random.randint(0,NUM_X-1), random.randint(0,NUM_Y-1))
|
||||
# #jeśli chcemy używać random musimy wykreslić sloty z kamieniami, ponieważ tez mogą się wylosować i wtedy traktor w ogóle nie rusza
|
||||
#lub zrobić to jakoś inaczej, np. funkcja szukająca najmniej nawodnionej rośliny
|
||||
|
||||
# przeniesione wyżej do funkcji getRandomGoalTreasure, wykorzystywana jest w App.py
|
||||
# while True:
|
||||
# goalTreasure = (random.randint(0, NUM_X - 1), random.randint(0, NUM_Y - 1)) # Współrzędne celu
|
||||
# if goalTreasure not in stoneList:
|
||||
# break
|
||||
|
||||
fringe = PriorityQueue() # Kolejka priorytetowa dla wierzchołków do rozpatrzenia
|
||||
explored = [] # Lista odwiedzonych stanów
|
||||
obrot = 1
|
||||
@ -164,14 +177,16 @@ def heuristic2(state, goal):
|
||||
return manhattan_distance
|
||||
|
||||
|
||||
def A_star2(istate, pole):
|
||||
def A_star2(istate, pole, goalTreasure):
|
||||
# goalTreasure = (random.randint(0,NUM_X-1), random.randint(0,NUM_Y-1))
|
||||
# #jeśli chcemy używać random musimy wykreslić sloty z kamieniami, ponieważ tez mogą się wylosować i wtedy traktor w ogóle nie rusza
|
||||
#lub zrobić to jakoś inaczej, np. funkcja szukająca najmniej nawodnionej rośliny
|
||||
while True:
|
||||
goalTreasure = (random.randint(0, NUM_X - 1), random.randint(0, NUM_Y - 1)) # Współrzędne celu
|
||||
if goalTreasure not in stoneList:
|
||||
break
|
||||
|
||||
# przeniesione wyżej do funkcji getRandomGoalTreasure, wykorzystywana jest w App.py
|
||||
# while True:
|
||||
# goalTreasure = (random.randint(0, NUM_X - 1), random.randint(0, NUM_Y - 1)) # Współrzędne celu
|
||||
# if goalTreasure not in stoneList:
|
||||
# break
|
||||
fringe = PriorityQueue() # Kolejka priorytetowa dla wierzchołków do rozpatrzenia
|
||||
explored = [] # Lista odwiedzonych stanów
|
||||
|
||||
|
11
App.py
11
App.py
@ -9,6 +9,7 @@ import Osprzet
|
||||
import Ui
|
||||
import BFS
|
||||
import AStar
|
||||
import random
|
||||
|
||||
|
||||
bfs1_flag=False
|
||||
@ -27,7 +28,8 @@ FPS=5
|
||||
clock=pygame.time.Clock()
|
||||
image_loader=Image.Image()
|
||||
image_loader.load_images()
|
||||
pole=Pole.Pole(screen,image_loader)
|
||||
goalTreasure = AStar.getRandomGoalTreasure() # nie wiem czy to najlepsze miejsce, obecnie pole zawiera pole gasStation, które służy do renderowania odpowiedniego zdjęcia
|
||||
pole=Pole.Pole(screen,image_loader, goalTreasure)
|
||||
pole.draw_grid() #musi byc tutaj wywołane ponieważ inicjalizuje sloty do slownika
|
||||
ui=Ui.Ui(screen)
|
||||
#Tractor creation
|
||||
@ -77,7 +79,7 @@ def init_demo(): #Demo purpose
|
||||
print_to_console("Traktor porusza sie obliczona sciezka BFS")
|
||||
traktor.move_by_root(bfsRoot3, pole, [traktor.irrigateSlot])
|
||||
if (Astar):
|
||||
aStarRoot = AStar.A_star({'x': 0, 'y': 0, 'direction': "E"}, pole)
|
||||
aStarRoot = AStar.A_star({'x': 0, 'y': 0, 'direction': "E"}, pole, goalTreasure)
|
||||
if aStarRoot:
|
||||
#print("Pełna ścieżka agenta:")
|
||||
aStarRoot.reverse()
|
||||
@ -90,7 +92,8 @@ def init_demo(): #Demo purpose
|
||||
else:
|
||||
print_to_console("Nie można znaleźć ścieżki A*") # Wyświetl komunikat, jeśli nie znaleziono ścieżki
|
||||
if (Astar2):
|
||||
aStarRoot2 = AStar.A_star2({'x': 0, 'y': 0, 'direction': "E"}, pole)
|
||||
|
||||
aStarRoot2 = AStar.A_star2({'x': 0, 'y': 0, 'direction': "E"}, pole, goalTreasure)
|
||||
if aStarRoot2:
|
||||
aStarRoot2.reverse()
|
||||
print_to_console("Traktor porusza się obliczoną ścieżką A*")
|
||||
@ -136,3 +139,5 @@ def get_info(old_info):
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
9
Image.py
9
Image.py
@ -8,8 +8,10 @@ class Image:
|
||||
self.tractor_image=None
|
||||
self.garage_image=None
|
||||
self.stone_image=None
|
||||
self.gasStation_image=None
|
||||
def load_images(self):
|
||||
files_plants={0:"borowka",
|
||||
files_plants={
|
||||
0:"borowka",
|
||||
1:"kukurydza",
|
||||
2:"pszenica",
|
||||
3:"slonecznik",
|
||||
@ -30,6 +32,8 @@ class Image:
|
||||
self.garage_image=pygame.transform.scale(garage,(dCon.CUBE_SIZE,dCon.CUBE_SIZE))
|
||||
stone=pygame.image.load("images/stone.png")
|
||||
self.stone_image=pygame.transform.scale(stone,(dCon.CUBE_SIZE,dCon.CUBE_SIZE))
|
||||
gasStation=pygame.image.load("images/gasStation.png")
|
||||
self.gasStation_image=pygame.transform.scale(gasStation,(dCon.CUBE_SIZE,dCon.CUBE_SIZE))
|
||||
|
||||
def return_random_plant(self):
|
||||
x=random.randint(0,7)
|
||||
@ -45,3 +49,6 @@ class Image:
|
||||
|
||||
def return_stone(self):
|
||||
return self.stone_image
|
||||
|
||||
def return_gasStation(self):
|
||||
return self.gasStation_image
|
||||
|
11
Pole.py
11
Pole.py
@ -5,16 +5,18 @@ import pygame
|
||||
import time
|
||||
import Ui
|
||||
import math
|
||||
import random
|
||||
|
||||
stoneList = [(3,3), (3,4), (3,5), (3,6), (4,6), (5,6), (6,6), (7,6), (8,6), (9,6), (10,6), (11,6), (12,6), (13,6), (14,6), (15,6), (16,6), (16,7), (16,8), (16,9)]
|
||||
stoneFlag = False
|
||||
|
||||
class Pole:
|
||||
def __init__(self,screen,image_loader):
|
||||
def __init__(self,screen,image_loader, gasStation = (-1, -1)):
|
||||
self.screen=screen
|
||||
self.slot_dict={} #Slot are stored in dictionary with key being a Tuple of x and y coordinates so top left slot key is (0,0) and value is slot object
|
||||
self.ui=Ui.Ui(screen)
|
||||
self.image_loader=image_loader
|
||||
self.gasStation=gasStation
|
||||
|
||||
def get_slot_from_cord(self,coordinates):
|
||||
(x_axis,y_axis)=coordinates
|
||||
@ -42,13 +44,16 @@ class Pole:
|
||||
for i in stoneList:
|
||||
st=self.slot_dict[i]
|
||||
st.set_stone_image()
|
||||
if self.gasStation[0] != -1:
|
||||
st=self.slot_dict[self.gasStation]
|
||||
st.set_gasStation_image()
|
||||
|
||||
def randomize_colors(self):
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
time.sleep(3)
|
||||
#self.ui.render_text("Randomizing Crops")
|
||||
for coordinates in self.slot_dict:
|
||||
if(coordinates==(0,0) or coordinates in stoneList):
|
||||
if(coordinates==(0,0) or coordinates in stoneList or coordinates == self.gasStation):
|
||||
continue
|
||||
else:
|
||||
self.slot_dict[coordinates].set_random_plant()
|
||||
@ -72,3 +77,5 @@ class Pole:
|
||||
collided=self.get_slot_from_cord((mouse_x,mouse_y))
|
||||
return collided.print_status()
|
||||
return ""
|
||||
|
||||
|
||||
|
5
Slot.py
5
Slot.py
@ -50,6 +50,11 @@ class Slot:
|
||||
self.screen.blit(self.plant_image, (self.x_axis * dCon.CUBE_SIZE, self.y_axis * dCon.CUBE_SIZE))
|
||||
pygame.draw.rect(self.screen, Colors.BLACK, self.field, BORDER_THICKNESS)
|
||||
|
||||
def set_gasStation_image(self):
|
||||
self.plant_image=self.image_loader.return_gasStation()
|
||||
self.screen.blit(self.plant_image, (self.x_axis * dCon.CUBE_SIZE, self.y_axis * dCon.CUBE_SIZE))
|
||||
pygame.draw.rect(self.screen, Colors.BLACK, self.field, BORDER_THICKNESS)
|
||||
|
||||
def random_plant(self): #Probably will not be used later only for demo purpouse
|
||||
return self.image_loader.return_random_plant()
|
||||
|
||||
|
BIN
images/gasStation.png
Normal file
BIN
images/gasStation.png
Normal file
Binary file not shown.
After Width: | Height: | Size: 82 KiB |
Loading…
Reference in New Issue
Block a user