import Akcja import random class Stan: nawodnienie = None #[int] 0-100 (0-60: trzeba podlać), spada w zaleznosci od rosliny: aktualizowane bedzie "w tle" zyznosc = None #[int] 0-100 (0-60: trzeba użyźnić), spada w zaleznosci od rosliny: aktualizowane bedzie "w tle" wzrost = None #[int] 0-100 (75-100: scinanie), wzrasta w zaleznosci od rosliny: aktualizowane bedzie "w tle" choroba = None #[int] brak-0,choroba-1 akcja = None #[Akcja] koszt = None #[int] 0-15, im więcej tym trudniej wjechać def __init__(self, nawodnienie, zyznosc, wzrost, choroba): self.nawodnienie = nawodnienie self.zyznosc = zyznosc self.wzrost = wzrost self.choroba = choroba def __init__(self): self.nawodnienie=0 def set_random(self): self.nawodnienie=random.randint(0,100) self.zyznosc=random.randint(0,100) self.wzrost=random.randint(0,100) self.choroba=random.randint(0,1) def checkStan(self): # sprawdza stan rośliny i podejmuje akcje jeśli potrzebna if self.nawodnienie <= 60: self.akcja = Akcja.Akcja("nawodnienie") return elif self.zyznosc <= 60: self.akcja = Akcja.Akcja("zyznosc") return elif self.wzrost >= 75: self.akcja = Akcja.Akcja("wzrost") return elif self.choroba != "brak": self.akcja = Akcja.Akcja(self.choroba) return else: self.akcja = None return def return_hydrate(self): return self.nawodnienie def return_disease(self): return self.choroba def return_disease_as_string(self): if(self.choroba==0): return "Zdrowa" if(self.choroba==1): return "Chora" def return_stan_for_tree(self): return [self.nawodnienie,self.wzrost,self.choroba,self.zyznosc] def report_all(self): return f"Nawodnienie: {self.nawodnienie} Zyznosc: {self.zyznosc} Wzrost: {self.wzrost} Choroba: {self.return_disease_as_string()}"